Pasauliniame ekonomikos forume Davose dalyvius vežiojo ir du „Mercedes-Benz Citaro FuelCELL“ autobusai, varomi iš vandenilio gaminama elektra, skelbia Lietuvos nacionalinė vežėjų automobiliais asociacija “Linava”.
Abu autobusai buvo dažyti Šveicarijos pašto spalvomis. Pirmas vandeniliu varomas demonstracinis konceptas „Mercedes-Benz“ buvo pagamintas 1997 m. ir pavadintas NEBUS („New Elektric Bus“ – naujas elektrinis autobusas). Vėliau, nuo 2003 m. iki 2006 m. įvairiuose miestuose buvo išbandyta 30 „Citaro“ vandenilinių versijų. Naujausia versija sukonstruota 2009 m., kurių vienas egzempliorius nuo 2011 m. kursavo Hamburge, o penki teko Šveicarijos paštui.
Pasak vokiečių, naujos kartos autobusai sunaudoja 50% mažiau vandenilio, tad jo bakuose tik 35 l (bakai įrengti ant stogo). Su viena įkrova galima nuvažiuoti apie 300 km, vandenio pylimas užima 8 – 10 min., kuro elementai laiko 5 metus, tai yra, 12.000 valandų. Atsargai įrengtas dyzelinis generatorius ir akumuliatoriai.
Naujausi komentarai