Vairuotojai puikiai žino, kaip sunku karštą vasaros dieną sėdėti automobilyje spūstyje. Laimi tie, kurių automobiliuose yra kondicionierius. Tai įrenginys, leidžiantis sukurti malonią aplinką net pačią karščiausią dieną.
Kondicionierius - techniškai sudėtingas įrenginys. Automobilyje ilgai džiaugsitės maloniu oru, jeigu jis eksploatuojamas tinkamai. Net karščiausią dieną valandai ar dviem įstrigus spūstyje, klimato sistema veiks be priekaištų, jeigu visi prietaisai veikia tinkamai.
Automobilis su įjungtu kondicionieriumi sunaudoja vidutiniškai 5-10 proc. daugiau kuro bet kuriuo važiavimo režimu - mieste, užmiestyje ar mišriu, palyginus su automobiliu be kondicionieriaus. Kita vertus, įjungus kondicionierių sudeginama mažiau kuro negu tuomet, kai padidėja oro srauto pasipriešinimas, pravėrus langus.
Daugeliui transporto priemonių galima pritaikyti taisyklę, kad įjungtam kondicionieriui reikia daugiau galios, jeigu variklio apimtis nedidelė. Taigi mažalitrių automobilių savininkai gali pastebėti, kad greitėjant automobilis tampa lėtesnis ir vangesnis, nes suprastėja jo dinamika. To nepastebi didelių ir galingų automobilių savininkai, nes įjungtas kondicionierius dinamikai neturi jokios įtakos.
Patartina apsilankyti servise, jeigu automobilis naudojamas keletą metų, ir iš klimato sistemos išvalyti nešvarumus, pūkus ir dulkes; kitaip vasarą sistemos našumas sumažės. Gali būti ir taip, kad dažnai naudojantis kondicionieriumi gali prireikti rimto remonto.
Paprastai kondicionieriaus radiatorius yra prie priekinių oro įsiurbimo angų. Mėgstantiems „tobulinti" automobilio išvaizdą ir pakabinti sportinio tipo groteles, spoilerius ar papildomus rūko žibintus, reikia būti atsargiems. Netinkamai sumontuota papildoma įranga trikdo klimato sistemos darbą, nes visokie priedai sukuria didžiulę, sandarią erdvę, uždengiančią iki 1/3 reikiamo oro srauto kiekio. Tai lemia pablogėjusį sistemos darbą.
Dar vienas įdomus faktas: stenkitės atidžiai statyti automobilį, nes kitaip galite ne tik mechaniškai pažeisti sistemos mazgus. Paprastai po priekiniu buferiu montuojamas plastikinis apatinis oro paėmimo kanalas. Jis važiuojant galingą oro srautą nukreipia virš kondicionieriaus radiatoriaus. Jeigu jį sulaužysite arba nuplėšite, tai didžioji dalis oro, skirto aušinti kondicionieriaus radiatorių, eis pro šalį. Tai blogina šilumos apytaką, ypač - senesniuose automobiliuose.
Drėgmės padidėjimas taip pat turi įtakos automobilio kondicionieriui, nes sistema į saloną pradeda pūsti šiltesnį orą.
Paskutinis faktas - daugelis mano, kad važiavimas su įjungtu kondicionieriumi ir atvirais langais neigiamai veikia klimato sistemą. Tai mitas. Automobiliui toks eksploatacijos būdas nekelia jokio pavojaus. Tiesiog taip tuščiai eikvojama energija - kondicionieriaus sukuriamas šaltis iškeliauja per atvirus langus.
Naujausi komentarai