Staigios audros, kruša su kone kiaušinio dydžio ledokšniais ir nelaimingus atsitikimus sukeliantis vėjas – tai reiškiniai, su kuriais Lietuvos vairuotojai vasarą susiduria beveik taip pat dažnai, kaip ir su nepakeliamais karščiais. Žaibuojant rekomenduojama likti automobilyje ir vengti prisilietimų prie metalinių elementų, o esant stipriam šoniniam vėjui, reikėtų švelniai nukreipti ratus pagal jo kryptį – pataria „Renault“ vairavimo mokyklos instruktoriai.
Kruša
„Jei prasideda kruša, sustokite ir likite automobilyje“, – sako vairavimo mokyklos direktorius. Esant būtinybei išlipti, nepamirškite saugoti save (ypač galvą) nuo sužeidimų. Per itin stiprias audras su kruša rekomenduojama automobilį pastatyti taip, kad ledokšniai daugiausiai kristų ant priekinės automobilio dalies. Galinių ir šoninių langų stiklas yra negrūdintas, todėl jis kur kas lengviau dūžta. Jei kruša pažeistų langą, reikėtų pasirūpinti, kad vanduo nepatektų į vidų ir nepadarytų dar didesnės žalos.
Vėjo gūsiai
Stiprus vėjas yra ypač pavojingas važiuojant tiltais ir atviruose kelio ruožuose. Tyrimų duomenimis, tai gali būti tiesioginė priežastis arba vienas iš pagrindinių faktorių, lemiantis daugiau nei trečdalį visų nelaimingų atsitikimų keliuose.* Kuo ilgesnis ir aukštesnis automobilis, tuo stipresnis oro pasipriešinimas, dėl kurio padidėja rizika automobiliui būti nublokštam nuo trasos. „Tai ne tik kelia tiesioginį pavojų vairuojamam automobiliui, bet ir gali įstumti šalia važiuojančią transporto priemonę į mūsų juostą. Dėl šios priežasties, esant stipriam vėjui, reikia itin susikoncentruoti ir laikyti abi rankas ant vairo, kad pavojaus atveju reakcija būtų staigi ir efektyvi“, – pataria vairavimo mokyklos instruktoriai.
Esant stipriems vėjo gūsiams, vairuotojai turėtų nieko nelaukdami švelniai pakreipti ratus pagal vėjo kryptį, kad automobilis laikytųsi stabiliau. Greitį būtina derinti prie oro sąlygų ir išlaikyti bent 3 sekundžių atstumą iki priekyje esančio automobilio.
Žaibai ir liūtys
Jei smarki audra užkluptų vairuojant, rekomenduojama ramiai sustabdyti automobilį toliau nuo medžių esančioje šalikelėje ir įjungti avarinius žibintus. Žaibuojant, saugiausia būtų likti automobilyje, tačiau reikėtų vengti bet kokio prisilietimo prie metalinių dalių ir kitos įrangos.
Jei yra būtina važiuoti toliau, rekomenduojama būti atsargesniems nei įprastai, sumažinti greitį ir padidinti atstumą iki priekyje esančio automobilio. Lietus smarkiai pablogina matomumą, o dar labiau jį sunkina iš po didelių transporto priemonių (autobusų ar sunkvežimių) ratų lenkimo metu ant priekinio stiklo patenkantys vandens purslai. Visada reikia atsiminti, kad tokios sąlygos prailgina automobilio stabdymo kelią.
Audros metu rekomenduojama rinktis greitkelį arba automagistralę, nes čia mažesnė tikimybė, jog kelias bus užblokuotas. Be to, nedidelė rizika, jog dėl stipraus vėjo ir žaibų ant automobilio užkris nulaužti medžiai.
* Šaltinis: Šiaurės kelių ir transporto tyrimų centras (angl. Nordic Road and Transport Research)
Naujausi komentarai