Artėjantys šalčiai automobiliams vėl grasina druska, skatinančia kėbulo koroziją. Specialistai sako, kad druska žymiai greičiau „sugrauš“ automobilį, laikomą šiltame garaže, kuriame atitirpęs ledas jai leis atlikti savo juodą darbą. Negana to, jei visą žiemą transporto priemonę laikysite drėgnoje patalpoje, pavasarį galite likti nemaloniai nustebęs – tikėtina, kad jūsų automobilis bus gerokai aprūdijęs.
Automobilių ir saugaus vairavimo specialisto Artūro Pakėno nuomone, jau praėjo tie laikai, kai automobiliai žiemai garažuose buvo užmigdomi pastatant juos ant kaladžių. Dabar, jo manymu, nėra didelio skirtumo, kur žiemą laikyti transporto priemonę – garaže ar tiesiog po atviru dangumi. Šiuo metu, pasak A. Pakėno, pastebima tendencija, kad vairuotojai vis dėlto dažniausiai garažų atsisako.
Tiems, kam garažai atrodo priimtinesni, automobilių specialistas pataria atsižvelgti į tai, kad šie nebūtų per drėgni. Nemažiau svarbu užtikrinti ir jų ventiliaciją. Jei mikroklimatas bus tinkamos būklės, ne tik apsaugosite automobilį nuo rūdžių, bet nepelys ir nepus kiti garaže esantys daiktai, kuriems drėgmė daro didelę įtaką.
„Garaže automobilį galima laikyti, jei jis labai gerai vėdinamas. Jei drėgnas garažas, per žiemą automobilis surūdys. Žinoma, čia aktualiau tiems, kurie automobilį garaže laiko 2 – 3 mėnesius. Jeigu į garažą įvažiuojate tik vakare, tada didelio skirtumo nėra“, - DELFI kalbėjo A. Pakėnas.
Jo žodžiais tariant, didelės reikšmės neturi, kur žiemą laikyti automobilį. Esą kur kas svarbiau užtikrinti jo apsaugą nuo kelininkų barstomos druskos. Vienas iš sprendimo būdų – šaltuoju metų laiku tiesiog dažniau plauti transporto priemonę.
„Sportinio vairavimo centro“ direktorius Andrejus Savčenko taip pat teigė, kad garažas šiandieniams automobiliams nėra būtinas.
Maža to, jis aiškino, kad šildomas ir nepakankamai vėdinamas automobiliui gali net pakenkti: „Jeigu jūs daug važiuojate ir mašiną laikysite šiltam garaže, kur ji kiekvieną kartą atitirpsta, tai gali būti net blogiau. Visą dieną važiuojate keliu, kuriame yra druskų, po to mašiną įvarote į šiltą garažą ir visa tai atitirpsta – pavirsta vandeniu. Tada druskos pradeda „ėsti“ mašiną. Garažas yra gerai, bet reikia, kad jame nebūtų pernelyg šilta. Svarbi ir jo ventiliacija.“
Taip pat specialistai ragina neužmiršti, kad garažą šildyti galima tik esant patikimai ventiliavimo sistemai. Priešingu atveju patalpoje nuolat laikysis drėgnas ir šiltas oras, skatinantis rūdžių, pelėsio ir puvimo atsiradimą.
Naujausi komentarai