Pereiti į pagrindinį turinį

Lietuva gina draudimą registruoti automobilius su vairu dešinėje

2012-03-12 13:42
Lietuva gina draudimą registruoti automobilius su vairu dešinėje
Lietuva gina draudimą registruoti automobilius su vairu dešinėje / Andriaus Ufarto (BFL) nuotr.

Lietuva Europos Sąjungos (ES) Teisingumo Teisme ketina ginti draudimą registruoti automobilius su vairu dešinėje pusėje, sakydama, kad tai svarbu dėl eismo saugumo.

Vyriausybė ginčija Europos Komisijos poziciją, kad draudžiant registruoti lengvuosius automobilius su vairu dešinėje pusėje pažeidžiama ES teisė.

Europos teisės departamento prie Teisingumo ministerijos parengtą atsiliepimo į EK ieškinį projektą Vyriausybė svarstys pirmadienį.

EK yra pateikusi pagrįstą nuomonę, kad vairavimo mechanizmo įrengimo pusė negali būti priežastimi, dėl kurios atsisakoma registruoti lengvąjį automobilį. Lietuva į tokią EK nuomonę yra pateikusi atsakymą, bet išnagrinėjusi jį EK nusprendė kreiptis į Teisingumo Teismą, kad šis iškeltų bylą.

„Lietuvos Respublikos saugaus eismo automobilių keliais įstatyme įtvirtintas vienas iš eismo saugumo užtikrinimo principų deklaruoja, kad eismo dalyvių sveikatos ir gyvybės užtikrinimas yra svarbiau negu ūkinės veiklos ekonominiai rezultatai“, - dokumente dėstomi Lietuvos motyvai.

Jame dėstoma Susisiekimo ministerijos pozicija, kad leidimas nuolat eksploatuoti automobilius, nepritaikytus eismui dešine kelio puse, turėtų neigiamos įtakos eismo saugumui primiausia dėl priežasčių, susijusių su vairuotojo matomumo zona: grėsmė eismo saugumui kiltų lenkimo metu, taip pat būtų apsunkintas kairysis posūkis.

„Moksliniais tyrimais įrodyta, kad rizika patekti į eismo įvykį su minėtais automobiliais yra 32 proc. didesnė. Atsižvelgiant į tai, dalyvavaimas šioje byloje yra svarbus ginant viešąjį interesą (t.y. užtikrinant visuomenės ir kelių eismo saugumą)“, - dėstoma dokumente.

Europos teisės departamentas pabrėžia, jog EK neteisingai nurodo, kad Lietuvoje draudžiama eksploatuoti transporto priemones dėl priežasčių, susijusių su jų vairavimo mechanizmu, nes Lietuvoje šis draudimas susijęs su galimybės saugiai vairuoti užtikrinimu.

Kartu atsiliepimu į EK ieškinį teikiamas siūlymas įstoti į EK bylą prieš Lenkiją, kurioje sprendžiamas tas pats klausimas.

„Manytina, kad Lietuvos Respublikai būtų tikslinga įstoti į šią bylą ir palaikyti Lenkiją, kadangi pateikiant bendrus argumentus tikėtina sustiprinti poziciją ir ir taip pat apsiginti byloje Europos Komisija prieš Lietuvos Respubliką“, - sakoma projekte.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra
Visi komentarai (0)

Daugiau naujienų