Pereiti į pagrindinį turinį

„Mitsubishi ASX“ – pirmieji įspūdžiai

2010-10-26 17:37
„Mitsubishi ASX“ – pirmieji įspūdžiai
„Mitsubishi ASX“ – pirmieji įspūdžiai / Gamintojo nuotr.

Taigi, naujasis „Mitsubishi ASX" pasirodė ir Lietuvos rinkoje. Tiesa, kol kas tik su 1,6 l benzininiais ir 1,8 l dyzeliniais varikliais, bet jų gama turėtų plėstis. Kadangi tai - naujovė - buvo įdomu jį išbandyti, tad sėdau prie "ASX" su 1,6 l benzininiu varikliu vairo.

Apie automobilio išvaizdą, kaip bene daugiausia ginčų sukeliantį elementą, daug nekalbėsim. Kadaise kaip projektinis modelis pristatytas naujasis automobilis turi agresyvią ir veržlią išvaizdą, o, pasak gamintojų: „Stogo linija suprojektuota taip, kad užtikrintų puikias aerodinamines savybes: pasipriešinimo koeficientas tėra 0,32 Cd."

Persėdus iš mažo automobiliuko (pats tokiu važinėju) į akis krenta tai, kad automobilis yra aukštas, tad parkuojantis sumažėja rizika, kad į šaligatvio kraštelius bus „nutarkuotas" priekinis bamperis ar važiuojant duobėtu keliu bus daužomas automobilio dugnas. Be to, patogu lipti į saloną, sėdynės yra aukštai, tad nereikia grūstis.

Erdvu, patogu

Pažvelgus į bendrą „Mitsubishi" automobilių gamą galima teigti, kad „Mitsubishi ASX" turėtų užpildyti nišą tarp sedano ir krosroverio: jis didesnis ir aukštesnis už vieną, bet mažesnis už kitą.

Žinoma, šiame segmente dėl „vietos po saule" jam teks kovoti su panašiais kitų gamintojų modeliais, o įvertinus bendras europinės rinkos tendencijas galima spėti, kad lengva nebus.

Vietos automobilyje užtenka: patogiai jaučiasi ne tik vairuotojas ir priekinis keleivis, bet ir užpakalinių sėdynių keleiviai. Dar vienas pliusas - aukštos lubos, sustiprinančios erdvės pojūtį.

Vietos užtenka visiems

Automobilis erdvus, bet bagažinė nėra pati didžiausia. Vietos joje dar labiau sumažėja dėl grindyse sumontuoto atsarginio rato.

Ratas tradicinėje vietoje - bagažinės dugne

Žinoma, bagažinę galima padidinti atlenkus užpakalinių sėdynių eilę, tačiau tokiu atveju važiuos tik du keleiviai. Kita vertus, nebūtina į automobilį susikrauti visų namų, o daiktams, reikalingiems sode ar išvykai į gamtą, automobilio bagažinėje vietos tikrai užteks.

Buvau pratęs, kad moderniuose automobiliuose varikliai užima daug vietos, tad kiek nustebino erdvė, kuri atsivėrė pakėlus variklio dangtį.

1,6 l variklis

Pardavėjai paaiškino, kad kol kas Lietuvos rinkai siūlomi tik modeliai su 1,6 l varikliais, vėliau turėtų pasirodyti ir modeliai su 1,8 l varikliais, o kai kuriose rinkose bus ir 2 l agregatų, tad juose priekinė erdvė bus užpildyta. Gali pasirodyti, kad 1,6 l variklio tokiam automobiliui mažoka, tačiau, įvertinus tai, kad „ASX" nėra tikras visureigis ir turi tik priekinius varančius ratus, jo užtenka.

Vairuotojo vietoje įsitaisyti nesunku, matomumas į priekį ir šonus geras. Jį dar labiau pagerina didžiuliai šoniniai veidrodžiai, tačiau jie galėtų būti išlenkti, nes taip sumažėtų „akloji zona".

Veidrodėliai galėtų būti išlenkti

Dar norėtųsi, kad toks automobilis turėtų bent užpakalinę parkavimosi sistemą, nes per užpakalinio vaizdo veidrodėlį ir palyginti nedidelį penktųjų durelių langą matyti tikrai ne viskas.

Spalvotas prietaisų skydelis

Prietaisų skydelis aiškiai matomas, gražiai atrodo spalvotame ekranėlyje pateikiama informacija apie variklio darbą, temperatūrą ir kuro sąnaudas, tačiau „Informacijos" mygtukas galėtų būti sumontuotas ir patogesnėje vietoje.

"Info" mygtuką patogiausia spausti sustojus

Visi „Mitsubishi ASX" modeliai iškart turi gamyklinę garso įrangą, tik buvo keista, kad išjungus variklį ir ištraukus raktelį magnetola tylėjo. Galima tai vertinti kaip papildomą apsaugos priemonę, tačiau norėtųsi, kad muziką būtų galima įjungt ir be raktelio.

Bandytas modelis turėjo ne bazinę, o antrą - „Invite" - sąrangą, tad jame buvo tokios papildomos opcijos kaip lietaus daviklis, daugiafunkcis vairas, „Automatic Stop/Go" sistema ir kt. Tiek vairas, tiek ir lietaus daviklis gal ir neblogai, tačiau persėdus nuo paprastesnio automobilio būtina pasiskaityti instrukciją, kad suprastum, kaip kas veikia.

Nepratus gali būti sudėtinga susigaudyti

Su kurą taupančia „Stop and Go" sistema viskas lyg ir aišku: kai tenka ilgiau stovėti išjungus pavarą, variklis užgęsta. Paspaudus sankabą jis iškart užsiveda.

Žalias užrašas praneša, kad sistema "Start/stop" įsijungė

Gerai, kad yra palikta galimybė vairuotojui šią sistemą atjungti, nes pataikius į spūstį variklis nespėtų junginėtis. Mažytis minusiukas būtų nebent tas, kad sistema veikia tik varikliui įšilus, tad žiemą jos veikimo gali tekti palaukti.

Gerai, kad ją galima ir atjungti

Automobilis turi elektrinį vairo stiprintuvą, prisidedantį ir prie CO2 emisijų mažinimo. Vairas sukasi labai lengvai, neperteikia kelio nelygumų, o stovėjimo aikštelėje jį nesunkiai galima sukioti viena ranka.

Stabdžiai jautrūs, bet pamina spaudžiasi kietokai, tad prie stabdžių teks pasipratinti. Vairo automobilis klauso puikiai.

Gamintojai informuoja, kad „ASX" panaudota „Outlander"2,67 m ratų bazė ir, nors jis trumpesnis, važiuoklė iš esmės ta pati. Kadangi „ASX" yra trumpesnis, jo mažesnis apsisukimo kampas ir tolygesnis važiavimas. Dar pridėsime minkštą važiuoklę, kuri užtikrina patogų judėjimą ne tik miesto keliais, bet ir žvyrkeliais. ir turėsime smagų automobilį, nors vienas „bet" yra. Tai triukšmas.

Mieste, važiuojant leistinu greičiu, automobilis važiavo labai tyliai. Išsukus į greitkelį variklio garsas gerokai sustiprėjo. Greičiausia taip buvo dėl to, kad variklis dar visiškai naujas ir neprasidirbęs.

Palyginimui reiks pabandyti sėsti prie automobilio vairo po mėnesio kito, kai variklis jau bus pasiekęs darbinę ridą. Deja, bet apie ratų keliamą triukšmą to pasakyti negalima - greitkelyje jų keliamas garsas buvo labai aiškus ir, manau, neišnyks ir po 10 tūkst. km.

Džiugina tik tai, kad tai - vienintelis pastebėtas rimtesnis trūkumas.

Nebaisūs ir prastesni keliai

Apibendrinant galima pasakyti, kad šį automobilį reiktų rinktis tiems, kurie gyvena „tarp miesto ir kaimo". Jis puikiai tinka kasdieniam važinėjimui po miestą, turi ir visas reikiamas „savaitgalio automobilio" savybes, tačiau nerekomenduotina su juo bandyti šturmuoti bekelę. „Mitsubishi ASX" skirtas tikrai ne tam.

Mitsubishi ASX 1.6 Invite techninės charakteristikos

Varantys ratai

Priekiniai

Kėbulo tipas

SUV

Pavarų dėžė

Mechaninė, 5 pavaros

Variklio tūris, cm3

1590

Maksimalus greitis, km/val.

183

100 km/val. pasiekia per, s

11.4

Ilgis, plotis, aukštis, mm

4295 x 1770 x 1625

Prošvaisa, mm

195

Svoris, kg

1300

Vietų skaičius

5

Durų skaičius

5

Kuro bako talpa, l

63

Bagažinės tūris, l

415

Leidžiamas automobilio svoris, kg

1870

Maksimali galia AG (kW), esant aps./min.

115 (85) / 6000

Maksimalus sukimo momentas, kg/m, (Nm) esant aps. min.

15,7 (152) / 4000

Papildoma informacija apie variklį

ECI-MULTI (firminė benzino įpurškimo paskirstymo sistema)

Kuras

Benzinas, A-95

Kuro sąnaudos 100 km kelio mieste, l

8

Kuro sąnaudos 100 km kelio užmiestyje, l

5

Mišrus ciklas, l

6,1

Priekiniai stabdžiai

Diskiniai vėdinami

Užpakaliniai stabdžiai

Diskiniai

Priekinė pakaba

Amortizatoriaus „McPherson" tipo statramstis su skersinio stabilumo stabilizatoriumi

Užpakalinė pakaba

Daugiasvirtė su išilgine svirtimi ir skersinio stabilumo stabilizatoriumi

Padangos

215/65R16

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra
Visi komentarai (0)

Daugiau naujienų