Panevėžys ketina tapti pirmuoju miestu Lietuvoje, kur keleiviai bus vežami hibridiniais - dyzelinu ir elektra varomais - autobusais. Panevėžio autobusų parkas ketina pirkti 6 tokius autobusus ir preliminariai skaičiuoja, jog tam gali prireikti apie 6 mln. litų.
"Paskaičiavome, kad tai bus apie 30 proc. pigiau, be to, elektros varikliai krausis autobusui važiuojant. Be to, mes neturime dujų infrastruktūros - kiti miestai perka dujinius autobusus", - BNS sakė Panevėžio autobusų parko atstovas Kastytis Vainauskas.
Pasak jo, penki didieji šalies miestai šiuo metu dalijasi ekologiškam transportui pirkti skirtus pinigus ir renkasi autobusus. K.Vainausko teigimu, kiti miestai renkasi dujomis varomą transportą , o Panevėžys turėtų tapti pirmuoju miestu, vežiosiančiu keleivius ir elektra varomomis transporto priemonėmis.
"Šie autobusai bus didesni, skirti važinėti miesto maršrutais", - kalbėjo K.Vainauskas.
Hibridiniais varikliais - dyzelinu ir elektra - varomų autobusų pirkimo konkursą, kuriam pasiūlymų laukiama iki spalio 3 dienos, autobusų parkas paskelbė penktadienį, skelbia
"Valstybės žinios". Su laimėtoju bus pasirašyta 9 mėnesių trukmės sutartis.
K.Vainauskas teigė, jog tai yra pirmasis etapas, kai už europinės paramos ir savo lėšas bus perkamos ekologiškos viešojo transporto priemonės. Vėliau vyks antrasis, kai jos bus perkamos už lėšas, gautas Lietuvai pardavus taršos leidimus.
Aplinkos ministerija liepos pabaigoje paskirstė 206 mln. litų, kuriuos Lietuva gavo iš taršos leidimų pardavimo. Daugiausia - 89,7 mln. litų - skirta ekologiškų autobusų įsigijimui.
Pasak spaudos, už juos tikimasi įsigyti nuo 90 iki 100 suslėgtomis gamtinėmis dujomis varomų bei hibridinių autobusų - ekologišką kurą naudojančio autobuso rinkos kaina yra apie 1 mln. litų. Kad Lietuva už gautas lėšas pirktų ekologišką viešąjį transportą, reikalavo Ispanija, nupirkusi dalį taršos leidimų.
Panevėžio autobusų parkas vasarą tikėjosi įsigyti 6 mažesnius 19 vietų autobusus, kurie būtų važinėję už miesto, tačiau anot K.Vainausko, liepą gauti du pasiūlymai buvo per brangūs: bendrovė "Kvedora" pateikė 1,265 mln. litų, "Transmitto" - 1,443 mln. litų mln. litų vertės pasiūlymus, skelbiama Centriniame viešųjų pirkimų portale.
Panevėžio įmonė šiems autobusams ketino išleisti apie 1 mln. litų.
85 proc. naujų autobusų pirkimo vertės Panevėžio autobusų parkas apmokės iš Europos Sąjungos paramos. Susisiekimo ministerija paramą projektui skyrė pagal priemonę skatinti ekologišką transportą - "Kompleksinė ekologiško viešojo transporto plėtra".
Panevėžio autobusų parkas yra didžiausias keleivių vežėjas mieste, autobusais perveža apie 70 proc. visų miesto keleivių. Įmonė aptarnauja 15 miesto maršrutų, kuriais važiuoja 44 autobusai. Per metus įmonė perveža 10,4 mln. keleivių, skelbiama parko tinklapyje.
Naujausi komentarai