Dar pakankamai neseniai šešių laipsnių automatinės pavarų dėžės buvo prabanga, prieinama tik didelių ir brangių automobilių savininkams.
Po to progresas šioje srityje staigiai įsibėgėjo, ir gamintojai pradėjo masiškai siūlyti 7 ar net 8 laipsnių dėžes, net ir mažiems modeliams, kaip 1-os serijos BMW.
Kompanija ZF aplenkė juos visus, pasiūlydama pirmą devynių laipsnių transmisiją.
Naujoji dėžė, kodiniu pavadinimu 9HP, skirta automobiliams su priekiniais varančiaisiais ratais, gali dirbti su varikliais išvystančiais iki 480 Nm sukimo momentą.
Gamintojo teigimu, ji gali būti montuojama įvairiais variantais, su hibridiniais varikliais, visais varančiais ratais bei “start/stop” sistemomis.
Anot paskelbtų duomenų, palyginus su 6 laipsnių sistemomis 9HP sutaupo iki 16 proc. kuro, nes leidžia varikliui dirbti palankiausiuose režimuose.
Pavyzdžiui, važiuojant devinta pavara 120 km/val greičiu, variklio apsisukimai tebus 1900 aps/min, tuo tarpu šešių laipsnių dėžės atveju jie sieks 2900 aps/min.
Be ekonomijos, naujoji dėžė užtikrina ir neprilygstamą važiavimo tolydumą.
Nors joje nenaudojama stipriai išpopuliarėjusi dviguba sankaba, ZF tvirtina, kad naujosios dėžės atsako ir pavarų perjungimo laikas tiks, kad vairuotojas praktiškai nebepastebi perjungimo.
Naujausi komentarai