Pristatomas naujas Europos reglamentas dėl padangų ženklinimo Pereiti į pagrindinį turinį

Pristatomas naujas Europos reglamentas dėl padangų ženklinimo

2012-07-03 14:29
Pristatomas naujas Europos reglamentas dėl padangų ženklinimo
Pristatomas naujas Europos reglamentas dėl padangų ženklinimo / Vytauto Liaudanskio nuotr.

Nuo lapkričio 1 d. naujoji europinė etiketė turės būti priklijuota prie visų lengvųjų automobilių ir lengvųjų bei sunkiųjų komercinės paskirties automobilių padangų, pagamintų po 2012 m. liepos 1 d. Standartinė etiketė turės būti pateikiama padangų gamintojo spausdintoje ir internete skelbiamoje reklaminėje medžiagoje. 

Etiketėje bus pateikta informacija apie tris eksploatacinius parametrus. Du iš jų yra susiję su aplinka (energijos vartojimo efektyvumas ir riedėjimo triukšmas), o trečiasis – su sauga. Taigi, naujasis ES reglamentas reikalauja, kad prie kiekvienos parduodamos padangos būtų priklijuota etiketė su nurodytu pasipriešinimu riedėjimui, išorinio riedėjimo triukšmo lygiu ir stabdymo keliu ant šlapios dangos (sukibimu su šlapia kelio danga).

Pasak bendrovės "Michelin“,pristačiusios savo padangų eksploatacines savybes ir supažindinusios su naujuoju Europos padangų ženklinimo reglamentu, juo siekiama dviejų tikslų: visų pirma suteikti vairuotojams objektyvią informaciją apie padangos eksploatacines savybes, apie kurias visuomenė ne visada būna informuota; padėti pagerinti padangų eksploatacines savybes, skelbiant šią informaciją.

Šia plataus masto iniciatyva siekiama vartotojams padėti geriau suprasti padangų poveikį jiems patiems ir bendruomenei saugos bei aplinkos požiūriu. Reglamentas ypač reikšmingas tuo, kad jame pirmą kartą pasaulyje reikalaujama nurodyti duomenis apie padangų energijos vartojimo efektyvumą.

Etiketė bus panaši į tą, kurią vartotojai jau yra įpratę matyti ant buitinių prietaisų. Joje bus nurodyta padangos kokybės klasė pagal tris eksploatacinius parametrus:- pasipriešinimą riedėjimui, kuris reiškia poveikį degalų sunaudojimui, taigi ir išmetamųjų anglies junginių kiekiui – nuo A iki G klasės;- sukibimą su šlapia danga, kai yra matuojamas stabdymo kelias ant šlapios dangos – nuo A iki G klasės;- išorinį riedėjimo triukšmą, matuojamą decibelais (dB).Ta pati informacija turi būti nurodyta padangų pirkimo sąskaitoje arba pridėta prie jos, kad galutiniai naudotojai galėtų geriau suprasti apie padangas ir jas palyginti, vadovaudamiesi jau minėtais trimis parametrais.

Naujosios europinės padangų etiketės įvedimo paskirtis yra suteikti vairuotojams praktinę informaciją apie tris svarbius eksploatacinius padangų parametrus: sukibimą su šlapia danga, energijos vartojimo efektyvumą ir riedėjimo triukšmą.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra