Jau visai čia pat lapkričio 10-oji – kai visi automobiliai privalės „avėti“ žiemines padangas. DELFI aiškinasi, kas svarbiausia jas renkantis ir kokias klaidas vairuotojai daro dažniausiai.
Padangomis prekiaujančių įmonių atstovai tikino, kad didžiausia vairuotojų klaida – siekis įsigyti kuo pigesnę prekę. Jų nuomone, kaina lemia kokybę. Todėl esą renkantis pigiausią variantą ji gali nukentėti. Taip pat prekybininkai tikino, kad nemenkas sąmyšis kyla, kai paskutinę dieną, kol dar galima naudoti vasarinį „apavą“ automobiliai suplūsta į servisus. Tuomet, jų nuomone, servisų darbuotojai visų vairuotojų aptarnauti nepajėgia. Dėl to žiemines padangas šie siūlo keisti gerokai anksčiau.
Vyrai antrosioms pusėms perka pigesnes padangas nei sau
„Egzotikos“ vadovas Rokas Lipeikis tikino, kad vairuotojai dažnai apsirinka nusipirkdami netinkamo dydžio ir apkrovos padangas. Esą daug kas suklysta, jei naujas perka pagal prieš tai naudotas: „Dažnai žmogus pasižiūri, kokios padangos jau būna sumontuotos jo automobiliui ir ieško to paties dydžio. Labai dažnai prieš parduodant automobilį pardavėjai nuima geras padangas ir uždeda bet kokias, o paskui žmogus ir toliau deda tokius pat ratus.
Tai ne tik pavojinga, bet dažnai ir brangiai kainuoja, nes netinkamo dydžio ar apkrovos ratai dažnai netolygiai ir greičiau dėvisi. Ypač pavojinga, kai, pavyzdžiui, „VW Golf“ ratai uždedami „VW Sharan“. Minivenas, vežantis 7 keleivius su netinkamos apkrovos padangomis, yra tiesiog važinėjanti bomba, pavojinga ne tik keleiviams, bet ir aplinkiniams“, - DELFI kalbėjo R. Lipeikis.
O vyrai, pasak R. Lipeikio, antrosioms pusėms dažnai linkę pirkti pigiausias padangas. Toks sprendimas motyvuojamas tuo, kad žmonos nedaug ir lėtai važiuoja. Pašnekovo manymu, toks sprendimas nėra tinkamas. Esą moterims kur kas geriau pirkti dygliuotas padangas, nes tai padidina saugumo jausmą. „Moterims vairuotojoms ir taip dažnai saugumo jausmo trūksta, o jei dar uždėti prastas žiemines padangas ir paleisti blogu oru važiuoti su vaikais... Sunkiai man suvokiama tokia logika, ypač žinant, kiek mūsų keliuose „džentelmenų“ nardo tarp mašinų ir atlieka pačius keisčiausius ir įžūliausius manevrus net nesusimąstydami apie kitus“, - teigė „Egzotikos“ vadovas.
Perkant žiemines padangas, pašnekovo nuomone, kaina yra itin svarbi – brangesnės garantuoja aukštesnę kokybę. Esą kokybiškos brangesnės padangos ne tik kad komfortiškesnės, bet ir teikia finansinę naudą – sumažėja kuro sąnaudos.
Naujoji žymėjimo tvarka žieminėm padangom netinka?
„Michelin“ atstovas Paulius Gaurilčikas sutiko su „Egzotikos“ vadovo nuomone, kad brangesnės padangos turi daugiau privalumų: „Skūpus moka du kartus. Aš manau, kad lietuviai vis dar užlipa ant to grėblio. Daug kas susigundo neaiškiom padangom, kurios turi tik vieną privalumą – žemą kainą. Tačiau jos negarantuoja saugumo, geresnio sukibimo.“
Renkantis padangas, P. Gaurilčikas rekomenduoja atsižvelgti į vairavimo stilių, automobilį, į tai, kiek žiemą ir kokiomis oro sąlygomis bus važinėjama. Pašnekovo nuomone, neverta laukti lapkričio 10-os – žiemines padangas vertėtų pasikeisti kiek įmanoma anksčiau. Taip pat jis pridūrė, kad kai paros oro temperatūra pasiekia 7 laipsnių ribą, vasarines padangas jau galima keisti į žiemines.
Kiek tarnauja žieminės padangos? „Michelin“ atstovo žodžiais, jei prekė kokybiška, ją galima naudoti keturis sezonus: „Vidutinio automobilio metinė rida yra, sakykime, 30 tūkst. km. Su žieminėm padangom vidutiniškai nuvažiuojama maždaug 15 tūkst. km. Su gerom padangom drąsiai galima nuvažiuoti keturis sezonus. Aišku, jeigu tai firmos automobilis, nuvažiuojantis 100 tūkst. km per metus, tai gali būti, kad ir dviejų sezonų tos padangos neatlaikys.
DELFI paklaustas, kaip vertina nuo lapkričio 1-os įsigaliojusį ES reglamentuotą padangų žymėjimą, P. Gaurilčikas teigė, kad tai yra gera iniciatyva. Nepaisant to, žymėjime akcentuojami rodikliai (degalų vartojimo efektyvumas, sukibimas su šlapia danga ir išorinis riedėjimo triukšmas) labiau tinka vasarinėms padangoms.P. Gaurilčiko teigimu, realu, kad netrukus gali atsirasti ir kitas žymėjimas, pritaikytas žieminėms vairavimo sąlygoms: „Toks žymėjimas nepilnai atspindi žieminių padangų charakteristiką.
Pasigirsta kalbų, kad sulauksim atskiro reglamento žieminėm padangom ir tuomet bus įtraukti rodikliai, kurie aktualesni žiemą. Šis žymėjimas ne visiškai atspindi realybę. Labai gerų žieminių padangų rodikliai gali nebūti labai geri, bet jos puikiai dirba žiemą.“
Naujausi komentarai