Surengusi grandiozinę tiesioginių skrydžių išpardavimo akciją, po kelių savaičių Latvijos bendrovė "airBaltic" apsigalvojo ir keleiviams pasiūlė skristi netiesioginiais reisais arba susigrąžinti pinigus.
Apgaulingi pažadai
Vilniečiai Robertas ir Vilma (vardai pakeisti) rugpjūčio 12 d. pasinaudojo viena iš skrydžių bendrovės "airBaltic" bilietų išpardavimo akcijų ir įsigijo keturis bilietus iš Vilniaus į Dubliną ir atgal. Skrydis turėjo vykti lapkričio pradžioje.
"Sumokėjome šiek tiek per tūkstantį litų. Džiaugėmės gera kaina ir planavome būsimą kelionę – skrendame į artimo šeimos nario vestuves, kurių data buvo priderinta prie mūsų skrydžio datos", – pasakojo vilnietė.
Tačiau džiaugsmas truko neilgai, nes po poros savaičių šeima sulaukė elektroninio laiško apie keičiamą maršrutą. Skrydžių bendrovė vietoj tiesioginio skrydžio iš Vilniaus pasiūlė keliauti iš Rygos, o grįžti į Vilnių persėdus Rygoje. Nenorintiems keisti maršruto pasiūlyta sugrąžinti pinigus už bilietus.
"Keliaujame su dviem mažais vaikais – pusės metų kūdikiu ir dvejų su puse vyresnėliu sūnumi. Pirkome tiesioginį naktinį skrydį dėl savo ir vaikų patogumo, kad vaikai per kelionę miegotų. Dabar gauname pasiūlymą skristi naktį iš miesto, kuris nuo mūsų per 300 km, o grįžti atgal persėdus Rygoje. Nesvarbu, kad kelionės tikslas bus pasiektas, ir netgi panašiu metu, bet maršrutas keičiasi ir sudaro nepatogumų paslaugos pirkėjui", – piktinosi Vilma.
Sukėlė įtarimų
Pabandžiusi išsiaiškinti, kodėl skrydis pakeistas, Vilma išpešė tik tiek, kad aiškios priežasties keisti skrydžius nebuvo. Vilniečių manymu, parduodama pigesnius bilietus skrydžių bendrovė jau žinojo, kad tiesioginių reisų vis dėlto nebus.
"Net jei skrydžių bendrovė, dar prieš kelias savaites parduodama bilietus, neplanavo šių pakeitimų, nors tai, mūsų manymu, vargiai tikėtina, ar neprivalo ji įvykdyti visų savo ankstesnių įsipareigojimų ir tik tada juos keisti, kai nėra jokios rimtos priežasties. Mums tai panašu į aferą", – kalbėjo Vilma.
"Paprastai netiesioginio skrydžio sąnaudos yra didesnės nei tiesioginio, todėl parduoti bilietus mažesne kaina į tiesioginius reisus, o vėliau juos atšaukti būtų visiškai nepagrįsta verslo praktika", – įtarimus mėgino išsklaidyti skrydžių bendrovės "airBaltic" korporatyvinės komunikacijos koordinatorė Rosita Sakalauskaitė.
Istorija kartojasi
Pikčiausia, anot Vilmos, kad su "airBaltic" panaši istorija šiai šeimai nutiko jau ne pirmą sykį. Moteris apgailestavo, kad vieno karto nepakako pasimokyti ir daugiau nebepasitikėti latvių įmone.
Ši vilniečių šeima tiesioginiu skrydžiu iš Vilniaus į Londoną turėjo keliauti 2009 m. pavasarį. Bilietai buvo pirkti 2008-ųjų rugsėjį. Likus mėnesiui iki kelionės "airBaltic" informavo, kad skrydis vyks iš Vilniaus, tačiau persėdus Rygoje.
"Iš tos kelionės liko daug nemalonių prisiminimų: bagažas nebuvo užregistruotas tiesiai iš Vilniaus į Londoną, teko gaišti Rygoje jį perregistruojant, grįžtant atgal teko kelias valandas laukti skrydžio, o keliavome su vienų metų sūnumi", – prisiminė Vilma.
Ji tikisi, kad dėl esą netinkamai organizuojamų "airBaltic" paslaugų netylės ir kiti apgauti šios įmonės klientai. "Pakliuvome į absurdo teatrą ir nusprendėme nebetylėti, galbūt prie mūsų skundo prisijungs daugiau šios bendrovės teikiamomis paslaugomis nusivylusių piliečių. Nesinori, kad dar daugiau tautiečių pirktų katę maiše", – aiškino vilnietė, ketinanti kreiptis į Vartotojų teisių apsaugos tarnybą.
Grandioziniai išpardavimai
Rugpjūtį "airBaltic" vykdė kelias dideles bilietų išpardavimo akcijas. Vieną – rugpjūčio pradžioje, kai atidarė kelionių biurą "TravelLounge". Kitą – rugpjūčio 12–16 d., kai itin mažomis kainomis pasiūlyta įsigyti bilietus 70 maršrutų iš Latvijos ir Lietuvos. Specialios kainos buvo taikomos skrydžiams, kurie turėjo įvykti nuo rugpjūčio 18 iki gruodžio 15 d.
"airBaltic" nekomentavo, kiek skrydžių, į kuriuos bilietai buvo parduoti per minėtas akcijas, buvo pakeisti, tačiau tradiciškai atsiprašė klientų dėl patiriamų nepatogumų.
"Tiesioginių skrydžių keitimas į netiesioginius yra viena iš alternatyvų, kuri siūloma klientui, kai būna atšaukiamas skrydis. "airBaltic" turi platų skrydžių tinklą ir esant būtinybei gali pasiūlyti patogius skrydžius per Rygos oro uostą. Atšaukus tiesioginį reisą, skrydžių bendrovė sau prisiima papildomas išlaidas už keleivio nuskraidinimą į jo paskirties vietą", – ramino nuviltus klientus "airBaltic" atstovė.
Į Dubliną ir Londoną nebeskris
Atsižvelgdama į sezoniškumą, "airBaltic" nuo rugsėjo 1-osios atšaukia skrydžius į Londoną, o nuo rugsėjo 16 d. nebeskraidys ir į Dubliną. Su tuo ir susiję nepatogumai, su kuriais susidūrė vilniečių šeima.
"Šių skrydžių atsisakoma iki žiemos sezono pabaigos. Neatmetama galimybė juos atnaujinti kitais metais, kai tik matysime jų poreikį", – komentavo R.Sakalauskaitė.
Anot jos, skrydžiai planuojami atsižvelgiant į jų paklausą. "Jei tam tikrų skrydžių paklausa yra per maža, priimamas sprendimas jų atsisakyti, tuomet iškart jie išimami iš sistemos ir bilietai nepardavinėjami", – aiškino R.Sakalauskaitė.
"airBaltic" šiuo metu dar planuoja žiemos skrydžių tvarkaraštį. Jį paskelbti bendrovė ketina artimiausiu metu.
Neranda paaiškinimo
Tarptautinio Vilniaus oro uosto generalinis direktorius Tomas Vaišvila tikino nepastebėjęs, kad "airBaltic" piktnaudžiautų ir be reikalo ar tendencingai atšauktų skrydžius tam tikromis kryptimis.
Paprastai skrydžiai atšaukiami dėl įvairių netikėtų veiksnių, tokių kaip oro sąlygos, lėktuvų gedimai ir pan. Tačiau apie tokius atvejus sužinoma ir pranešama dažniausiai likus nedaug laiko iki skrydžio. "Piktų ar tendencingų dalykų atšaukiant skrydžius neįžvelgiame. Kiek gauname informacijos, dažniausiai skrydžiai atšaukiami dėl lėktuvų gedimų ar kitų techninių nesklandumų", – sakė T.Vaišvila.
Anot jo, nepatogumai su kuriais susidūrė keleiviai iš Vilniaus, gali būti susiję su tuo, kad "airBaltic" nutraukia tiesioginius skrydžius į Dubliną ir Londoną. "Jie oficialiai pranešė, kad neskraidys į Londoną ir Dubliną. Nors aiškiai priežasčių neįvardijo, tačiau manome, kad tai yra dėl didelės konkurencijos tiek Vilniuje, tiek Kaune", – kalbėjo oro uosto vadovas.
Vilniaus oro uoste šiais metais įvykdyta beveik 9 tūkst. skrydžių, per tą patį laiką buvo atšaukta 950 skrydžių. Bendrovė "airBaltic" atšaukė 218 skrydžių – tai beveik 23 proc. visų šiais metais atšauktų skrydžių iš sostinės oro uosto.
Naujausi komentarai