Alaus pardavimai pernai mažėjo Pereiti į pagrindinį turinį

Alaus pardavimai pernai mažėjo

2009-01-21 15:14
Alaus pardavimai pernai mažėjo
Alaus pardavimai pernai mažėjo / Gedimino Bartuškos nuotr.

Alaus pardavimai Lietuvoje pernai sumažėjo 5,7 proc. ir siekė 304 mln. litrų, parodė Valstybinės mokesčių inspekcijos (VMI) duomenys.

Lietuvos aludarių asociacija nurodo, kad pardavimų mažėjimą lėmė brangstančios alaus gamybos žaliavos ir padidintas akcizas, tačiau taip pat pažymi, kad atsargūs Lietuvos valdžios mėginimai diferencijuoti alkoholinių gėrimų apmokestinimą ir tokiu būdu spręsti alkoholio vartojimo struktūros problemas pernai subrandino pirmuosius vaisius – stipraus alkoholio pardavimai sumažėjo 13,3 proc., o akcizo buvo surinkta 4 proc. daugiau (viso - 696 mln. litų).
 
„Negalime džiaugtis mažėjančiais pardavimais, tačiau pernykštė akcizų politika bent jau įrodė, kad fiskaliniais instrumentais galima keisti alkoholio vartojimo kultūrą.

Aludariai ne kartą kalbėjo apie tai, kad Lietuvoje dominuoja degtinė ir tokia struktūra nė iš tolo  neprimena Vakarų Europoje įprastos, kur didžiąją dalį suvartoto grynojo alkoholio sudaro alus ir vynas. Atsižvelgus į Pasaulio sveikatos organizacijos ir Europos Sąjungos rekomendacijas, akcizas alui pernai buvo didinamas 10 proc. - dvigubai mažiau negu degtinei. Biudžetas neprarado akcizo, tačiau pardavimų struktūra šiek tiek pakito ir tai yra gera žinia“, - sakė Lietuvos aludarių asociacijos prezidentas Saulius Galadauskas.

S.Galadauskas įsitikinęs, kad nors šiemet akcizai vėl buvo didinami diferencijuotai, nepaisant stipraus alkoholio gamintojų nepasitenkinimo, diferencijuojama buvo per švelniai. VMI duomenimis 2008 stipriųjų alkoholinių gėrimų, pavertus absoliučiu alkoholiu, vienam Lietuvos gyventojui teko net 6,3 litro – beveik tiek pat kiek vyno ir alaus kartu sudėjus. Akivaizdu, kad proporcijos kinta per lėtai, nes pavyzdžiui belgai arba anglai stipraus alkoholio suvartoja 3-4 mažiau, alaus panašiai, o skirtumą sudaro vynas.

Jis taip pat pažymėjo, kad daugiausiai 2008 metais laimėjo vynuogių vyno gamintojai, tiksliau importuotojai, kurio pardavimai pernai išaugo beveik 124 proc. 

Pasak LAA vadovo, smunkant pragyvenimo lygiui, daliai visuomenės vėl svarbiausiu tampa „laipsnių už litą“ principas. „Deja, ši formulė vis dar naudinga degtinės gamintojams, nes šiandien populiariausios degtinės laipsnis alkoholio mažmeninėje prekyboje kainuoja apie 0,89 lito, tuo tarpu populiariausio alaus – apie 0,96 lito“, - sakė S.Galadauskas. 

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra

Daugiau naujienų