Degalai ir namus šildantis kuras turi būti apmokestinami pagal išmetamų teršalų kiekį. Tai dar prieš metus pasiūlė už mokesčius atsakingas Europos komisaras Algridas Šemeta.
Nauja apmokestinimo tvarka sėkmingai skinasi kelią - trečiadienį Europos parlamentarai ją svarstys, o ketvirtadienį jau balsuos, rašo „Lietuvos rytas“.
Jeigu jai būtų pritarta, o pereinamojo laikotarpio nenustatyta, tokiu atveju didžiulis kainų šuolis visos Europos laukia jau nuo 2013 metų.A.Šemeta mano, kad dabartinė tvarka, kai bioetanolis prilyginamas benzinui, o biodyzelinas - įprastam dyzelinui, yra neteisinga.„Europa dabar yra naftos kainų įkaitė. Jei ir toliau mokesčiais remsime naftos importą, kentėsime dėl naftos tiekėjų diktato“, - „Lietuvos rytui“ teigė komisaras A.Šemeta.
Todėl jis įsitikinęs, kad jo siūloma tvarka pakeis situaciją. Pasak jo, biodyzelinui ir bioetanoliui taikomi mokesčiai sumažėtų. Vokiečiai mano, kad tokiu būdu paprasčiausiai siekiama surinkti daugiau mokesčių.Vokiečiai apskaičiavo, kad lietuvio pasiūlymas jų šalies vairuotojams dyzelino litrą pabrangins 31 euro centu (1,07 lito). Tokia iniciatyva piktinasi tiek daugiausia dyzelinu varomus automobilius įsigiję vokiečiai, tiek šios šalies valdžia. Kai kurie europarlamentarai įspėja, kad tai pridarys milžiniškų nuostolių visai Europos automobilių pramonei.
Naujausi komentarai