„Todėl įmonės, kaip patrauklaus darbdavio, įvaizdis, ieškant darbuotojų tampa vis svarbesnis, o kartais net gali tapti lemiančiu veiksniu darbuotojui apsisprendžiant, ar prisijungti prie komandos“, - sako skaitmeninės kūrybos agentūros „bigNow“ vadovė Jarūnė Narkevičiūtė ir dalinasi patarimais, ką daryti, kad kovoje dėl geriausių darbuotojų įmonės įgautų pranašumą.
Pasimatuokite temperatūrą
J. Narkevičiūtė pasakoja, kad pastaruoju metu patrauklaus darbdavio įvaizdžio stiprinimas tampa vis populiaresnis. Visgi, pasitaiko atvejų, kai įmonės dėl darbdavio įvaizdžio strategijos į profesionalus kreipiasi neatlikusios namų darbų.
„Kartais sulaukiame užklausų, kad įmonei reikalingas gero darbdavio įvaizdis, tačiau ji nėra pasiruošusi atsakyti į su juo susijusius klausimus. Pavyzdžiui, kuo jis svarbus įmonei, kodėl to reikia, ko norime pasiekti, kokio rezultato tikimės. Visuomet rekomenduojame pradėti nuo tikslų įsivardijimo ir aiškių siekiamų rezultatų apsibrėžimo“, – teigia ji.
Prieš pradedant planuoti naują darbdavio įvaizdžio stiprinimo kampaniją, taip pat reikėtų atlikti vidinę ir išorinę įmonės įvaizdžio analizę.
„Pirmojo etapo metu įmonė taip pat turėtų įvertinti, koks jos įvaizdis rinkoje šiuo metu egzistuoja ir kaip įmonę mato patys darbuotojai. Pagalvokite, kas jus išskiria iš konkurentų. Pakalbinkite skirtingų sričių darbuotojus ir išsiaiškinkite, kodėl jiems patinka pas jus dirbti. Taip pat atkreipkite dėmesį į savo vadovų komunikaciją ir jos įtaką įmonės įvaizdžio formavimui. Jei šią analizę aptarsite su komunikacijos specialistais, išryškės tolimesnės kampanijos formavimo gairės. Žinosite, kam skirti daugiau dėmesio ir kokias spragas taisyti“, – pasakoja J. Narkevičiūtė.
Pasak jos, padėjus tokius pamatus, komunikacijos strategija bus tvirtesnė ir, tikėtina, efektyvesnė. Be to, bus lengviau priimti sprendimą, kokį turinį kurti ir kokias jo komunikacijos formas naudoti.
Ieškokite išskirtinumo
Atlikus namų darbus, J. Narkevičiūtė pataria pabandyti atrasti įmonės išskirtinumą, kuris įmonei gali pridėti pliusą potencialių darbuotojų vertinimo lentelėje. Pavyzdžiui, nors pats populiariausias atsakymas į klausimą „kodėl kiti norėtų dirbti su mumis?“, yra komanda, ji pataria paieškoti ko nors originalesnio.
„Dauguma darbuotojų svajoja dirbti jaunatviškame ir gerai nusiteikusiame kolektyve. Dėl šios priežasties daugumos įmonių, kaip patrauklaus darbdavio, komunikacija tampa panaši. Visi kalba apie tą patį – „įsitikink, kokia šauni ir vieninga mūsų komanda“. Einant tuo pačiu keliu kur kas sunkiau atkreipti potencialių darbuotojų dėmesį“, – teigia J. Narkevičiūtė.
Sėkmingi verslai visuomet ieško talentų, kurių sprendimą renkantis darbdavį lemia ne tik atlyginimo dydis, bet vis dažniau – draugų rekomendacijos, atsiliepimai ir komunikacija socialiniuose tinkluose bei žiniasklaidoje suformuota nuomonė apie įmonę.
Šiuo atveju patariama ieškoti didesnių komandos išskirtinumų, pavyzdžiui – neeilinių tradicijų ar ritualų. Taip pat patariama vengti dirbtinės komunikacijos, kuri lengvai atpažįstama, ir kuria įprastai nepasitikima.
„Į patrauklaus darbdavio įvaizdžio komunikaciją būtinai įtraukite ir savo darbuotojus, tačiau leiskite jiems būti tokiais, kokie jie iš tiesų yra. Nesistenkite savo darbuotojų paversti aktoriais reklamoms. Tik taip parodysite jūsų įmonei būdingą autentiškumą“, – pataria J. Narkevičiūtė.
Kaip pasiklosi, taip išmiegosi
Skaitmeninės kūrybos agentūros „bigNow“ vadovė pastebi, kad įprastai daugiausiai dėmesio darbdavio įvaizdžio formavimui skiria tos įmonės, kurios dažnai susiduria su didele darbuotojų kaita. Pastarosios siekia pritraukti jaunus talentus ir tiki įvaizdžio formavimo kampanijos socialiniuose tinkluose veiksmingumu. Tuo metu mažesnių įmonių vadovai su darbuotojų kaitos problemomis susiduria rečiau, tad dažnai nesusimąsto apie patrauklaus darbdavio įvaizdžio formavimo naudas.
„Svarbu atminti, kad investuoti į darbdavio įvaizdį vertėtų pradėti daug anksčiau nei tada, kai ima trūkti darbuotojų. Sėkmingi verslai visuomet ieško talentų, kurių sprendimą renkantis darbdavį lemia ne tik atlyginimo dydis, bet vis dažniau – draugų rekomendacijos, atsiliepimai ir komunikacija socialiniuose tinkluose bei žiniasklaidoje suformuota nuomonė apie įmonę. Gan dažnai gerą įvaizdį turinti bendrovė potencialiems darbuotojams netgi gali siūlyti ir mažesnį atlyginimą, nes jie mieliau renkasi dirbti ten, kur, tikėtina, bus malonu dirbti. Tad jei šiuo metu įmonėje darbuotojų netrūksta, nuosekliai komunikuoti verta nuolat“, – teigia J. Narkevičiūtė.
Kad pastangos nenueitų veltui
Pasitaiko situacijų, kai kruopščiai suplanuotą įvaizdžio komunikaciją apsunkina nepalankūs išoriniai veiksniai, pavyzdžiui – neigiami buvusių darbuotojų komentarai. Ką daryti, kad tai nesukeltų priešingo efekto nei tikimasi?
„Visų pirma, siekdami užkirsti kelią neigiamiems buvusių darbuotojų komentarams, pasirūpinkite, kad įmonę paliekantis darbuotojas turėtų galimybę išsakyti viską, kas jam nepatiko, užuot ieškojęs kitų kanalų savo pasipiktinimui išreikšti“, – tvirtina J. Narkevičiūtė.
Na, o jei vis dėlto toks komentaras jau buvo paskelbtas viešai, „bigNow“ vadovė pataria į jį būtinai atsakyti: „Visuomet derėtų išsiaiškinti pasipiktinimo priežastį ir bandyti į ją atsižvelgti. Jeigu suklydote, prisipažinkite ir nurodykite konkrečias priemones, kurių bus imtasi norint tokios pačios situacijos išvengti ateityje. Jeigu akivaizdu, kad darbuotojas tiesiog išreiškia niekuo nepagrįstas emocijas, reikėtų atsakyti į komentarą nurodant ir argumentuojant, kaip yra iš tiesų. Diskusiją stebintys potencialūs darbuotojai tokią reakciją priims kur kas palankiau, nei bandymą situaciją „užglaistyti“ surežisuotomis priemonėmis“, – įsitikinusi J. Narkevičiūtė.
Naujausi komentarai