Pereiti į pagrindinį turinį

Automobilių draudikai domisi ir kliento darboviete

2012-05-31 10:22
Automobilių draudikai domisi ir kliento darboviete
Automobilių draudikai domisi ir kliento darboviete / Andriaus Ufarto (BFL) nuotr.

Savo automobilį draudžiantys kasko neturėtų nustebti, jei draudimo bendrovės pasiteirautų apie jų darbo vietą ar pajamas. Nors šios bendrovės tikina, kad tokie duomenys įtakos įmokos dydžiui neturi.

Domisi darbo vieta

Anksčiau draudžiant automobilį kasko bendroves domindavo tik klientų vairavimo stažas ir įvairūs transporto priemonės duomenys, o šiandien jos gali prašyti ir išsamesnių duomenų apie klientą.

Dienraščio skaitytojas Karolis P. (tikrasis vardas ir pavardė redakcijai žinomi) pasakojo, jog gegužės pradžioje, kai ieškojo draudimo bendrovės, kad savo automobilį apdraustų kasko, jis buvo nustebintas susidomėjimu jo asmenine informacija.

Karolis P. sakė susirūpinęs, kodėl vienos draudimo bendrovės atsakymas užtruko. Pasiteiravęs savo brokerio jis sužinojo, kad draudimo bendrovė per brokerį domisi kliento darboviete.

Draudimo bendrovės pabrėžia, kad papildoma ir išsami informacija padeda įvertinti veiklos rizikas. Bendrovės „Ergo Lietuva“ Civilinės atsakomybės, nelaimingų atsitikimų, transporto priemonių ir sveikatos draudimo skyriaus vadovas Rimvydas Pocius pabrėžė, kad draudimas nėra paprastas verslas. Anot jo, tai ne įmokų rinkliava, o gebėjimas sudėtingoje finansinėje ir konkurencinėje aplinkoje tinkamai vykdyti prisiimtus įsipareigojimus.

„Atsakingas ir profesionalus rizikų valdymas, teigiamas draudimo išmokų ir valdymo sąnaudų bei pasirašomų draudimo įmokų santykis – pagrindas sėkmingai draudimo veiklai užtikrinti“, – sakė R.Pocius.

Kuo daugiau duomenų

R.Pociaus teigimu, siekdama tinkamai įvertinti prisiimamą draudimo riziką bendrovė taiko išsamią rizikos vertinimo metodiką. Prieš sudarant sutartį vertinamos visos aplinkybės, galinčios turėti įtakos draudžiamojo įvykio atsitikimo tikimybei bei šio įvykio nuostolio dydžiui.

„Vertinamas ne tik draudžiamos transporto priemonės rizikingumas, pavyzdžiui, kokio senumo draudžiamas automobilis, koks jo darbinis tūris ir pan. Domimasi ir apie automobilį draudžiantį vairuotoją, pavyzdžiui, kiek laiko jis vairuoja automobilį, kuriame mieste ir pan. Kliento veiklos pobūdis taip pat kartais gali turėti įtakos draudimo rizikai“, – sakė pašnekovas.

Jo teigimu, kasko vairuotojai draudžiasi savanoriškai, norėdami apsisaugoti nuo netikėtų nuostolių. Todėl su klientų nemokumo problema, anot jo, susiduriama retai. Draudimo sutartis įsigalioja tik sumokėjus įmoką, todėl draudimo bendrovės klientų nekredituoja. Vis dėlto draudimo bendroves gali sudominti ir klientų finansinė padėtis.

„Išskirtiniais atvejais, pavyzdžiui, kai draudžiami brangūs automobiliai, gali būti pasiteirauta ir apie asmens pajamas. Pastebime, kad įmokas dažniausiai pradelsiama sumokėti tiesiog pamiršus laiku tai padaryti“, – sakė R.Pocius.

Anot pašnekovo, draudimo bendrovė gali atsisakyti drausti kasko, jei nėra galimybės apskaičiuoti draudimo riziką ir ją įvertinti.

Lemia įmokos dydį

„Lietuvos draudimo“ Gyventojų turto draudimo skyriaus vadovas Andrius Gimbickas sakė, kad prieš sudarydamos draudimo sutartį draudimo bendrovės siekia kuo tiksliau įvertinti kliento riziką ir visas su tuo susijusias aplinkybes. Anot jo, remiantis šiais duomenimis apskaičiuojama kliento įmoka, kuri kiekvienam yra individuali ir priklauso nuo daugybės skirtingų aplinkybių.

„Kuo daugiau duomenų klientas pateikia draudikams, tuo tiksliau galima įvertinti jo riziką ir apskaičiuoti individualią įmoką konkrečiu atveju. Todėl prieš sudarydami draudimo sutartį, ypač jei klientas draudžiasi pirmą kartą ir jo rizika dar nežinoma, draudikai stengiasi įvertinti kuo daugiau aplinkybių“, – sakė A.Gimbickas.

Anot pašnekovo, draudėjams patariama draudimo bendrovei pateikti visapusišką informaciją, nes nuo to pastebimai gali sumažėti draudimo įmoka: „Be jokios abejonės, draudikai netikrina, ar kliento pateikti duomenys yra teisingi, nes pats draudėjas atsakingas už teisingos informacijos pateikimą. Draudėjas gali pasirinkti nepateikti draudikui neprivalomos informacijos. Atsitikus įvykiui, draudikai visuomet įvertina visus aspektus, taip pat tuos, kurie susiję su klaidingai pateiktais duomenimis.“

Draudimo bendrovės BTA direktoriaus pavaduotojas Gintaras Markevičius sakė, kad teikdama kasko paslaugas ir nustatydama kainas bendrovė taiko daug įvairių kriterijų, susijusių su vairuotojo patirtimi, gyvenamąja vieta ar įvairiais automobilio techniniais duomenimis: „Tačiau kliento finansinė padėtis nėra kriterijus, lemiantis kasko paslaugos kainą.“

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra
Visi komentarai (0)

Daugiau naujienų