Situacija dėl įvykių Ukrainoje ypač smarkiai kirto Lietuvos nenaujų automobilių pardavėjams.
Pinigų lietus praėjo
Į Lietuva privežta daugybė naudotų automobilių iš Vokietijos, o pirkėjų neliko. Juos po įvykių Ukrainoje tarsi kas būtų išvijęs iš Lietuvos.
"Neliko ne tik rusų pirkėjų, bet nebeatvyksta ir baltarusiai, kazachai, kitų Vidurinės Azijos šalių pirkėjai", – aiškino vienas pardavėjas, kuris sakė, kad buvo laikas, kai pinigus iš automobilių pradavimo verslo galėjai dėlioti maišais.
Pinigų lietaus įkvėpti kai kurie lietuviai prisipirko labai daug mašinų. Dalis pavienių asmenų turi po 50–80 automobilių ir dabar nebežino, ką su jais daryti. Tokio kiekio automobilių, koks dabar yra Lietuvoje, vien mūsų šalies rinkai patenkinti užtektų dešimtmečiui. Tik bėda, kad stovėdamas automobilis sunyksta net greičiau nei važiuojantis.
Kritimas – 25 procentai
Automobilių pirkėjus iš Lietuvos išgainiojo ne tiek įvykiai Ukrainoje, kiek dėl tų įvykių pakitęs JAV dolerio ir Rusijos rublio kursas.
Automobilių srauto svyravimai atsiliepia ir Klaipėdos uostui. Tai, kad jūrų keltuose šiemet sumažėjo krovinių, žymi ir dalį sumenkusio naudotų lengvųjų automobilių srauto.
Rusai lengvųjų automobilių pirkimą sumenkino ne tik Lietuvoje. Apie 25 proc. sumažėjo ir bendras lengvųjų automobilių importas į Rusiją per uostus. Tuo metu krovininių automobilių importas per keturis mėnesius buvo net 15 proc. didesnis nei pernai. Iš viso į Rusijos rinką per pirmuosius keturis mėnesius atvežta beveik keturi tūkstančiai krovininių automobilių ir apie 240 tūkst. lengvųjų automobilių.
Terminalas uoste nesukurtas
Lietuvos naudotų automobilių pardavėjai baiminasi, kad naudotų automobilių pirkėjai iš Rusijos yra atgrasyti ilgam.
"V.Putinas lietuvių nekenčia, todėl darys viską, kad mes neuždirbtume iš automobilių pardavimo. Įvedami vis nauji ir griežtesni reikalavimai, kad tik rusai nepirktų naudotų automobilių", – mano automobilių prekiautojas.
Lietuva galėtų uždirbti iš naujų automobilių gabenimo Rusijos, Baltarusijos, Kazachstano ir kitų šalių rinkoms, bet neuždirba. Klaipėdoje taip ir neįkurtas automobilių gabenimo terminalas. Lengvuosius automobilius bandė gabenti ir galėtų gabenti "Klaipėdos konteinerių terminalas". Bet dabar, kai bendras automobilių – tiek naujų, tiek naudotų – srautas į Rusiją menkėja, apie tai kol kas nėra prasmės svarstyti.
Naujausi komentarai