Lietuvos lošimo verslo atstovai toliau ginčijasi, kaip teisės aktais turėtų būti reguliuojama ši azartinė veikla. Lošimų namus (kazino) ir lošimo automatų salonus valdantys verslininkai skirtingai vertina šalies valdžios užmojus keisti įstatymus.
Seimo Biudžeto ir finansų komitete buvo svarstomas įstatymo projektas, kuriuo siūloma porai metų laikinai stabdyti naujų azartinių lošimų vietų steigimą, kol būtų atliktas rinkos tyrimas (auditas), parengta ir patvirtinta azartinių lošimų reguliavimo koncepcija ir jos pagrindu parengtas bei priimtas naujos redakcijos Azartinių lošimų įstatymo projektas.
Tokią iniciatyvą teigiamai įvertino Nacionalinė lošimų ir žaidimų verslo asociacija, vienijanti lošimų automatų salonus valdančias bendroves. Asociacijos vadovą papiktino opozicinių Seimo frakcijų atstovų pareikšta kritika.
„Galima būtų suprasti ir pateisinti šių opozicinių Seimo partijų narių veiklą, jeigu jie pateiktų bent vieną rimtą ir azartinių lošimų praktikoje gerbiamą argumentą. Tuo metu dabar tiesmukai ginama „laisvoji rinka“, esą azartiniai lošimai yra įprastinė ūkinė veikla ir kiekvienas gali, kada panorėjęs, organizuoti azartinius lošimus. Sparčiai augantis prašymų neleisti lošti skaičius (per 2008 metus padvigubėjo nuo 422 iki 833) kaip tik ir signalizuoja, jog iki šiol laisvosios rinkos sąlygomis augusi azartinių lošimų rinka privalo būti įsprausta į valstybinio reguliavimo rėmus. Tam asociacijos jau kelerius metus siūlytas moratoriumas lošimų plėtrai ir būtinas rinkos auditas puikiai tinka“, – sakė Nacionalinės lošimų ir žaidimų verslo asociacijos valdybos pirmininkas Samoilas Kacas.
Tačiau lošimo namus vienijančios organizacijos – Lietuvos lošimo operatorių asociacijos (LLOA) nuomone, Seimui pateiktos svarstyti Azartinių lošimų įstatymo pataisos "gali būti susijusios su siekiu įtvirtinti azartinių lošimų rinkoje vieno jos dalyvio pozicijas".
Įstatymo pataisų rengėjai esą ignoruoja trejus metus rengto Azartinių lošimų įstatymo naująją redakciją, Valstybės kontrolės išvadas ir pagrindinės priežiūros institucijos, Valstybinės lošimų priežiūros komisijos 2008 m. ataskaitą. LLOA įsitikinimu, per daugiau nei pusę pastarųjų metų įstatymai Seime buvo priimami siekiant sudaryti sąlygas greitai ir intensyviai „B“ kategorijos lošimo automatų verslo plėtrai ir lošimo namų žlugdymui, o pastarosios įstatymų pataisos yra būdas užtikrinti ir keletą metų išlaikyti vienos verslo grupės užimtas pozicijas rinkoje. šios Seime svarstomos įstatymo projekto nuostatos, išskirtinai naudingos tik stambiems rinkos dalyviams, o ypač „B“ kategorijos lošimo automatų salonams.
Ilgainiui priimami ribojimai bei mokesčiai lošimo namų atžvilgiu ir itin menkos kontrolės priemonės „B“ kategorijos lošimo automatų salonuose lėmė, jog pastarųjų kiekis stipriai išaugo, tuo tarpu kazino savininkams tenka mažinti įrenginių skaičių, likviduoti verslą ir atleisti darbuotojus.
LLOA teigimu, Seimo priimti teisės aktai neva jau anksčiau sustabdė azartinių lošimo vietų steigimą, kai nuo 2009 m. sausio 1 d. buvo 50 proc. padidinti loterijų ir lošimo mokesčiai bei iškreiptos rinkos ir konkurencinės sąlygos, 2008 m. birželio 1 d. įsigaliojus naujajai Pinigų plovimo prevencijos redakcijai. Tai tapo pagrindinėmis priežastimis, dėl kurių šių metų pradžioje buvo uždaryti 4 lošimo namai.
Pritarus pataisoms azartinių lošimų operatoriams būtų įvesti papildomi ir nepagrįsti verslo apribojimai – operatoriai net negalėtų laikinai sustabdyti dalies lošimo vietų veiklos (pvz. dėl remonto, optimizavimo arba rekonstrukcijos), kadangi įstatymo projekto nuostatos neleistų vėliau atnaujinti veiklos jose – leidimų atnaujinimas būtų sustabdytas. LLOA nariai piktinasi, kad jau nuo praėjusių metų vasaros išskirtinai tik lošimų namams yra taikomi lankytojų registravimo, griežto amžiaus cenzo taikymo, lankytojų atliekamų piniginių operacijų registravimo ir kiti ribojimai, kurių „B“ kategorijos lošimo aparatų salonuose nėra.
Naujausi komentarai