Linija su aiškia perspektyva
Nuo balandžio vidurio Baltijos jūroje pradėjo veikti nauja laivybos linija pavadinta „Wallenius Sol“. Ją įkūrė Švedijos kompanijos. Naujos linijos centras yra Geteborge.
Linijoje dirbs penki laivai, kurie gabens medieną iš Baltijos jūros regiono į Jungtinę Karalystę ir kitas Šiaurės jūros šalis.
Kol kas nuspręsta, kad linijos laivai plaukios iš Botnijos įlankos Švedijos ir Suomijos uostų užsukdami į Vokietijos Liubeko/Travemiundės, Belgijos Antverpeno ir Zeebriugės uostus. Galutiniai linijos maršrutai bus Jungtinės Karalystės uostuose.
Panašu, kad Baltijos jūros regiono medienos gabenimo linija „Wallenius Sol“ kuriama ilgam su aiškia perspektyva. Pirmieji šios linijos klientai yra didelės Skandinavijos medienos kompanijos „Stora Enso“ ir „Metsa Board“.
Numatyta, kad linijoje ateityje plaukios specialiai suprojektuoti 1A ledo klasės nauji laivai. Jie bus varomi suskystintomis gamtinėmis dujomis. Naujieji laivai linijoje pradės kursuoti nuo 2021 metų.
Daugiausiai medienos – Rygoje
Kol kas nenurodyta, kad į linijos maršrutus būtų įtrauktas bent vienas rytinės Baltijos šalių uostas.
Tai gali priklausyti nuo medienos eksporto apimčių iš šių šalių. Jei Baltijos šalyse ar Baltarusijoje atsirastų didelis medienos supirkėjas iš Vakarų, tikėtina, kad naujos linijos laivai į savo maršrutus įtrauktų ir rytinės Baltijos jūros šalis.
Šiuo metu daugiausiai medienos tarp rytinės Baltijos uostų krauna Ryga. Šiemet per tris mėnesius medienos krova jame siekė per 650 tūkst. tonų. Pernai iš viso krauta 2,7 mln. tonų arba 3,2 mln. kubinių metrų medienos.
Lietuvoje veikia vienos iš naujosios linijos klientų „Stora Enso“ padalinys. Bendrovėje „Stora Enso Lietuva“ dirba 267 darbuotojai. Suomijos medienos prekybos milžinės „Metsa Board“ padalinio Lietuvoje nėra.
Klaipėda suinteresuota linijomis
Klaipėdos uoste apvalią medieną, popiermedžius ir jos gaminius krauna bendrovės „Vakarų krova“, „Malkų įlankos terminalas“. Ar viena ar kita iš šių bendrovių ateityje, jei tik būtų noras, galėtų priimti „Wallenius Sol“ linijos laivus-miškovežius.
Klaipėdos uostas yra suinteresuotas, kad į jį būtų kuo daugiau linijinės laivybos linijų. Balandžio 18 d. Muitinės departamentas patvirtino naujas leidimo steigti laivybos linijas išdavimo taisykles.
Jose aiškiai nurodyta tvarka, kaip Lietuvoje gali būti įsteigta nauja laivybos linija ar būti įregistruota jau veikiančios regioninės linijos padalinys. Bene svarbiausias reikalavimas yra tai, kad linija turėtų programinė įrangą, kuri skirta atlikti muitinės formalumams ES erdvėje.
Naujausi komentarai