Pereiti į pagrindinį turinį

Baltijos šalys tiki, kad Lenkija spės pabaigti savo „Rail Balticos“ atkarpą

2019-04-03 09:25

Baltijos šalių atstovai mano, kad Lenkija spės pabaigti „Rail Balticos“ darbus savo teritorijoje laiku, tačiau sutinka, kad visoms šalims reikėtų paskubėti su projekto įgyvendinimu.

Geležinkelio projekto „Rail Baltica“ įgyvendinimą koordinuojančios įmonės „RB Rail“ vadovo pareigas nuo kovo 11 d. pradėjęs eiti suomis Timas Riihimakis Eltai sakė, kad vystant „Rail Balticos“ projektą norėtųsi matyti daugiau pažangos.

„Šiose pareigose esu tik tris savaites, tai yra gana trumpas laikotarpis, kad galėčiau įsigilinti į projektą, bet mums reikia parodyti pažangą vystant šį projektą. Geras praktinis pavyzdys - neseniai pasirašytas pirmasis dizaino projektas. Vis dėlto mes turime paskubėti ir rodyti pažangą“, - Eltai sakė T. Riihimakis.

Susisiekimo ministras Rokas Masiulis teigė, kad reikia pradėti judėti projekto užbaigimo link.

„Mes ir taip statome šią liniją labai ilgai, mums reikia pereiti į užbaigimo (projekto - ELTA) režimą“, - žurnalistams „Rail Balticos“ globalaus forumo metu sakė R. Masiulis.

Į Eltos klausimą, ar kitos Baltijos šalys tiki, jog Lenkija spės baigti savo „Rail Balticos“ geležinkelio darbus laiku, eurokomisaras Henrikas Hololeijus bei Baltijos šalių atstovai vienareikšmiškai atsakė „taip“.

Latvijos transporto ministras Talis Linkaits taip pat pabrėžė, kad Latvijai „Rail Baltica“ šiuo metu yra svarbiausias susisiekimo projektas.

„Latvijos vyriausybė turi pilną įsipareigojimą „Rail Balticos“ projektui. Privalome užtikrinti, kad visi veiksmai ir praktiniai aspektai būtų nukreipti užtikrinant šio projekto užbaigimą“, - sakė Latvijos transporto ministras.

ELTA primena, kad „Rail Baltica“ - svarbiausias geležinkelių infrastruktūros projektas Baltijos regione, integruosiantis Baltijos šalis į Europos geležinkelių tinklą. Projektų investicijų suma Lietuvoje, Latvijoje ir Estijoje sieks apie 5,7 mlrd. eurų, vien Lietuvoje investicijos, planuojama, viršys 2,4 mlrd. eurų.

Lietuva ir Estija pernai vasario pradžioje Stebėtojų taryboje išreiškė nepasitikėjimą tuomete „RB Rail“ vadove Baiba Rubesa dėl nesutampančių požiūrių į projekto įgyvendinimą. Rugsėjį B. Rubesa pati pranešė apie savo pasitraukimą. Po B. Rubesos pasitraukimo laikinuoju „RB Rail“ vadovu ir valdybos pirmininku buvo paskirtas Ignas Degutis.

Vasario pradžioje buvo paskelbta, kad prie „Rail Balticos“ projekto oficialiai prisijungs Suomija. Iki šiol jame šalis dalyvauja netiesiogiai.

Nuo kovo 11 d. „Rail Balticos“ įgyvendinimą koordinuojančios įmonės „RB Rail“ generalinio direktoriaus ir valdybos pirmininko pareigas pradėjo eiti suomis T. Riihimakis.

Pasirašyta ruožo Kaunas-Ramygala projektavimo sutartis

Trečiadienį vykstančiame „Rail Baltica Global Forum“ pasirašyta ruožo Kaunas-Ramygala projektavimo sutartis. Susisiekimo ministerijos teigimu, sutartis tęsia „Rail Balticos“ projekto įgyvendinimą nuo Kauno link Latvijos.

Planuojama, kad projektuojamame 78 km ruože Kaunas-Ramygala bus įrengti 7 viadukai, 11 geležinkelio viadukų, 4 geležinkelio tiltai ir 3 ekotuneliai. Taip pat šiame ruože planuojama sukonstruoti vieną iš įspūdingiausių inžinerinių objektų visoje Baltijos šalis jungsiančioje vėžėje - net 1,7 km ilgio geležinkelio tiltą per Neries upę.

Pasak susisiekimo ministro Roko Masiulio, Kauno - Lietuvos-Latvijos sienos ruožo specialusis planas yra patvirtintas, žemės paėmimo procedūros eina į pabaigą, todėl laiku atliktas geležinkelio projektavimas suteiktų galimybę 2021 metais pradėti geležinkelio statybos darbus. Gavusi pakankamą europinį finansavimą, Lietuva kitame etape siekia pratęsti „Rail Balticą“ iki Panevėžio miesto.

Anot ministerijos, „Rail Balticos“ įgyvendinimas sparčiai juda į priekį - šių metų pabaigoje geležinkelio vėžė nuo Lenkijos-Lietuvos sienos bus sujungta su Kauno intermodaliniu terminalu Palemone per Kauno centrinę stotį. Tai užtikrins papildomus pajėgumus krovinių gabenimui į Lenkiją, padidins Lietuvos transporto sektoriaus patrauklumą Azijos-Europos krovinių koridoriuje.

„Projekto „Rail Baltica“ įgyvendinimui skiriame išskirtinį dėmesį. Tai ne tik gyvybiškai svarbu regiono verslo plėtrai bei gyventojų patogumui, tačiau tai yra vienas iš prioritetinių objektų užtikrinant Lietuvos nacionalinį saugumą bei kariuomenės mobilumą regione. Tolesni plėtros darbai Latvijos link tik dar kartą patvirtina mūsų ryžtą projektą įgyvendinti laiku, skirtas lėšas panaudoti skaidriai ir efektyviai“, - sako R. Masiulis.

Pasak ministro, Lietuva laikosi ambicingo tikslo projektą užbaigti iki 2026 metų.

Kaip ELTA jau rašė, trečiadienį Vilniuje atidarytas „Rail Balticos“ dviejų dienų globalus forumas. Kasmetis dviejų dienų forumas surinko daugiau nei 700 vadovų, sprendimų priėmėjų, geležinkelių, logistikos ir ekonomikos ekspertų bei potencialių tiekėjų iš visos Europos. Jie aptaria „Rail Balticos“ potencialą regionui ir bendros infrastruktūros plėtrą Europoje.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra
Visi komentarai (0)

Daugiau naujienų