Trečdalis (32 proc.) Baltijos šalių didžiųjų įmonių, susirinkusių Estijoje vykusiame SEB verslo renginyje „Baltic Business Summit", teigė, kad skaitmenizacija jų verslui suteikia paprastumo, ketvirtadalis (23 proc.) - greičio, dar tiek pat įmonių - naujų verslo galimybių.
„Dinamiška verslo aplinka, didelė konkurencija toliau verslą skatina eiti skaitmenizacijos keliu, diegti technologijas ir taikytis prie vartotojų poreikių. Kuo toliau, tuo daugiau paslaugų ir produktų vartotojams tampa pasiekiami nuotoliniu būdu, vis daugiau galimybių rinktis norimą prekę, nesvarbu, kurioje šalyje būtų tiekėjas. Tai puikiai rodo ir Europoje, ir Lietuvoje sparčiai auganti prekyba internetu. Pavyzdžiui, lietuvių, perkančių internetu, skaičius per penkerius metus padidėjo tris kartus", - sako Aivaras Čičelis, SEB banko prezidento pavaduotojas ir Verslo bankininkystės tarnybos direktorius.
Jo teigimu, verslo perkėlimas į elektroninę erdvę ar tam tikrų verslo procesų skaitmenizavimas Lietuvoje yra ir infrastruktūros bei internetinio raštingumo rezultatas. „Lietuva visoje Europoje išsiskiria sparčiausiomis ryšių technologijomis, o internetu naudojasi trys ketvirtadaliai šalies gyventojų. Taigi įmonėms yra būtina ieškoti galimybių, kaip prisitaikyti prie tokių tendencijų", - pastebi A. Čičelis.
Tačiau skaitmenizacija įmones taip pat skatina imtis strateginių pokyčių. Du trečdaliai renginyje susirinkusių didžiųjų Baltijos šalių įmonių pripažino, kad dėl to keitė ar atnaujino savo verslo modelius, dar penktadalis (19 proc.) tokius pokyčius planuoja per artimiausius dvejus metus. Tik 5 proc. susirinkusių įmonių mano, kad dėl skaitmenizacijos veiklos modelio pokyčių neprireiks. Pasak A. Čičelio, tokie duomenys rodo, kad didžiosios Baltijos šalių įmonės, matydamos naujų galimybių, nebijo keistis ir priimti drąsesnių verslo plėtros sprendimų.
Naujausi komentarai