Pereiti į pagrindinį turinį

A. Butkevičius: „Orlen“ geležinkelio tarifas nesumažės, kiek ji norės

2014-05-15 07:05
A. Butkevičius: „Orlen“ geležinkelio tarifas nesumažės, kiek ji norės
A. Butkevičius: „Orlen“ geležinkelio tarifas nesumažės, kiek ji norės / V. Skaraičio / BFL nuotr.

Premjeras Algirdas Butkevičius teigia, kad geležinkelio tarifas sunkioje padėtyje esančiai naftos perdirbimo gamyklai "Orlen Lietuva" nesumažės, kiek ši norėtų, tačiau bendrovė gaus nuolaidų. Pavyzdžiui, nemokės infrastruktūros mokesčio ir taip per metus sutaupys 30 mln. litų. Tačiau ministras pirmininkas piktinasi bendrovės pasyvumu, ieškant sprendimų, kaip gelbėti bendrovę, ketvirtadienį rašo "Verslo žinios".

"Esu tikras, kad kompromisas bus. (...) Aš jums galiu pasakyti iš karto - geležinkelio infrastruktūros mokesčio jiems nebus. Tai jau ir taip 30 mln. litų per metus jiems leis sutaupyti. Be to, paprašyta geležinkelių pažiūrėti tarifų pamažinimo galimybę tam tikram laikotarpiui, kol yra sunki jų finansinė padėtis. Tuo metu "Lietuvos geležinkeliai" galbūt galėtų dirbti minimaliu pelnu", - interviu "Verslo žinioms" sakė A.Butkevičius.

Tačiau jis piktinosi, kad "Orlen Lietuva" nepakankamai iniciatyvi, ieškant sprendimų pagerinti jos rezultatus: "Mes jiems netgi žinot, ką suradom? Suradom, kas nori į jų įmonę atvežti naftos, perdirbti jų gamykloje ir patys išsivežti naftos produktus. Tai įsivaizduojat, kiek tęsiasi "Orlen Lietuvos" derybos su tokiu potencialiu partneriu? Jau septynis ar aštuonis mėnesius! Tai ar čia Vyriausybės darbas ir rūpestis, ar jie patys turi sparčiau pasirūpinti atsirandančiomis bent štai tokiomis darbo galimybėmis?"

"Orlen Lietuva": sustabdžius gamyklą, kiltų problemų dėl degalų importo

Sudėtingoje finansinėje situacijoje esančios naftos perdirbimo gamyklos "Orlen Lietuva" atstovas teigia, kad sustabdžius įmonės veiklą, Lietuvoje kiltų problemų dėl degalų importo, o joms išspręsti reiktų daug laiko ir lėšų. Tačiau mažmenininkai to nesureikšmina ir teigia, kad degalų importą padidinti truktų neilgai, ketvirtadienį rašo "Verslo žinios"."Reikės keisti kuro kokyb

ės kontrolės procesą, taip pat privalomojo rezervo saugojimo bei finansavimo tvarką (degalus sudėtinga sandėliuoti požeminėse saugyklose). Remiantis šiais veiksniais, galima daryti išvadą, kad gamyklos uždarymas yra labai brangi ir kraštutinė priemonė. Tiek gamyklų savininkai, tiek vyriausybės jos mielai išvengtų, atsižvelgdami į ekonomines ir socialines pasekmes", - teigė įmonės savininkės "PKN Orlen" vyriausiasis ekonomistas Adamas Czyzewskis (Adamas Čyževskis).

Tačiau degalus importuojančios "Lukoil Baltijos" tiekimo ir didmeninės prekybos direktorius Raimundas Dabravskis gamyklos uždarymo nesureikšmina: "Jei stos, degalų bus. Pasiūla Europoje smarkiai viršija paklausą. Jei galimas toks scenarijus, tai nieko baisaus, mes juk per "Klaipėdos naftą" dirbame jau 4 metus. Teka mažas upeliukas, jį padaryti upe - 10 minučių darbas".

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra
Visi komentarai (0)

Daugiau naujienų