„Citadele“ bankas žlugdo smulkųjį verslą? Pereiti į pagrindinį turinį

„Citadele“ bankas žlugdo smulkųjį verslą?

2025-07-06 05:00

Tuo įsitikinęs vienos nedidelės bendrovės vadovas. Mėnesį jo įmonė negalėjo naudotis sąskaita, tačiau banko specialistai nepajudino nė piršto, kad problema būtų išspręsta.

Skundas: įmonės vadovas nurodė, kad dėl „Citadele“ banko sistemos klaidų beveik mėnesį negalėjo naudotis sąskaitomis.
Skundas: įmonės vadovas nurodė, kad dėl „Citadele“ banko sistemos klaidų beveik mėnesį negalėjo naudotis sąskaitomis. / Edgaro Cickevičiaus nuotr.

Apribotos galimybės

Į „Kauno dienos“ redakciją kreipėsi MB „MV Base“ vadovas Mindaugas Vizbaras, papasakojęs apie karčią patirtį su „Citadele“ banku.

Pasak jo, banko darbuotojai pasižymėjo nekompetencija ir nenoru spręsti iškilusią problemą, todėl jo valdoma mažoji bendrija patyrė nuostolių, įsiskolino valstybinėms įstaigoms, negalėjo laiku atsiskaityti tiekėjams už įsigytas medžiagas.

Jis neslėpė, kad jo įmonė, iki istorijos su „Citadele“ banko atsainumu, turėjo finansinių problemų, nes antstolis buvo areštavęs vieną einamąją „MV Base“ sąskaitą. Tačiau banke buvo ir taupomoji sąskaita, ja įmonė galėjo laisvai disponuoti. Tiksliau, teoriškai galėjo, o praktiškai „Citadele“ neleido to padaryti.

„Norėčiau pasidalyti savo patirtimi su „Citadele“ banku. Pripažįstu, kad ši situacija kainavo nemažai nervų ir sveikatos. Mūsų įmonė turi kelias sąskaitas „Citadele“ banke – einamąją ir taupomąją. 2025 m. gegužę nutiko situacija, kuri parodė, kiek mažai „Citadelei“ rūpi smulkūs klientai ir kaip neefektyviai veikia jų vidinės sistemos“, – pasakojo M. Vizbaras.

Gegužės pradžioje pašnekovas pastebėjo, kad negali atlikti pavedimų tiekėjams. Paskambinus į banką buvo paaiškinta, kad einamajai sąskaitai pritaikyti piniginių lėšų apribojimų informacinės sistemos (PLAIS) apribojimai, todėl reikia padaryti pavedimą iš taupomosios į einamąją sąskaitą, taip bus nuimti apribojimai ir bus galima padengti skolą.

Skamba paprastai – pervesti iš vienos „Citadele“ banke esančios sąskaitos pinigus į kitą tame pačiame banke turimą įmonės sąskaitą ir bus galima įprastai naudotis banko paslaugomis. Deja, tokio pavedimo padaryti, prisijungus prie sąskaitos telefonu, M. Vizbarui nepavyko. Banko darbuotojai patarė prisijungti kompiuteriu, tačiau ir čia – nieko, sistema neveikia, naudotis sąskaitomis negalima.

Nepadėjo: smulkusis verslininkas įsitikinęs, kad banko darbuotojai – nekompetentingi, nes nesugebėjo operatyviai išspręsti problemos.

Ilgas susirašinėjimas

Po kelių dienų „MV Base“ vadovas parašė „Citadele“ bankui, nurodė, kad jų pateikta informacija – klaidinga, nes sistema neleidžia iš taupomosios sąskaitos padaryti pavedimo į einamąją.

„Susirašinėjant jie tiesiog nurodė, kad sąskaitos areštą uždėjo antstolis. Taip pat paprašė patikslinti, kokias klaidas matau. Nusiunčiau nuotraukas ir vaizdo įrašą, įrodančius, kad tarp savo sąskaitų negaliu padaryti pavedimo. Žadėjo išsiaiškinti, bet dingo“, – pasakojo M. Vizbaras.

Po kelių dienų vyras vėl kreipėsi į „Citadele“. Šį kartą – telefonu. Norėjo pasiteirauti, gal pavyko išspręsti jo problemą, kurią banko specialistams aprašė elekroniniu laišku.

„Paskambinau. Konsultantė maloni, bet visiškai nekompetentinga. Pradėjo aiškinti, kad turiu kreiptis į antstolį, kad jis paskirtų „laisvai disponuojamą sumą“, nes tik tada galėsiu pervesti pinigus tarp savo sąskaitų ir atsiskaityti. Sakė, kad jie nieko negali padaryti, reikia kreiptis į antstolį“, – stebėjosi įmonės vadovas.

Nieko kito neliko, tik paskambinti antstoliui, pasitarti, ką tokioje situacijoje daryti, nes einamoji sąskaita – apribota, taupomojoje – yra pinigų, bet jais įmonė negali padengti įsiskolinimų. Per tą laiką delspinigius pradėjo skaičiuoti „Sodra“ ir Valstybinė mokesčių inspekcija (VMI).

„Apie gegužės vidurį parašiau antstoliui. Jis nesuprato, kodėl bankas nevykdo automatinio nuskaitymo, juk ne visos sąskaitos areštuotos. Galiausiai antstolis paskyrė laisvai disponuojamą sumą abiem sąskaitoms – einamajai ir taupomajai. Kitaip tariant, neliko jokių antstolio apribojimų, bet bankas vis tiek nesugebėjo padaryti taip, kad galėčiau pervesti pinigų tarp įmonės sąskaitų“, – dėstė „MV Base“ vadovas.

Jis vėl kreipėsi raštu į „Citadele“, bet ir vėl nesulaukė jokios reakcijos. „Paprašiau padengti delspinigius, kurie atsirado dėl jų neveiksnumo. Dėl neįvykdytų mokėjimų pradėti stabdyti įmonės siuntų išvežimai. Klientai nepatenkinti, nes negali gauti jau apmokėtų prekių. Galiausiai bankas informavo, kad turiu parašyti laisvos formos prašymą, kur nurodyčiau, iš kurios sąskaitos pervesti į kurią. Tai buvo jau trečia skirtinga versija, ką man daryti“, – toliau „Citadeles“ neveikimu piktinosi M. Vizbaras.

Nusiunčiau nuotraukas ir vaizdo įrašą, įrodančius, kad tarp savo sąskaitų negaliu padaryti pavedimo. Žadėjo išsiaiškinti, bet dingo.

Sau mokesčius nusiskaitė

„MV Base“ vadovas pasakojo, kad gegužės 22 d. „Citadele“ bankas pagaliau padarė pavedimą iš taupomosios į einamąją sąskaitą, tačiau dėl to, kad beveik mėnesį įmonė negalėjo atlikti jokių bankinių pavedimų, automatiškai buvo nuskaičiuoti pinigai kitoms reikmėms ir vėl sąskaitoje pritrūko pinigų.

Tarp automatinių mokėjimų buvo pavedimų „Sodrai“, VMI, antstoliui. Už kiekvieną pavedimą „Citadelė“ pasiėmė mokesčius. „Už kiekvieną pavedimą bankas nusiskaitė papildomus mokesčius – 1 eurą sau ir 1,02 euro Registrų centrui. Už jų sistemos neveikimą įmonei skaičiuojami delspinigiai, bet bankas sugeba pirmasis nusirašyti mokesčius už pavedimus. Taip bankas pelnosi, nors mes patiriame nuostolį“, – nusiskundimus toliau vardijo pašnekovas.

Bankas pavedimą padarė tik parašius prašymą, o pinigų visiems įsiskolinimams padengti nepakako, tad vėl teko kreiptis į „Citadele“, nes įmonės vadovas ir toliau negalėjo atlikti pavedimų tarp savų sąskaitų.

„Gegužės 27–30 d. kreipiausi su pakartotiniais prašymais dėl pavedimų tarp sąskaitų. Juos reikėjo padaryti itin  operatyviai, o bankas padarė tik po kelių dienų. Tuomet vėl automatiniai nuskaitymai, mokesčiai ir vėl tarsi viskas iš naujo. Tik birželio 2-ąją, po 23 dienų, bankas pagaliau leido normaliai disponuoti įmonės lėšomis ir pačiam daryti pavedimus tarp sąskaitų.

Kitaip tariant, „Citadele“ bankas blokavo mano įmonės veiklą beveik mėnesį, per tą laiką darbuotojai ne vieną kartą keitė poziciją, kaip spręsti problemą, pirmiausia sau nusiskaitė mokesčius, bet padėti klientui taip ir nesugebėjo. Galėjo tik ignoruoti klausimus, vengti atsakomybės dėl savo neveiksnumo ir dėl mūsų įmonės patirtų nuostolių ir reputacinės žalos. Jei esi smulkus klientas, bankui tu niekas. Iš šios patirties supratau, kad „Citadele“ bankui svarbūs tik formalumai ir automatiniai nuskaitymai, o ne realus bendradarbiavimas su klientu“, – reziumavo M. Vizbaras, pridūręs, kad smulkiems verslams tikrai niekada negalės rekomenduoti „Citadele“ banko paslaugų.

Lieka tik teismas?

„MV Base“ vadovas dėl „Citadele“ banko neveikimo kreipėsi į Lietuvos banką (LB), kuris prižiūri šalyje veikiančias finansų įstaigas. LB jam nurodė, kad skundą pateikė ne ta forma, ir paaiškino, kaip tai padaryti tinkamai, tada esą specialistai galės įvertinti situaciją ir pateikti atsakymą.

„Kauno diena“ dėl aprašytos situacijos taip pat kreipėsi į LB, tačiau gerų žinių nesulaukė. LB atstovai telefonu paaiškino, kad jie daugiau nagrinėja skundus tarp privačių, o ne juridinių asmenų ir bankų, todėl nurodė, kad įmonei, kuri mano, kad patyrė nuostolių, geriau kreiptis į teismą.

„Citadele“ banko atstovai beveik savaitę ieškojo tinkamų žodžių, galiausiai dienraščiui pateikė abstraktų komentarą.

„Gavome Jūsų 2025 m. birželio 12 d. kreipimąsi dėl įmonės MB „MV Base“ situacijos. „Citadele“ bankui ši situacija žinoma. Dėl Bendrojo asmens duomenų apsaugos reglamento ir Lietuvos Respublikos bankų įstatyme nustatytos pareigos saugoti kliento paslaptį plačiau komentuoti konkrečios situacijos negalime.

Visuomet dedame pastangas išsiaiškinti, su kokiais nesklandumais susiduria mūsų klientai, ir, atitinkamai, siekiame suteikti visokeriopą pagalbą“, – ko gero, bet kokiai problemai tinkantį komentarą pateikė „Citadele“.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra

Daugiau naujienų