Pereiti į pagrindinį turinį

Darbo jėgos trūkumas – ne vienintelė senstančios visuomenės problema

Darbdaviai ir Darbo inspekcija perspėja: senstant visuomenei, vis labiau trūks darbo jėgos, ypač regionuose. Todėl tam būtina ruoštis. Lietuvoje pradedama dvejų metų informacinė kampanija, kuria siekiama atkreipti dėmesį į ilginamo darbingo amžiaus problemas ir raginama susirūpinti pagyvenusių darbuotojų sveikata ir darbo sąlygomis. Bet verslui tai – papildomai kainuos.

A.Ufarto/BFL nuotr.

Skaičiuojama, kad po penkiolikos metų Lietuvoje ir kitose Europos sąjungos šalyse vyresni nei 55 metų darbuotojai sudarys apie trečdalį visų dirbančiųjų.

Demografijos problemos, pasak darbdavių, jau dabar tampa iššūkiu, auga kvalifikuotos darbo jėgos trūkumas. Dvejų metų informacine kampanija bus siekiama atkreipti ir pačių darbdavių, ir darbuotojų dėmesį, kad geresnėmis darbo sąlygomis, netgi tokiomis, kaip šiame kampanijos filmuke, pavyzdžiui, tinkamas darbo stalo aukštis, reikėtų susirūpinti nedelsiant.

„Tiek, kiek dabar yra dirbančiųjų Lietuvoje, tai akivaizdu, kad artimiausiais metais jų mažės ir santykinė dalis tų vyresnio amžiaus žmonių didėja, o tai reiškia, kad mūsų šalies konkurencingumas artimiausiais metais priklausys būtent nuo to, kiek mes sugebėsime integruoti tuos vyresnius žmones ir kiek mes galėsime užtikrinti jų produktyvumą“, – sakė Verslo darbdavių konfederacijos generalinis direktoriaus pavaduotojas Vaidotas Levickis.

Darbo inspekcija ir darbdaviai atkreipia dėmesį, kad anksčiausiai su senstančios visuomenės problema susidurs mažesni miesteliai, esą juose jau dabar trūksta kvalifikuotos darbo jėgos. Pirmiausia tai pajus statybų, transporto sektoriai.

„Statybų sektorius turi įvairaus darbo ir dalis jo labai tiesiogiai susiję su amžiaus grupėmis. Kadangi šis sektorius gana didelis Lietuvoje, galima sakyti, kad ateityje – taip, kaip ir dabar – jis susidurs su darbo jėgos trūkumu“, – teigė V. Levickis.

„Kai kurios valstybės – Vokietija, Belgija, Skandinavijos šalys – jau pradėjo riboti darbingą amžių. Norima uždrausti vairuotojams miegoti automobilyje, mat dabar didelė dalis tolimųjų reisų vairuotojų užuot ilsėjęsi, jiems skirtą laiką saugo savo transporto priemonę. Dažniausiai joje ir miega. Tai tuomet kiek iš viso valandų jis išdirba? Ar pakankamai pailsi?“ – situaciją apibūdino Darbo inspekcijos vadovas Gintaras Čepas.

Pensijos amžius Lietuvoje šiemet yra 63 metai ir keturi mėnesiai. Kasmet jį didinant, 2026 metais jis turėtų pasiekti 65 metų ribą.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra
Visi komentarai (0)

Daugiau naujienų