Dėl pastaruoju metu smarkiai pabrangusių degalų nuolat linksniuojama "Mažeikių nafta" atmeta visus kaltinimus. Esą vienintelis kainų šuolio kaltininkas – akcizą degalams pakėlusi valdžia.
Didžiausios Baltijos šalyse naftos perdirbimo bendrovės verslo plėtros vadovas Sigitas Zakalskis šiandien surengtoje spaudos konferencijoje įrodinėjo, kad "Mažeikių nafta" nėra monopolininkė ir nesinaudoja dominuojančia padėtimi rinkoje. Ne kartą girdėtus teiginius, kad bendrovė degalus šalims kaimynėms parduoda pigiau nei Lietuvoje, jis vadino mitu.
"Mes konkuruojame su daugeliu perdirbimo gamyklų, kurios gali ir veža degalus į Lietuvą", – įrodinėjo pašnekovas.
Tačiau kartais prekybininkai atsiveža degalų iš kitų šalių – tai reiškia, kad „Mažeikių naftos“ kainos juos ne visada tenkina. S.Zakalskis pripažino, kad pakilus akcizui Lietuva tapo sala, aplink kurią degalai pigesni. Dėl to gerokai sumažėjo jų suvartojimas, ypač dyzelino, kurį perka įmonės.
"Sausį pasienio ir pagrindiniuose tranzito keliuose esančiose degalinėse dyzelino apyvarta smuko 30–40 proc., nes didieji vežėjai ėmė piltis ten, kur pigiau – Latvijoje ir Lenkijoje, smuko ir pervežamų krovinių kiekis", – kalbėjo "Mažeikių naftos" verslo plėtros vadovas. Esą dėl to valstybė gali nesurinkti planuojamo akcizo mokesčio, ir jo pakėlimas padarys tik daugiau žalos nei naudos.
Aiškindamas dėl aukštų degalų kainų S.Zakalskis dūrė pirštu ir į mažmenininkus, kurie taip pat atsiriekia savo dalį: apie 25–32 centus už litrą. Vienam litrui benzino pardavėjai taiko maždaug 8 proc., o dyzelinui – apie 12 proc. antkainį.
O "Mažeikių naftos" dalis benzino kainoje esą siekia vos 96 centus, dyzelino – 1,2 lito už litrą ir tai tik dėl to, kad brangiai kainuoja pati žaliava.
Plačiau skaitykite rytojaus dienraštyje
Naujausi komentarai