„Liepos 11 d. nuo 12 val. iki liepos 12 d. 14 val. bus suformuota aplink „Litexpo“ apsaugos zona, kuri tęsis 30 km. Į apsaugos zoną patenka Vilniaus oro uostas“, – su apribojimais supažindino susisiekimo ministro patarėjas Justas Nugaras.
„Iššūkių tikrai bus ir tam mes ruošiamės. Ne be reikalo intensyvūs darbai prasidėjo šių metų pradžioje. Mūsų turimais duomenimis, šis uždarymas turėtų paveikti apie 100 skrydžių“, – konstatavo Lietuvos oro uostų atstovas Tadas Vasiliauskas.
Kalbama apie skrydžius į Didžiąją Britaniją, Skandinaviją, Vokietiją, Prancūziją.
„Į šias šalis vykstantys keleiviai gali susidurti su apribojimais“, – sakė T. Vasiliauskas.
Apribojimas galios 26 valandas.
Visas LNK reportažas – vaizdo įraše:
„Tai standartinė procedūra visais atvejais tuose miestuose, kur vyksta NATO viršūnių susitikimas – ten paskelbiama neskraidymo zona“, – galiojančią tvarką pabrėžė užsienio reikalų viceministras Mantas Adomėnas.
„Lietuvos oro erdvė bus tikrai labai užimta. Laukiame apie 50 NATO valstybinių delegacijų. Kai kurios delegacijos atvyksta ne vienu lėktuvu. Vadinasi, tikrai bus labai užimta, todėl tam tikrų vėlavimų, užimtumų, užlaikymų gali pasitaikyti“, – sakė J. Nugaras.
Ką daryti, jei kelionė jau nupirkta, kai Vilnius bus viso pasaulio dėmesio centre? Ar poilsiautojai nestrigs ir net nebus kam pasiskųsti?
„Pradėjome bendrauti tiek su partneriais, tiek su klientais. Mūsų pradinis tikslas – išlaikyti tos dienos skrydžius, tačiau dalį jų paankstinti, o liepos 12 d. – pavėlinti“, – apie vieną iš sprendimo būdų kalbėjo „Novaturo“ generalinis direktorius Vitalijus Rakovskis.
Greičiausiai bus ankstinamas išvykimas arba vėlinamas atvykimas. Keliautojai tikrai neturėtų patirti nepatogumų.
„Tą parą esame numatę du skrydžius. Tai skrydžiai į Antaliją ir Kretos salą. Tą pačią dieną keliautojai bus ir grąžinami iš tų krypčių. Greičiausiai bus ankstinamas išvykimas arba vėlinamas atvykimas. Keliautojai tikrai neturėtų patirti nepatogumų“, – teigė „Tez Tour“ Rinkodaros skyriaus vadovė Inga Aukštuolytė.
Specialistai rekomenduoja jau dabar pradėti bendrauti tiesiogiai su savo oro bendrove ar kelionių organizatoriais.
„Oro bendrovės gali pasiūlyti tiek kitą laiką, tiek alternatyvų maršrutą ar tą patį, tik kitą artimiausią dieną. Variantų nemažai“, – pastebėjo T. Vasiliauskas.
„Tūpimas galėtų vykti kituose oro uostuose. Žinoma, mums reikėtų suorganizuoti papildomą transportą“, – apie dar vieną išeitį prakalbo V. Rakovskis.
„Pirmosiomis mūsų žiniomis, Kauno oro uostas, jei jo oro erdvė ir nebus uždaryta, nepriims keliautojų ir nebus galimybės jų aptarnauti. Kauno oro uostas net nesvarstomas“, – pabrėžė I. Aukštuolytė.
„Iš kelionių organizatorių pusės matome, kad jie tvarko savo grafikus – arba paankstino, arba pavėlino. Oro kompanijų reguliariųjų skrydžių situacija mažiau aiški“, – sakė Nacionalinės turizmo verslo asociacijos prezidentė Žydrė Gavelienė.
Nors žadama, kad viskas vyks sklandžiai, tačiau jeigu skrydis bus atšauktas visai arba atidėtas ilgesniam laikui, kokia tikimybė sulaukti kompensacijos? Oro uosto atstovas kalba apie ES reglamentus, kurie numato dvi sąlygas, kada keleiviams kompensacijos nepriklauso.
„Jeigu apie skrydžio atšaukimą oro bendrovė savo keleiviams praneša daugiau kaip keturiolika dienų iki skrydžio ir jei skrydis atšauktas dėl ypatingų aplinkybių – force majeure, kurio oro bendrovė pati negali suvaldyti. Abu kriterijai ir galioja šiuo atveju. NATO viršūnių susitikimas, pagal dabar turimą išaiškinimą, atitinka ypatingų aplinkybių, renginio statusą“, – pabrėžė T. Vasiliauskas.
Specialistai pataria, jeigu įmanoma, per NATO viršūnių susitikimą nuo kelionių visai susilaikyti, nes ir kelionė iki oro uostų bus sudėtingesnė, laukia ir daugiau apribojimų.
Naujausi komentarai