Seimas penktadienį iš anksto nenumatytame posėdyje apsvarstė šio mokesčio įstatymo projektą ir jam pritarė: už balsavo 51, prieš – 36, o susilaikė 6. Liko galutinis balsavimas kitą savaitę.
„Mes įvedame mokestį, kuris yra daug kartų mažesnis nei analogiški mokesčiai kitose valstybėse“, – po balsavime Seime žurnalistams teigė „valstiečių“ lyderis Ramūnas Karbauskis.
Pasak jo, „Golf“ markės automobilis Latvijoje apmokestinamas tris ar keturis kartus daugiau nei Lietuvoje.
Paklaustas, kodėl šio mokesčio išvengs ūkininkai, jis tikino, kad pastarieji nelygiomis sąlygomis konkuruoja su Vakarų Europos ūkininkais ir yra diskriminuojami.
„Čia yra kitas klausimas ir jį reikia nagrinėti atskirai – reikia lyginti kitų šalių praktiką, o ne lyginti vairuotojus, vairuojančius lengvuosius automobilius, su ūkininkais, vairuojančiais traktorių. Lygina juos ne su tais, su kuo reikia lyginti, o su kažkokiomis kitomis žmonių kategorijomis, kurie nedirba konkurencijoje su kitų šalių ūkininkais, o Lietuvos ūkininkai diskriminuojami“, – aiškino vienas didžiausių žemvaldžių Lietuvoje R. Karbauskis.
Jis teigė nežinąs, kokį mokestį už automobilį jam asmeniškai teks mokėti.
„Tai mažas žingsnelis dėl taršos mažinimo, bet vis tik žingsnelis“, – pripažino Aplinkos apsaugos komiteto narė Virginija Vingrienė.
Biudžeto ir finansų komiteto narė Gintarė Skaistė prognozavo, kad naujas mokestis neskatins nei keisti taršius automobilius į naujesnius, nei važinėti mažiau, nei persėsti į viešąjį transportą.
„Skatins išlaikyti tą, kuris yra dabar“, – tikino ji.
Konservatorius Mykolas Majauskas suskaičiavo, kad mokestį kasmet mokėtų 171 tūkst. naujus automobilius registruojančių bei dar 207 tūkst. keisiančių automobilius gyventojų.
„Šis mokestis palies visus, išskyrus ūkininkus. (...) Traktoriai savo galingais varikliais teršia labiau nei paprasti automobiliai“, – tvirtino M. Majauskas. Jo teigimu, naujas mokestis būtų taikomas tik transporto priemonėms iki 3,5 tonos.
Socialdemokratas Algirdas Sysas tvirtino, kad šiuo įstatymu norima užlopyti biudžeto skyles ir jis nebus taršos mokestis.
Parlamentaras priekaištavo, kad būtų apmokestinamos ne visos transporto priemonės: „Kodėl tik lengvieji ir mikriukai yra transporto priemonės ir bus apmokestinamos, o kur sunkioji technika, kur žemės ūkio? Jie neteršia gamtos?“
Mokestis svyruotų nuo 13,5 iki 540 eurų, priklausomai nuo automobilio rūšies ir nuo anglies dioksido (CO2) emisijos, jei ji viršija 130 gramų CO2 kilometrui.
Mokestis valstybės biudžetą papildytų apie 19-20 mln. eurų.
Naujausi komentarai