Analitikai šią istoriją vadina didžiausia lėktuvų vagyste komercinės civilinės aviacijos istorijoje. Dalies šių lėktuvų sertifikatų galiojimas yra pasibaigęs, tad jais neturėtų būti skraidoma. Rusijos laukia bylinėjimasis su lizinguotojais ir draudikais. Į šią situaciją pateko ir Lietuvos įmonė „Avia Solutions Group“. „Info TV“ studijoje – „Avia Solutions Group“ atstovas Joris Gintilas.
– Kaip jus konkrečiai palietė ši situacija?
– Konkrečiai paliesta buvo keliolika orlaivių, kurie buvo išnuomoti per Airijos lizingo bendrovę Rusijos aviakompanijoms. Konkrečiai čia nebuvo jokių unikalių sąlygų: šiai dienai kaip ir visi jūsų paminėti beveik 500 orlaivių, kurių dauguma priklauso Airijos lizingo bendrovei, šiuo metu yra sulaikyti Rusijoje. Jie negali išskristi iš Rusijos teritorijos, nors savininkai ir orlaivių operatoriai yra oficialiai pateikę prašymus ir nutraukę sutartis teisiniais pagrindais, kad šie orlaiviai būtų sugrąžinti į Europos Sąjungos šalis.
Visas reportažas – LNK vaizdo įraše:
– Kiek jūs netekote lėktuvų?
– Kalba eina apie trylika.
– Jei mes tai įvertintume pinigais, kokie tai yra nuostoliai?
– Nenorėtume įvardinti konkrečių nuostolių. Galima sakyti, kad vienas lėktuvas kainuoja apie 30, 40, 50 mln. eurų. Tai galima padauginti. Tačiau šitie nuostoliai kol kas nėra nurašyti, lėktuvai yra tik sulaikyti, yra vedamos derybos dėl orlaivių grąžinimų. Reikia pažymėti, kad Rusijos Federacija yra priėmusi sprendimą ne tik dėl šių orlaivių sulaikymo ir būtent perregistravimo, tačiau bet kuriuo atveju, šie orlaiviai teisiniais pagrindais priklauso jų teisėtiems savininkams, konkrečiai jie dažniausiai būna įkeisti netgi bankams. Šiuo metu šių orlaivių statusas yra neapibrėžtas. Pavadinkime taip.
– Ar yra nors menkiausia galimybė tuos lėktuvus atgauti?
– Yra. Kai kurios privačios bendrovės, kurios operuoja orlaiviais, išnuomotais iš Vakarų bendrovių, juos linkusios grąžinti, tačiau Rusijos Federacijos sprendimu yra sudaryta speciali komisija, vyriausybinė komisija, kurios darbo reglamente aiškiai pasakyta, kad bet koks Vakarų lizingo bendrovėms priklausantis orlaivis gali būti išskraidintas iš Rusijos Federacijos teritorijos tik gavus tos komisijos leidimą. Šiai dienai, kiek mums žinoma, tokio pobūdžio leidimas niekam nebuvo suteiktas. Tai reiškia, kad sprendimas priiminėjamas pačiu aukščiausiu lygiu ir šiai dienai nėra paviešinta, ar tie orlaiviai bus nacionalizuojami ar virš jų bus keliama juoda piratų vėliava, kai jie pasiimami savo reikmėms, neįforminus jokių juridinių dokumentų.