Europos Sąjungoje po 15 metų didmiesčiuose automobilių tarša turi būti sumažinta perpus, o dar po dviejų dešimtmečių – jos visai neturi likti. Uostamiesčio vadovai žada raginti gyventojus rinktis ekologiškas transporto priemones, antai dviratį, gerinti dviračių infrastruktūrą.
Danijos sostinė Kopenhaga – vienas iš Europos miestų, kuriame dviratis – itin populiarus. Ne tik studentai, net kompanijų vadovai į darbą važiuoja dviračiu, nors garaže stovi – porą prabangių automobilių. Gyventojai sako, kad važiuojant automobiliu per centrą tektų apvažiuoti didelį ratą, todėl dviračiu – greičiau ir patogiau.
„Dviratis populiarus, nes tai – ekologiška ir pati pigiausia transporto priemonė. Transporto bilietai čia brangūs, kuo toliau važiuoji, tuo brangiau. Be to, tai gera priemonė mankštintis. Savo vaikus ant dviračio danai sodina nuo penkerių metų, galima sakyti tai – gyvenimo stilius“, – pasakoja
Danai pirmieji Europoje nutiesė dviračių takus šalia šaligatvių. Nuo jų sprunka net pėstieji, praleisdami neretai dideliu greičiu lekiančius dviratininkus.
„Jeigu netikėtai Danijoje pasninga, o tai būna labai retai, pirmiausia nuvalomi dviračių takai. Automobiliai stovi, o dviračių takai valomi. Šioje šalyje pirmiausia rūpinamasi dviratininkais“, – pasakoja T. Karas.
Kopenhagoje – gausu aikštelių dviračiams. Skirtingai nei automobiliams jos – nemokamos.
Tokios infrastruktūros Lietuvos dviratininkai gali tik pavydėti. Nors dauguma pripažįsta, kad dviratis jiems – tik laisvalaikio pramoga.
Po penkiolikos metų, pagal Europos direktyvas, didmiesčiuose automobilių išmetamų teršalų kiekis turi būti sumažintas perpus. Uostamiesčio vadovai sako skatinsią gyventojus rinktis ekologišką transportą, antai dviračius arba daugiau vaikščioti pėsčiomis. Valdininkai sako, jau parengę dviračių plėtros infrastruktūros planą, pagal kurį artimiausiu metu Klaipėdoje bus nutiestos kelios dviračių takų atkarpos. Viena palei Danės upę, kita – nuo miesto centro iki Jono kalnelio. Žadama dviratininkams įrengti ir laikiną tiltelį per upę.
„Klaipėdos mieste planuojama atlaisvinti centrą nuo automobilių ir būtent projektuoti daugiaaukščius garažus aplink miesto centrą, kad būtų daugiau vietos pėstiesiems ir dviratininkams“, – teigia Klaipėdos savivaldybės Investicijų ir ekonomikos departamento direktorius Ričardas Zulcas.
Savivaldybė žada, kad ateityje mieste, o gal net ir regione bus įdiegta ir dviračių nuomos sistema panaši į veikiančią Vilniuje ir kituose Europos miestuose.
Naujausi komentarai