Pereiti į pagrindinį turinį

Prieš Kalėdas laukia prekybos internetu cunamis?

2013-10-29 10:11
Shutterstock nuotr.

Kalėdinės prekės didžiuosiuose prekybos centruose bus išrikiuotos įpusėjus lapkričiui, kai prekybos salės ištuštės po Vėlinių, ir vietą kitoms užleis maždaug sausio viduryje.

"Kalėdos į mūsų parduotuves, kaip ir į klientų namus, ateina po truputį. Pirmiausiai klientams siūlome pagalvoti apie namų puošimą, todėl lentynose pasirodo kalėdinės dekoracijos. Įprastai jau gruodį pateikiame ypatingų kalėdinių dovanų pasiūlymų – žaislų, kosmetikos, buitinės technikos, namų tekstilės ir kitų akcijų. Galiausiai, šventėms atėjus, siūlome pasirūpinti vaišėmis", – pasakojo "Maximos LT" komunikacijos vadovė Renata Saulytė.

"Norfos mažmenos" atstovas spaudai Darius Ryliškis teigė, kad likus savaitei iki didžiųjų metų švenčių, kai prekybos salėje sutelkiamos visos kalėdinės prekės, parduotuvių tinklo apyvarta gali išaugti ir dvigubai.

"Praėjusių metų kalėdinio laikotarpio apyvartos rezultatai buvo neblogi, todėl ir šiemet tikimės geresnių", – teigia D.Ryliškis.

Tačiau prekybininkai, prognozuodami vartotojų krepšelių dydį ir išlaidas, lieka atsargūs. R.Saulytė priminė, kad sunkmetis išugdė racionalų ir taupų vartotoją, kuris seka nuolaidas ir nereikalingų prekių neperka net per šventes.

"Nors žmonių nuotaikos darosi kiek geresnės, didelių vartojimo atsigavimo ženklų vis dar nepastebime, todėl manome, kad šios Kalėdos bus panašios į praėjusias. Laikydamasi tradicijų žmonės puoš namus, dauguma tikriausiai dekoracijas tik atnaujins, paįvairins naujomis detalėmis, žinoma, įteiks dovanų ir artimiesiems, tačiau jos bus simbolinės ir asmeninės, o ir vaišes kalėdiniam stalui gamins namuose", – sakė "Maximos" komunikacijos vadovė.

Atrodo, kad šiemet, užuot trypčioję eilėse prie kasų ir eismo spūstyse, dauguma pirkėjų dovanas išsirinks elektroninėse parduotuvėse, kad ir paskutinę minutę.

Knygų apyvarta padvigubėja

Bendrovės "ALG knygynai", valdančios knygynų tinklą "Pegasas", vadovė Lilija Tolbatova tikisi daugiau skaitytojų sulaukti elektroninėje parduotuvėje, nei tradiciniame knygyne.

"Kadangi prekės pristatomos iki pat pirkėjo durų, esame tikri, kad daugiau klientų pasirinks patogesnį apsipirkimo būdą internetu, be to, elektroninėje parduotuvėje taip pat plėsime asortimentą, vartotojai galės pasinaudoti akcijomis ir nuolaidomis", – dėstė ji.

"Pegaso" apyvarta per 6–7 savaičių kalėdinės prekybos laikotarpį įprastai padvigubėja. Nors pirkėjai kartu su knygomis galės įsigyti suvenyrų ar kanceliarinių prekių, ypatingo pardavimo augimo šiemet nesitikima.

Optimizmo neslepia

Lietuvoje plečiantis elektroninei prekybai, pirkėjai užsuka ne tik į specializuotas elektronines parduotuves, bet įsigyja ir kasdienio vartojimo prekių. Į krepšelius jie krauna ir sporto inventorių, ir buitinę chemiją. Taigi, kad šiemet kalėdinė karštinė nusiaubs virtualią erdvę ir aplenks tradicines parduotuves, neabejoja ir didžiausios elektroninės parduotuvės Lietuvoje "Pigu.lt" įkūrėjas bei vadovas Dainius Liulys. Jis skaičiuoja, kad apyvarta kalėdiniu laikotarpiu būna 2–3 kartus didesnė nei įprastai, o šiemet ji gali dar labiau pakilti.

"Mūsų grupės apyvarta kasmet auga daugiau kaip 50 proc. Todėl ir kalėdiniu laikotarpiu planuojame sulaukti didesnio lankytojų srauto bei daugiau užsakymų. Anksčiau populiariausios prekės buvo elektronika, stambi buitinė technika, kitaip tariant, pirkiniai, kuriuos klientai planuodavo iš anksto, o dabar internetu jie perka beveik viską", – tikino jis.

Ruošiasi iš anksto

D.Liulys teigė, kad vidutiniškai kalėdiniame pirkėjo krepšelyje nugula trys prekės už 300 litų. Anot jo, populiariausios klientų įsigyjamos kalėdinės dovanos – smulki buitinė technika ir elektronika, tačiau gera dovana Kalėdoms, pasirodo, yra ir skalbyklė.

"Šiemet elektroninėje prekyboje atsiranda nauja prekių grupė – žaislai. Matyt, anksčiau klientai nesusimąstydavo, jog žaislus internete galima nusipirkti pigiau nei įprastoje parduotuvėje. Mes pasiūlėme žaislų ir įsitikinome, kad jų reikia, todėl dabar į sandėlius važiuoja žaislų pilni automobiliai", – kalbėjo pašnekovas.

Jis teigė, kad ruoštis pirkėjų antplūdžiui – kaupti prekių atsargas, planuoti prekių pristatymo terminus su siuntų tarnybomis ir priimti naujų darbuotojų į prekių atsiėmimo punktus – būtina iš anksto.

"Jei iš anksto nepasiruoši kalėdiniam laikotarpiui, žinoma, kils nesklandumų. Pavyzdžiui, dėl augančių užsakymų skaičiaus neaptarnausi pirkėjų, o tinkamai nesuplanavęs siuntų išvežimo skaičiaus gali vėluoti pristatyti užsakytas prekes. Tačiau trukdžių nekyla, pernai užsakymus pristatyti vėlavome mažiau nei 1 proc. visų klientų", – aiškino D.Liulys.

Verslas dovanas ruošia nuo rugpjūčio

Šiemet Kalėdoms didesnį biudžetą galės skirti ir verslas. Verslo suvenyrus gaminančios įmonės "Echo Stamp" komercijos direktorė Jolanta Stakelskienė pasakojo, kad įmonės vis dažniau ieško individualių, netradicinių, dovanų partneriams ar lojaliems klientams, o išlaidos tokiam suvenyrui siekia nuo 5 iki 150 litų. Ji skaičiuoja, kad dovanomis Kalėdoms įmonės apsirūpina vasaros pabaigoje, o susigriebusiems paskutinę minutę dovanas gali tekti rinktis iš likučių.

"Be jokios abejonės, jaučiame, kad šiemet rinka aktyvesnė. Vartojimas auga, todėl įmonės domisi verslo dovanomis ir stengiasi savo pusėn patraukti kuo daugiau lojalių klientų", – teigė ji.
Geresnė finansinė situacija verslui padės ne tik atsidėkoti lojaliems klientams bei partneriams, bet ir pritraukti naujų vartotojų.

Skaičiai

Pernai "Swedbank" Asmeninių finansų instituto užsakymu atliktas tradicinis finansinės elgsenos šventiniu laikotarpiu tyrimas parodė, kad penktadalis namų ūkių planavo vien dovanoms išleisti 300 ir daugiau litų.

2011-aisiais gyventojų, pasiryžusių šventiniam stalui išleisti per 300 litų, buvo 13 proc.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra
Visi komentarai (0)

Daugiau naujienų