„Latvijos sprendimas vakar priimtas yra solidarus, jis pastiprina mūsų poziciją. Nežinau, kodėl tik iki sausio 15 dienos, bet nepaisant to, jeigu pavyktų, ar kai pavyks Lietuvoje sustabdyti vežimus, bent iki sausio 15 dienos jie nevyks per Latviją. Tai yra solidaru“, – žurnalistams antradienį sakė ministras.
Jis pakartojo turintis informacijos, jog Lietuvos kaimynių įmonės turi intencijų perimti baltarusiškų trąšų tranzitą.
Ministras kartojo, jog europinės sankcijos būtų geriausias būdas stabdyti tranzitą.
Portalas afn.by, remdamasis „Baltarusijos geležinkelių“ faksograma skelbia, kad Latvija laikinai uždraudė gabenti geležinkeliais sankcionuotų Baltarusijos įmonių „Belarusian Oil Trading House“, „Belneftechim“, „Belšina“, „Grodno Azot“, „Lakokraska“, „Naftan“, „Polock-Steklovolokno“ ir „Belaruskalij“ krovinius.
Draudimas galioja nuo gruodžio 20 dienos iki 2022-ųjų sausio 15-osios.
Privatūs Latvijos krovinių geležinkeliais vežėjai anksčiau BNS patvirtino sulaukę „Belaruskalij“ užklausų apie galimybę vežti prekes tranzitu per Latvijos teritoriją ir krauti jos uostuose, tačiau tikino, jog Latvija, kaip ir Lietuva, laikosi tarptautinių sankcijų ir nenori jų pažeisti.
Valstybės valdomi „Latvijos geležinkeliai“ BNS teigė, jog įsigaliojus JAV sankcijoms įmonė „Belaruskalij“ krovinių taip pat neveža.
„Nuo gruodžio 8 dienos įsigaliojus OFAC sankcijoms, „LDZ Cargo“ („Latvijos geležinkelių“ antrinė įmonė – BNS) su bendrove „Belaruskalij“ susijusių krovinių neveža“, – rašoma BNS atsiųstame komentare.
„Belaruskalij“ trąšų tranzitas per Lietuvą tęsiasi nepaisant gruodžio 8 dieną įsigaliojusių JAV sankcijų šiai įmonei. Baltarusijos įmonė prieš įsigaliojant sankcijoms pervedė avansą krovinių pervežimą vykdantiems „Lietuvos geležinkeliams“ už kelis mėnesius į priekį.
Lietuvos Vyriausybė jau įsigaliojus sankcijoms paskelbė siekianti nutraukti „Lietuvos geležinkelių“ sutartį su „Belaruskalij“, nors teigia, kad JAV sankcijos trąšų tranzitui Lietuvoje tiesiogiai nėra taikomos.
Naujausi komentarai