Geležinkeliuose – permainos Pereiti į pagrindinį turinį

Geležinkeliuose – permainos

2009-05-25 09:13
Remontai: Radviliškio vagonų depas – vienas moderniausių ir didžiausių Baltijos šalyse.
Remontai: Radviliškio vagonų depas – vienas moderniausių ir didžiausių Baltijos šalyse. / Gintauto Degučio nuotr.

Didėjant nuostoliams iš keleivių vežimo ir apie 30–40 proc. sumažėjus krovinių iš Rusijos srautui, susisiekimo ministras Eligijus Masiulis sunerimo dėl "Lietuvos geležinkelių".

Sumenko krovinių srautas

Susitikęs su Radviliškio ir Šiaulių regiono geležinkelininkais E.Masiulis žadėjo permainas. Penktadienį ministras lankėsi Radviliškio vagonų ir lokomotyvų depuose, stebėjo, kaip seni vagonai prikeliami naujam gyvenimui, susipažino su remontininkų darbo specifika, įranga, darbo sąlygomis. Sumažėjus krovinių srautui, Radviliškio depai dirba ne visu pajėgumu, o radviliškiečiai nerimauja, kad dėl sunkmečio dalis jų gali netekti darbo. Ministras neslėpė, kad teks optimizuoti "Lietuvos geležinkelių" veiklą. Tačiau kartu žadėjo, kad bus bandoma grąžinti apie 40 proc. šiemet sumažėjusį tranzitinių krovinių srautą ir išlaikyti didžiąją dalį darbuotojų.

Per pirmą šių metų ketvirtį krovinių vežimas į Kaliningrado sritį sumažėjo perpus (palyginti su 2008 m.). Labiausiai – 90 proc. – sumažėjo akmens anglies, medienos (78 proc.), juodųjų metalų (59 proc.) ir naftos produktų (53 proc.) vežimas per Lietuvą.

"Pagrindinę įtaką krovinių srauto sumažėjimui padarė Rusijos rublio kurso kritimas, ekonominė ir finansinė krizė, tačiau, be jokios abejonės, nemažą įtaką turėjo ir padidinti Rusijos bei Baltarusijos tarifai", – sakė E.Masiulis.

Derasi su Rusija

E.Masiulis šį mėnesį buvo susitikęs su Rusijos transporto ministru Igoriu Levitinu. Rusija pageidauja vežimo geležinkeliais tarifų nuolaidų sistemos, pagal kurią būtų nustatomos nuolaidos kai kurioms krovinių grupėms. Mainais Rusija turėtų užtikrinti papildomai "Lietuvos geležinkeliais" vežti apie 2 mln. t krovinių.

"Geležinkelininkai per pastaruosius kelerius metus padarė nemenką šuolį. Nemažai buvo investuota į kelius, lokomotyvų ir vagonų parką. Tačiau ekonominė padėtis dabar nelabai gera. Nemanau, kad taip yra dėl pačios bendrovės kaltės. Tai veikiausiai labiau susiję su šalių kaimynių patiriamomis problemomis. Tačiau negalime sėdėti sudėję rankų. Bandysime optimizuoti įmonės veiklą. Jau peržiūrimas įmonės valdymas. Daug dėmesio skiriame naujų krovinių paieškai. Neseniai dėl to buvau susitikęs su Rusijos transporto ministru", – teigė E.Masiulis

Keleiviai – vieni nuostoliai

Taip pat bus ieškoma būdų, kaip optimizuoti keleivių vežimą. Mat iš šios veiklos "Lietuvos geležinkeliai" vien pernai patyrė 122,6 mln. litų nuostolių. Valstybė kompensuoja tik mažą dėl keleivių vežimo patiriamų nuostolių dalį, didžiąją dalį nuostolių bendrovė priversta kompensuoti krovinių gabenimo pajamomis. Tiesa, ES kryžminį finansavimą draudžia. "Būtina mažinti keleivių vežimo išlaidas, peržiūrėti traukinių maršrutus ir stotelių priežiūrą. Kai kurie politikai reikalauja, kad traukiniai važiuotų kuo daugiau maršrutų, net jei jie nuostolingi. Bet stebuklų gyvenime nebūna. Taigi gali būti, kad kai kurie maršrutai dings, peržiūrėsime ir vežimo kainas. Bet bilietų kainų didinimas – tai paskutinis dalykas, kurį darysime. Tiesa, dabar "Lietuvos geležinkeliai" – visai kita įmonė, nei buvo prieš 15 metų. Žmonės gal net nežino, kad dabar iš Vilniaus į Kauną traukiniu galima nuvažiuoti greičiau nei automobiliu", – sakė susisiekimo ministras.

E.Masiulis taip pat pareiškė, kad Šiaulių regionas – ypač svarbus transporto mazgas. Esą yra galimybė, kad logistikos terminalų atsiras ne tik Vilniuje, Kaune ir Klaipėdoje, bet ir Šiauliuose.


Radviliškis ir geležinkeliai

Dabar geležinkelių bendrovėje dirba kas antra radviliškiečių šeima. Miestas net vadinamas geležinkelių sostine.

Dar 1870 m. buvo įkurtas Radviliškio lokomotyvų depas. Tais pačiais metais gauti ir pirmi 6 garvežiai. Šiuo metu ten yra 124 manevriniai ir krovininiai lokomotyvai. Vien lokomotyvų depe dirba 692 darbuotojai.

1916 m. Radviliškio stotyje buvo įkurtas vagonų depas. Ten vagonai remontuojami iki dabar. Vagonų depas užima beveik 4 ha plotą. Vienu metu ten gali būti remontuojami daugia nei 25 prekiniai vagonai. Radviliškio vagonų depe taip pat gaminama nemažai detalių.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra

Daugiau naujienų