Idėjos, uždirbusios milijardus Pereiti į pagrindinį turinį

Idėjos, uždirbusios milijardus

Evoliucija: per keletą metų amazon.com tapo bene didžiausia pasaulyje elektronine parduotuve.
Evoliucija: per keletą metų amazon.com tapo bene didžiausia pasaulyje elektronine parduotuve. / Gedimino Bartuškos nuotr.

Pasak lemputės išradėjo ir vienos didžiausių JAV bendrovių "General Electric" įkūrėjo Thomo Edisono, geram išradimui tereikia vaizduotės ir krūvos šlamšto. Istorija jo žodžius patvirtino ne kartą ir kai kuriems jau sužėrė milijardus.

Pražiopso progas

Sakoma, kad T.Edisonas tapo turtingas būtent dėl savo sugebėjimo šlamštą pavesti daiktais, kurie anksčiau neegzistavo. Vienas žymiausių pasaulio istorijoje išradėjų taip pat yra pasakęs: "Daugelis žmonių nesugeba pamatyti puikios progos, nes ji dažniausiai vaikšto persirengusi kaip sunkus darbas."

Mokslo ir technologijų amžiuje vartotojams pasiūlomos naujos paslaugos neretai tampa atspirties tašku daugeliui kūrybingų žmonių. Kai kuriuos jų, šiandien jau uždirbusių milijardus, galima pavadinti tikrais T.Edisono sekėjais, nors turtus jiems sukrovė iš pažiūros elementarios idėjos.

Vokiški meškiukai

Po Antrojo pasaulinio karo du broliai Hansas ir Paulas Riegeliai nusprendė renovuoti seną šeimos saldumynų verslą Bonoje. Broliams kilo idėja sukurti minkštus, originalios meškiukų formos saldumynus. Taip atsirado "Haribo" (įmonės pavadinimas – akronimas iš žodžių Hansas, Riegelis ir Bona – red. past.) guminukai. Vėliau Riegeliai sukūrė ir "Vademecum" kramtomąją gumą be cukraus bei "Maoam" saldainius. Kalbama, kad Hansas labai mėgdavo žiūrėti filmukus vaikams ir skaityti komiksus. Esą iš ten jis ir sėmėsi įkvėpimo.

Dabar "Haribo" pardavimo pajamos siekia 2 mlrd. JAV dolerių (5,5 mlrd. litų) per metus, o Hanso ir Paulo turtai vertinami maždaug po 1,5 mlrd. JAV dolerių (4,1 mlrd. litų).

Šokoladinis kremas

Ferrero šeima – viena didžiausių šokolado gamintojų pasaulyje. Įspūdingus turtus jai padėjo sukrauti gana paprasta idėja. Michelis Ferrero sumanė šokoladą įtraukti į pusryčių valgiaraštį ir Italijos bendrovė "Farrero" pirkėjams 1964 m. pasiūlė šokoladinį riešutų kremą "Nutella". Tokie pusryčiai iki šiol ypač patinka vaikams. Per metus "Nutellos" produkcijos visame pasaulyje parduodama 179 tūkst. t.

Prekės ženklas "Nutella" su "Ferrero Rocher", "Tic Tac" saldainiais ir "Kinder siurprizu" M.Ferrero ir jo šeimai atnešė 10 mlrd. JAV dolerių (apie 27 mlrd. litų) vertinamus turtus.

Prisiuvo arklį

Genialiai paprasta idėja kilo ir vienam amerikiečiui – žydų emigrantų iš Baltarusijos sūnui Ralphui Lifschitzui (vėliau pasivadinusiam Laurenu). Jis sumanė pritvirtinti arklio formos antsiuvą prie paprastų polo marškinėlių ir pardavinėti juos po 50 JAV dolerių (136,5 lito). Tuo metu šis vyras dirbo "Brooks Brothers" drabužių parduotuvėje. Jis 1967 m. pasiskolino 50 tūkst. JAV dolerių (136,5 tūkst. litų) ir sukūrė drabužių liniją "Polo Ralph Lauren". Rezultatas buvo puikus. Šis "ėjimas žirgu" per kelis dešimtmečius R.Laurenui sukrovė 5 mlrd. JAV dolerių (13,6 mlrd. litų) vertinamą turtą.

Greita kava

Išsinešti kavą iš kavinės ir ją gerti tiesiog einant gatve – tokia šio gėrimo vartojimo kultūra sparčiai populiarėja ir Lietuvoje, jau nekalbant apie kitas Europos šalis ir JAV, kur karaliauja kavinių tinklas "Starbucks". Ši įmonė ir buvo tokių greitųjų kavinių tinklų pradininkė.

Pardavinėti kavą kone ant kiekvieno gatvės kampo kilo vienam bendrovės "Starbucks" (tuo metu įmonė pardavinėjo kavos pupeles ir gaminimo įrangą) darbuotojui Howardui Schultzui keliaujant po Italiją. Jis šią mintį pakišo bendrovės savininkams. Tačiau šie nesusidomėjo ir argumentavo, kad žmonėms kava asocijuojasi su poilsiu, namais ar pasisėdėjimu jaukioje kavinukėje, o ne greitu vartojimu.

1985 m. H.Schultzas nusprendė surizikuoti ir atidarė pirmąją savo kavinę, o po dvejų metų nupirko "Starbucks" už 3,8 mln. JAV dolerių (10,4 mln. litų). Šiandien "Starbucks" tinklas valdo 20 tūkst. kavinių tinklą visame pasaulyje, kurios kiekvieną savaitę aptarnauja po 40 mln. klientų. H.Schultzo turtas vertinamas 5,3 mlrd. JAV dolerių (14,5 mlrd. litų).

Sėkmės receptas – su kofeinu

Vanduo, kofeinas, taurinas, angliarūgštė ir vitaminai – štai kur sėkmės receptas. Vos 1987 m. parduotuvių lentynose atsiradęs energinis gėrimas "Red Bull" pelnė naktinėti mėgstančio jaunimo ir sportininkų simpatijas. Aišku, nemažai įtakos turėjo ir visais informaciniais kanalais iki šiol transliuojamos "sparnuotos" šio gėrimo reklamos. "Red Bull" savo išradėjams tailandiečiui Chaleo Yoovidhyai ir australui Dietrichui Mateschitzui atnešė po 3 mlrd. JAV dolerių (8,2 mlrd. litų).

"Red Bull" pardavimo pajamos per metus siekia maždaug 3,4 mlrd. JAV dolerių (9,3 mlrd. litų). Bendrovei "Red Bull GmbH" priklauso ir "Formulės-1" bei dvi futbolo komandos.

Bandymai ir klaidos

Britas Jamesas Dysonas išsprendė daugelį žmonių labai ilgai kamavusią problemą – kaip padaryti, kad prisipildant dulkių siurbliui nemažėtų jo galia. J.Dysonas sukūrė ir išbandė 5127 dulkių siurblio prototipus, kol jam pavyko sukurti specialią technologiją. 1993 m. Didžiojoje Britanijoje jis pristatė naujos kartos dulkių siurblį DC12, kuris dulkes siurbia neįtikimu 320 km/val. greičiu. Šis gaminys akimirksniu sužavėjo viso pasaulio namų šeimininkes ir išradėjui atnešė 1,6 mlrd. JAV dolerių (4,4 mlrd.litų).

Amerikiečiui Jeffui Bezosui kilo mintis pardavinėti knygas internetu. Taip jis tikėjosi sutaupyti, kad nereikėtų leisti pinigų patalpų nuomai. Be to, tai leido jam padavinėti knygas pigiau nei knygynuose, tad žmonės greitai pamėgo jo svetainę. 1995 m. garaže pradėto verslo rezultatas pribloškė – 4,4 mlrd. JAV dolerių (per 12 mlrd. litų) pelnas vos per keliolika metų. Ši idėja dabar jau turi plačiai žinomą vardą amazon.com.

Smirdintys batai

Kad ir kaip būtų nemalonu pripažinti, po darbo dienos daugumos žmonių kojos, taip pat batai, pradeda skleisti nemalonų kvapą. Tačiau 1994 m. italas Morettis Polegato rado būdą, kaip bent iš dalies atsikratyti šios problemos. Skylės paduose ir batų šonuose – štai kur idėjos paslaptis. M.Polegato išrado "kvėpuojantį audinį" – medžiagą, kuri yra pakankamai tanki, kad nepraleistų vandens, bet pakankamai reta, kad praleistų orą ir pėdos galėtų kvėpuoti.

1994 m. jis savo idėją bandė parduoti bendrovei "Nike", tačiau ši atsisakė. Po metų italas įkūrė savo įmonę, kurią pavadino "Geox". Dabar šios bendrovės gaminius naudoja pats popiežius. Gamintoja kasmet parduoda maždaug 16 mln. porų batų.

M.Polegato turtas vertinamas 3 mlrd. JAV dolerių (8,2 mlrd. litų).

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra

Daugiau naujienų