Pereiti į pagrindinį turinį

Inovacija – menas iš seno sukurti nauja

2014-03-04 04:00
Inovacija – menas iš seno sukurti nauja
Inovacija – menas iš seno sukurti nauja / T. Urbelionio / BFL nuotr.

Verslaus jaunimo svajonės dažnai prasideda nuo klausimo: ką naujo galima nuveikti, kad įgyvendintum sėkmingą verslo idėją? Fredrikas Harenas, vadinamas kūrybingumo guru, šeštadienį vykusiame renginyje "Innofestival" tikino: naujų idėjų nėra.

Pakeitė temą

Savaitgalį inovacijų ir kūrybingumo ekspertai iš Lietuvos ir užsienio bandė atskleisti sėkmingo verslo paslaptis. "Innofestival" renginyje, kuris skirtas jaunimui, svajojančiam sukurti ir įgyvendinti sėkmingą verslo idėją, bandyta atskleisti, kokią įtaką inovacijoms kurti turi technologijos, verslas ir žmogaus poreikiai.

Būtent pastarąjį aspektą siekė aptarti garsusis švedas F.Harenas, pradėjęs nuo to, kad kalbės ne apie tai, kas nurodyta programoje.
Beje, kalba yra ne ta, kuri yra nurodyta jūsų programose. Aš pakeičiau savo kalbą. Kai ėmiau galvoti, ką kalbėsiu, supratau, kad šiais metais sukanka lygiai 20 metų, kai nuėjau į universitetą ir nusprendžiau, apie ką rašysiu savo disertaciją. Tai buvo1994-ieji. Taip, man tiek daug metų. Aš ką tik tai supratau", – juokėsi F.Harenas.

Didelės idėjos pasauliui

Verslininkas paaiškino, kad būtent prieš dvidešimt metų jis nusprendė rašyti disertaciją apie inernetą. Esą tuo metu nei jo bendrakursiai, nei dėstytojai nežinojo nieko apie internetą. Pranešėjas taip pat pastebėjo, kad tuo metu nebuvo nieko panašaus į renginius, skirtus inovacijų kūrimui. Niekas nekalbėjo, kaip technologijas, verslą ir žmogaus poreikius galima sujungti į vieną visumą.

"Tai skamba neįtikėtinai, bet mes to neturėjome. Mažiau nei po dvejų metų internetas tiesiog sprogo. Daug studentų metė universitetus, ėmė kurti įmones. Niekas 1994 m. net nenumanė, kad tai įvyks", – pasakojo F.Harenas pridėdamas, kad bandys įrodyti, esą tas laikas buvo geras inovacijoms, bet dabartis tam yra dar tinkamesnė.

F.Harenas taip pat buvo vienas iš studentų, metusių studijas ir įkūrusių interneto kompaniją. Ši įmonė teikė dabar, atrodytų, savaime suprantamas paslaugas – kūrė interneto tinklalapius įmonėms ir teikė interneto konsultacijas.

Naujų idėjų nėra

Savo kalbą F.Harenas pradėjo teigdamas, kad, norint kalbėti apie dideles idėjas, pirmiausia reikia suprasti, kas tai yra. Jo tvirtinimu, vakariečiai dažnai idėją suvokia kaip kažką naujo ir dar iki tol nežinomo. Tačiau beveik dešimtmetį gyvendamas Azijoje suprato, kad idėją ir kūrybiškumą galima suvokti ir šiek tiek kitaip.

"Šiuo metu idėjas norėčiau apibūdinti taip: idėja yra tai, kada žmogus paiima du iki šiol žinomus dalykus ir juos sujungia nauju būdu. Tai reiškia, kad nėra naujų idėjų. Jauni verslininkai mėgsta kalbėti apie tai, kaip jie sugalvojo kažką naujo, bet iš tiesų taip nėra. Jie paėmė du žinomus daiktus ir juos truputį pertvarkė. Gerai yra tai, kad toks apibrėžimas palengvina kūrybingumą ir inovacijas. Mes neturime sugalvoti kažko naujo. Mes turime paimti daiktus ir juos sujungti", – aiškino pranešėjas.

Kriauklės ir pisuaro derinys

Jis pateikė šiek tiek neįprastą, bet šiuolaikišką pavyzdį, kaip buvo sujungta prausimosi kriauklė ir pisuaras. Esą tokiu būdu sutaupomas vanduo, pinigai ir netgi laikas, nes nereikia eiti iki kriauklės.

"Aš nesakau, kad tai yra pati geriausia žmogaus sugalvota idėja. Taip nėra. Bet ši idėja yra gera. Kodėl? Aš, kaip vyras, esu stovėjęs priešais pisurą 10 tūkst. kartų. Tai dariau ir šiandien. Jūs taip pat, jei esate vyras. 99,9 proc. jūsų niekada nepaklausė savęs,kodėl čia nėra kriauklės, juk čia turėtų būti kriauklė. Vadinasi,10 tūkst. kartų jūs galite stovėti tiesiai prieš akivaizdžią inovaciją ir jos nematyti. Staiga vienas žmogus pamato, tada pamato visi ir sako, jog tai taip akivaizdu. Tai ir yra kūrybingumo koncepcija", – sakė F.Harenas.

Jo teigimu, sukurti kažką naujo dabar yra ganėtinai sunku. Iškart po to, kai internetas išplito po pasaulį ir tapo prieinamas visiems, kurti tapo paprasta. Buvo galimybė bet ką sujungti su internetu ir tai jau atrodė naujoviška. Esą būtent tokiu būdu, sujungus knygą ir internetą, atsirado knygų prekybos milžinas "Amazon" ir kiti dabar puikiai žinomi tinklalapiai.

Tad esminė inovatyvumo taisyklė – numatyti tai, kas ateityje bus reikalinga ir tai, kas  sena, sujungti su nauju. Be to, dažnai gali pagelbėti ir naujas žvilgsnis.

Kritika "Apple"

"Jauni žmonės neturi suvokimo, kaip viską reikėtų daryti. Jaunas žmogus atėjęs klausia: "O gal padarykime taip?", vyresnysis atsako: "Ne ne, mes tai darom kitaip", – šmaikščiai savo teoriją iliustravo F.Harenas. Tokį jaunų žmonių bruožą jis vadina jaunystes kompetencija, kurią laiko ypatingu įgūdžiu – kaip ir pačią jaunystę.

Kūrybiškumui ir sėkmei įtakos turi ir globalus mąstymas. Norint sulaukti sėkmės, net jau turint pasaulinio dydžio įmonę, reikia suvokti skirtumą tarp tarptautinės ir pasaulinės kompanijos.

"Tikrai globali kompanija neateina iš kažkur. Ji atsiriboja nuo savo valstybės identiteto ir tampa kažkuo kitu", – įsitikinęs F.Harenas.
Kaip pavyzdį jis pateikė "Apple" kompaniją, kuri, nors savo produktus parduoda visame pasaulyje, dažnai identifikuojasi su JAV. Tokią poziciją įmonė priėmė nuo pat pradžių, todėl net ir mėgindama, sunkiai gali iš jos išsivaduoti. Esą tvirtindama, kad ji yra ne amerikietiška, o pasaulinė kompanija, gali prarasti JAV rinką. Tvirtindama atvirkščiai – viso pasaulio pirkėjus.

"Jų šūkis yra "Sukurta Kalifornijoje, surinktas Kinijoje". Netgi ne Amerikoje, o Kalifornijoje. Man tai atrodo kvaila. Jeigu aš būčiau "Apple", sakyčiau: "Sukurta pasaulyje, skirta pasauliui". Tai žmogiškasis požiūris. Man negalėtų dar mažiau rūpėti, kad jie Kalifornijoje. Ką tai prideda "Apple" ženklui? Nieko", – tikino pranešėjas.

Nugalėtojui – susitikimas

Pranešimus renginio metu taip pat pristatė Mindaugas Glodas – rizikos kapitalo fondo "Nextury Ventures" vadovas, ilgametis UAB "Microsoft Lietuva" generalinis direktorius ir "Microsoft" generalinis direktorius Baltijos šalims. Apie tai, kad 99 proc. sėkmės sudaro ne idėja, o jos įgyvendinimas, kalbėjo ir Milda Dargužaitė – jau buvusi VšĮ "Investuok Lietuvoje" generalinė direktorė, prieš tai ėjusi viceprezidentės pareigas investiciniame banke "Goldman Sachs" Niujorke, JAV. Po pranešimų susirinkusieji išsiskirstė į dirbtuves, kuriose turėjo dar labiau susipažinti su pasirinktomis temomis ir minėtais trimis aspektais bei jų įtaką inovacijų kūrimui. Išrinktas ir geriausios idėjos autorius, kuris turėjo galimybę aptarti ją susitikime su Ilja Laursu ir Mindaugu Glodu.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra
Visi komentarai (0)

Daugiau naujienų