„Antras karantinas neišmušė iš vėžių Lietuvos vartotojų. Gali būti, kad tam įtakos turėjo pozityvios naujienos apie vakcinų nuo COVID-19 sertifikavimą Europoje, o gali būti, kad Lietuvos vartotojai priprato prie viruso ir mažai reaguoja į susirgimų šuolius“, – teigia A. Izgorodinas.
Anot jo, Lietuvos vartojimas yra pasiruošęs atsigavimui.
„Kai tik bus panaikintos karantino priemonės ir žmonės galės laisvai apsipirkinėti, reikia laukti didelio ne maisto prekių vartojimo šuolio Lietuvoje. Pozityvūs Lietuvos vartotojų lūkesčiai rodo, kad žmonės yra pasiruošę leisti pinigus vartojimui.
Lietuvos mažmeninės prekybos rinkos atsigavimas po antrojo karantino bus labai panašus į atsigavimą po pirmojo karantino, o gali būti netgi spartesnis, turint omenyje pozityvius Lietuvos vartotojų lūkesčius. Panaikinus karantiną, kelių mėnesio bėgyje vartojimo apsukos Lietuvoje gali viršyti 2019 metų lygį. Manau, kad taip ir bus“, – mano ekonomistas.
A. Izgorodino teigimu, metų pradžioje taip pat galima laukti didelio internetinės mažmeninės prekybos šuolio.
Vartotojų pasitikėjimo rodiklis šių metų sausį buvo minus 1 ir, palyginti su gruodžiu, padidėjo 2 proc. punktais, praneša Statistikos departamentas.
Sausį namų ūkio finansinės padėties pasikeitimą per praėjusius 12 mėnesių gyventojai vertino truputį geriau nei gruodį: 24 proc. gyventojų teigė, kad jų namų ūkio finansinė padėtis pagerėjo, 22 proc. – kad pablogėjo (gruodį – atitinkamai 23 ir 23 proc.).
Šalies ekonominės padėties pagerėjimo per ateinančius 12 mėnesių tikėjosi kas ketvirtas gyventojas (25 proc.), 38 proc. gyventojų prognozavo, kad ji blogės (gruodį – atitinkamai 21 ir 40 proc.).
Sausį 24 proc. gyventojų nurodė, kad per artimiausius 12 mėnesių tokiems pirkiniams kaip baldai ar buitinė technika ketina išleisti daugiau nei per praėjusius 12 mėnesių, 20 proc. – mažiau (gruodį – atitinkamai 23 ir 21 proc.).
Naujausi komentarai