Pereiti į pagrindinį turinį

Jau prasidėjo kalėdinės prekybos maratonas: ar žmonės neperdegs iki tikrųjų švenčių?

2023-09-28 03:00
DMN inf.

Daugeliui juokaujant, kad šių metų rugsėjį galima vadinti ketvirtuoju vasaros mėnesiu, dalis Lietuvos prekybininkų jau primena, kad artėja Kalėdos. Plačiau – LNK reportaže.

Asociatyvi nuotr.
Asociatyvi nuotr. / Freepik.com nuotr.

Praeiviai išsakė savo nuomonę dėl jau prasidėjusios Kalėdinės prekybos.

„Esu studentė. Labai laukiu Kalėdų. Jau pradedu galvoti, ruoštis ir sesijai, ir Kalėdoms“, – kalbėjo mergina.

„Gal kiek per anksti? Po to tos reklamos atsibosta. Geriau gruodžio pradžioje pradėti“, – sakė senjoras.

„Per anksti. Tuo labiau, kad daug kas išvažiuos per Kalėdas, ruošiasi kelionėms. Ta Kalėdinė prekyba man tikrai nepatinka, įvaro stresą“, – teigė moteris.

„Kalėdos graži šventė. Galima ir vasaros viduryje kalbėti apie jas, nors namuose puošiu eglutę tik per Kūčias“, – sakė praeivė.

Plačiau apie prekybininkų strategiją papasakojo ISM verslo vadybos ir rinkodaros programos vadovė Dominyka Venciūtė.

Visas LNK reportažas – vaizdo įraše:

 

 

– Panašu, kad prekybininkai gyvena pagal savo, tik jiems suprantamą kalendorių. Ar tai tiesa?

– Iš dalies, taip. Rinkodara yra viskas, ką prekybininkai daro, kad jų prekės ar paslaugos atsidurtų pirkėjų galvose, o vėliau ir rankose. Jei tas sezonas vis ankstėja, vadinasi, tai pasiteisina.

– Kokia prekybininkams iš to nauda?

– Pradėdami sezoną anksčiau, kai kurie prekybininkai užbėga savo konkurentams už akių. Pirkėjas įsigydamas vieną produktą, tikėtina, kad vėliau neįsigys konkurento produkto. Kita vertus, yra ištęsiamas pardavimų laikotarpis. Prekybininkai sugeba uždirbti daugiau per tam tikrą laiką. Jei tam tikros akcijos būtų paskelbtos likus tik mėnesiui iki švenčių, greičiausiai bendra suma, kurią jie uždirbtų, nebūtų tokia didelė.

– Pirkėjas juk gali perdegti iki tų tikrųjų Kalėdų.

– Pirkėjai pasiskirsto į tam tikras stovyklas. Vieniems Kalėdos asocijuojasi su šeimos susibūrimu, jie tikrai džiaugiasi, kad tas laikotarpis prasideda anksti. Tuo tarpu, kitus tai gali erzinti. Tačiau jei pasižiūrėtume iš vartotojo perspektyvos, galima matyti, kuo tai naudinga jiems. Jei žmogus psichologiškai pradeda ruoštis Kalėdų sezonui iš anksto, perka dovanas iš anksto, jam atrodys, kad jis sutaupo. Nors realybėje tai nepasijaučia. Jei kiekvieną mėnesį iki Kalėdų jis išleidžia po mažą sumą, tai finale ji vis tiek bus didelė ar net didesnė nei išleistų per vieną mėnesį. Čia toks bandymas save apgauti.

– Daug kas pataria pradėti rūpintis dovanomis iš anksto.

– Tikrai taip. Šiuo metu visuomenė yra labiau edukuota apie planavimą, apie biudžeto paskirstymą. Daliai žmonių patinka iš anksto pasirūpinti šiais dalykais. Manau, kad prekybininkai atsižvelgia į tai ir siūlo tam tikras akcijas dar gerokai iki pačių švenčių.

– Bet prekybininkai taip sunaikina Kalėdų džiaugsmą, jį išbarsto. Nebėra to netikėtumo ir laimės, kokią mes galėtume turėti gruodžio mėnesį.

– Dauguma prekybininkų pradeda po truputį. Čia labiau požiūrio klausimas. Tas netikėtumo jausmas ateis gruodį, kai mes pamatysime ne tik akcijas prekybos centruose, bet ir Kalėdines dekoracijas mieste.

– Kai kurie prekybininkai, kurie pradeda jau dabar prekybą, tarsi peršoka tą Vėlinių periodą.

– Pagrindiniai prekybų centrai Vėlinių laikotarpiu atsižvelgia į šią šventę ir atsiranda Vėlinių produktai. Tačiau Kalėdos suteikia daug daugiau laimės, todėl į jį koncentruojamasi daugiau. Dar labai pastebime ir visą Helovyno atributiką spalio gale.

– Ko tikėtis toliau? Ar galėsime tikėtis vasarą Kalėdų sezono pradžios?

– Galim to tikėtis. Užsienio tendencijos rodo, kad kai kuriose šalyse tas sezonas prasideda vasaros gale.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra
Visi komentarai (0)

Daugiau naujienų