Lietuviai vartoja vis mažiau duonos, o juodos duonos ir batono mūšį, atrodo, pamažu laimi juoda duona. Tradicinės juodos ruginės duonos pardavimai 2011-2015 m. laikotarpiu šiek tiek augo, o baltos duonos – pastebimai mažėjo. Anot ekspertų, tai lemia tiek augantis suvokimas, kad juoda duona labiau tinka sveikai gyvensenai, tiek juodos duonos siejimas su lietuviškomis tradicijomis.
„Nielsen“ duonos rinkos tyrimo duomenimis, per pastaruosius ketverius metus tradicinės juodos duonos kepalais pardavimai Lietuvoje augo 3,5 proc., o batonų pardavimai krito 8,8 proc. Per 2015 m. pirmąjį pusmetį šios rūšies baltos duonos pardavimai Lietuvoje sudarė 18 mln. eurų, o 2011 m. tuo pačiu laikotarpiu – 19,7 mln. eurų. Tuo tarpu tradicinės juodos duonos pardavimai pirmąjį šių metų pusmetį siekė 14,3 mln. eurų, o 2011 m. – 13,8 mln. eurų.
Pasak didžiausios duonos kepyklos Baltijos šalyse „Vilniaus duona“ direktorės Ritos Ramanauskienės, neblėstančią lietuvių meilę juodai duonai galima sieti su giliomis šios duonos vartojimo tradicijomis ir sveikos gyvensenos populiarėjimu.
„Viena vertus, ruginė duona Lietuvos žmonėms siejasi su kokybiškais, laiko patikrintais dalykais, senąja šalies kultūra ir folkloru. Batonas neturi tokių istoriškai susiformavusių pozicijų Lietuvos maisto kultūroje, todėl jo pardavimai krenta. Kita vertus, populiarėjant sveikai gyvensenai lietuviai vis dažniau domisi, kokios duonos rūšys yra sveikiausios, ir dėl to pasirenka juodą duoną, nes ji gausi sveikatai naudingų medžiagų – B grupės vitaminų, geležies, magnio, kalcio“, – teigia R. Ramanauskienė.
Nors batono vartojimas mažėja, savo vietą ant lietuvių stalo vis dažniau atranda sumuštinių ir skrudinimo duona – per ketverius metus pastarosios duonos pardavimai išaugo dviem penktadaliais (39,2 proc.). Pirmąjį šių metų pusmetį šios duonos parduota už 9,6 mln. eurų. Taip pat lietuviai pradėjo labiau mėgti juodą duoną su grūdais ir sėklomis – tokios duonos pardavimai per pirmuosius šešis šių metų mėnesius išaugo 8,9 proc., lyginant su 2011 m. pirmuoju pusmečiu, kuomet pardavimai siekė 5,8 mln. eurų.
„Atsižvelgdami į pirkėjų poreikius, šalia tradicinės duonos, kurios receptai nesikeičia dešimtmečius, gaminame duoną ir pagal modernias receptūras, pasitelkdami tokias sveikas naujoves kaip sėklos ir grūdai duonoje. Pardavimų rezultatai rodo, kad pirkėjai tai vertina“, – sako „Vilniaus duonos“ direktorė.
Įmonės prognozėmis, Lietuvoje ir toliau turėtų didėti tradicinės ruginės, ruginės su sėklomis, sumuštinių duonos populiarumas, o batonų, šviesios duonos pardavimai ir toliau mažės.
Naujausi komentarai