Pereiti į pagrindinį turinį

Ką rodo „Maximos“ sprendimas mažinti kainas? (komentarai)

2015-02-10 14:27
BNS inf.
Ką rodo „Maximos“ sprendimas mažinti kainas? (komentarai)
Ką rodo „Maximos“ sprendimas mažinti kainas? (komentarai) / DMN archyvo nuotr.

Žinia dėl mažinamų kainų - sėkmingas žingsnis

Didžiausią Lietuvoje prekybos tinklą valdanti bendrovė „Maxima LT“ pasinaudojo palankia situacija paskelbti apie mažinamas kai kurių prekių kainas, mano komunikacijos specialistai. Anot jų, Lietuvai įsivedus eurą ir vartotojams išsigandus kainų didėjimo bei artėjant rinkimams, „Maximos“ žingsnis yra labai sėkmingas.

Ryšių su visuomene agentūros „Nova Media“ vyresnysis partneris Arijus Katauskas BNS sakė, kad „Maximos“ žingsnis yra susijęs ne su Vokietijos mažų kainų tinklo „Lidl“ atėjimu, o daugiau su bendra komunikacine ir konkurencine aplinka. „Idea Prima“ direktoriaus Pauliaus Tamulionio manymu, prekybos tinklo žinia yra aiški ir ryški, nukreipta į konkurentus ir primenanti kainų karą, vykusį tarp mobiliojo ryšio operatorių.

„Metų pradžioje viešojoje erdvėje žymiai sumažėja informacinis triukšmas, ypač palyginti su prieššventiniu ar priešeuriniu periodu. Tokiu būdu prekybos tinklo žinutė sulaukė itin daug dėmesio: ilgalaikis dėmesys ir kainų pokyčių vertinimas viešojoje erdvėje bei radikaliai priešingas prekybos tinklo pranešimas sėkmingai pasiekia vartotoją“, - BNS sakė A.Katauskas.

Jo teigimu, šiuo metu nematoma aktyvios kitų konkurentų komunikacijos, ypač dėl kainų.

„Todėl prekybos tinklas aiškiai save pozicionuoja kaip visišką kainos, pasiekiamumo, vartotojų aptarnavimo lyderį. Vertinant „Lidl“ atėjimą, šis žingsnis yra puikiai suderintas laike bei situacijoje, numatant, kad prieš ateinant žemos kainos konkurentams, visa rinka ims komunikuoti būtent žemą kainą“, - BNS sakė A.Katauskas.

P.Tamulionis sakė, jog žinios apie fiksuojamas ar mažinamas produkcijos kainas yra efektyvios.

„Neseniai prekybos tinklas „Iki“ paskelbė, kad fiksuoja 100 pagrindinių produktų kainas ir matėsi, kad tai yra efektyvu. Juo labiau, kad nuo sausio Lietuvai įsivedus eurą, dauguma vartotojų yra išsigandę, kad dėl euro prekės brangs. Šioje situacijoje „Maxima“ žengė aiškų, ryškų žingsnį ir pareiškė, kad kainas ne fiksuoja, o mažina, ir tai labai panašu į kainų karą, į kurį buvo įsivėlę mobiliojo ryšio tiekėjai „Bitė“ ir „Tele2“. Panašu, kad šioje situacijoje atsidūrė „Iki“ ir „Maxima“, - BNS sakė P.Tamulionis.

A.Katauskas sakė, kad dėl galimo prekių brangimo vienu pagrindinių skundų taikinių buvo prekybos tinklai.

„Taip pat svarbu paminėti, kad šiuo metu prasideda rinkiminės batalijos, o rinkimų metu dalis politikų visada nukreipia savo pasisakymų ugnį būtent į prekybos tinklus. Savo naujausiu pranešimu prekybos tinklas sėkmingai pasinaudojo susiklosčiusia situacija“, - BNS sakė A.Katauskas.

Didžiausią Lietuvoje prekybos tinklą valdanti bendrovė „Maxima LT“ teigia šiemet atsisakysianti apie 10 mln. eurų pajamų iš prekybos antkainio. 1015 populiariausių prekių kainas sumažinusi „Maxima“ pranešė, kad jas sumažino vidutiniškai 13 proc.

228 „Maxima“ parduotuvėse kasdien apsiperka daugiau nei 0,5 mln. pirkėjų.

Ž. Šilėnas: kainų mažinimas rodo, kad konkurencija veikia gerai

Bendrovės „Maxima LT“ sprendimas sumažinti daugiau nei tūkstančio populiariausių prekių kainas, stengiantis išlaikyti pozicijas rinkoje, rodo, kad konkurencija ya veiksminga, sako Lietuvos laisvosios rinkos instituto prezidentas.

„Tai puikiai rodo, kad nepaisant įvairių politikų kalbų, jog mažmeninėje rinkoje nėra konkurencijos, šis „Maximos“ žingsnis rodo, kad ta konkurencija egzistuoja. Net ir didžiausias rinkos dalyvis jaučia konkurenciją iš mažesnių prekybos centrų ir dėl to mažina kainas. Greičiausiai, kaip dabar spekuliuojama, kad jaučia potencialią konkurenciją ir iš „Lidl“ tinklo (į Lietuvą ateinantis Vokietijos mažų kainų tinklas - BNS), kuris dar neatsidarė“, - BNS sakė Žilvinas Šilėnas.

Anot jo, „Maxima LT“ žingsnis mažinti kainas yra teigiamas, nes vartotojai visada nori populiariausias prekes nusipirkti pigiau.

„Ar dabar dėl to (kainų mažinimo - BNS) prekybininkai susipyks su tiekėjais, ar rinkoje kažkas persidėlios, tai yra įdomūs dalykai, bet vartotojui tai neturėtų rūpėti“, - kalbėjo Ž.Šilėnas.

Jo teigimu, bendras prekybos tinklų kainų mažinimas gali sukelti infliacijos nuosmukį, tačiau tai neturės neigiamos įtakos šalies ekonomikai.

Mažmeninės prekybos tinklo „Fresh market“ vadovas Saulius Urbonas portalui vz.lt antradienį sakė, jog prekybos tinklas stebės „Maxima LT“ veiksmus, o „Fresh market“ stengsis išlaikyti panašias arba mažesnes kainas.

„Pažiūrėsime, kiek stipriai jie bus pasiruošę tai daryti, bet brangesniais mes tikrai netapsime. Jei jie mažins, ir mes mažinsime pagrindinių produktų kainas. Reguliarios kainos bus arba tokios pačios arba mažesnės, bet tikrai ne aukštesnės“, - vz.lt sakė S.Urbonas.

Tikėtina, kad „Lidl“ parduotuvių tinklas duris gali atverti dar šiemet. BNS skaičiavimais, šiuo metu „Lidl“ Vilniuje planuoja atidaryti 6, Kaune - 4, Klaipėdoje ir Tauragėje - po 2, Panevėžyje, Šiauliuose, Alytuje ir Ukmergėje - po 1 parduotuvę.

„Maxima LT“ antradienį pranešė, kad sumažino 1015 populiariausių prekių, kurios sudaro apie ketvirtadalį bendros tinklo apyvartos, kainas vidutiniškai 13 proc. Bendrovė tikina, kad taip stengiasi išlaikyti pozicijas rinkoje.

N. Mačiulis: sprendimas mažinti kainas gali padidinti konkurenciją

Didžiausią Lietuvoje prekybos tinklą valdančios ir 16,9 mln. eurų bauda už kartelinius susitarimus nubaustos bendrovės „Maxima LT“ sprendimas sumažinti daugiau kaip tūkstančio prekių kainas gali turėti teigiamo poveikio ekonomikai, jei dėl to padidės konkurencija tarp prekybos tinklų, mano banko „Swedbank“ vyriausiasis ekonomistas Nerijus Mačiulis.

„Tai būtų teigiamas poveikis ekonomikai, jei prasidėtų intensyvesnė konkurencija kainomis oligopolinėje rinkoje, nes dažnai matome situaciją, kad oligopolinėse rinkose nėra aktyvios konkurencijos. Bet Lietuvoje yra ir gerų pavyzdžių - intensyvi konkurencija tarp trijų telekomunikacijos paslaugų teikėjų privedė prie tokios situacijos, kur telekomunikacijos paslaugos yra pigiausios Europos Sąjungoje ir dėl to laimi vartotojai“, - BNS sakė N.Mačiulis.

Anot jo, „Maxima LT“ sprendimą mažinti kainas galėjo lemti ir tai, jog artimiausiu metu Lietuvoje turėtų pradėti veikti Vokietijos mažų kainų prekybos tinklas „Lidl“.

„Analizuojant ir kitus sektorius, galima pasakyti, kad vienas ar keli rinkos dalyviai, nusiteikę konkuruoti kainomis, gali pakeisti visą to sektoriaus funkcionavimą ir sukurti naudos vartotojams“, - kalbėjo N.Mačiulis.

Vis dėlto jis neprognozuoja, ar dėl „Maxima LT“ sprendimo kainas galėtų sumažinti ir kiti Lietuvosj prekybos tinklai.

„Iki šiol skirtingu prekybos tinklų pelno maržos buvo nevienodos ir jau dabar prekybos tinklai konkuravo kainomis. Dažnai sprendimą, kuriame tinkle apsipirkti, nulemia ne tik kaina, bet labai svarbu ir vieta. Dėl to nebūtinai visi prekybos tinklai gali nuspręsti konkuruoti kainomis. Jei yra prekybos tinklas, kuris pozicionuoja save kaip turintis didesnį aukštesnės kokybės prekių asortimentą, tai jam nebūtinai bus sekti ta pačia strategija“, - svarstė N.Mačiulis.

„Maxima LT“ antradienį pranešė šiemet atsisakysianti apie 10 mln. eurų pajamų iš prekybos antkainio. 1015 populiariausių prekių kainas sumažinusi „Maxima“ pranešė, kad jas sumažino vidutiniškai 13 procentų.

Konkurencijos taryba už 10 metų trukusį draudžiamą susitarimą su šaldytos tešlos produktų gamintoja „Mantinga“ dėl produktų kainų derinimo „Maxima LT“ gruodį skyrė 16,9 mln. eurų (58,255 mln. litų), o „Mantingai“ - 4,4 mln. eurų (15,285 mln. litų) baudas. „Maxima LT“ tarybos sprendimą apskundė teismui.

Be to, taryba pernai sausį pripažino, kad „Maxima LT“, sudarydama sutartis su maisto prekių ir gėrimų tiekėjais, pažeidė įstatymą, todėl jai buvo skirta 11,6 tūkst. eurų (40 tūkst. litų) bauda.

Praėjusių metų pradžioje Konkurencijos tarybos atlikta 100 tiekėjų ir 4 didžiausių prekybos tinklų apklausa parodė, kad nepaisant pagerėjusios dalies tiekėjų pozicijos, prekybos tinklai vis dar spaudžia juos, derantis dėl naujų sutarčių sąlygų.

 

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra