Pereiti į pagrindinį turinį

Kaip įpakuotas maisto produktas lietuviams atrodo kokybiškas?

2015-11-18 13:55
DMN inf.
V. Skaraičio / BFL nuotr.

Tyrimai atskleidė, kad maisto produktų gamintojai, ieškodami sprendimų savo produktų pakuotėms ir skirdami dėmesį jų dizainui, labiausiai trokšta būti tapatinami su senomis lietuviškomis tradicijomis, tikrumu, natūralumu ar net kaimietiškumu. Tuo tarpu vartotojų akį labiausiai patraukia ir mūšį dėl vietos pirkėjo krepšelyje laimi ryškios ir modernios produktų pakuotės.

Specializuotos komunikacijos tyrimų įmonės „Synopticom Ad Research" atliktas tyrimas bus pristatomas  lapkričio 20 d. Lietuvos parodų ir kongresų centre LITEXPO vykstančioje Baltijos maisto ir gėrimų parodoje BAF.

„Penktadienį rinkodaros ir maisto pramonės profesionalai susirinks į konferenciją „Prekių ženklo legenda - nuo idėjos ir pakuotės iki vartotojų pripažinimo". Joje pripažinti savo srities ekspertai ir realių laimėjimų pasiekę praktikai skaitys įkvepiančius ir informatyvius pranešimus, dalinsis įžvalgomis ir tyrimų išvadomis apie naujausias tendencijas prekinių ženklų kūrimo ir pakuočių dizaino srityje", - konferencijos koncepciją pristatė LITEXPO parodos BAF projekto vadovė Lilijana Dirsienė.

Konferencijoje išsamius naujausio vartotojų tyrimo rezultatus pristatys ir „Synopticom Ad Research" vadovas, komunikacijos tyrimų konsultantas Mindaugas Liaudenskis.

„Savo tyrimu siekėme patikrinti, kaip teorinės įžvalgos apie pakuotės funkciją rinkodaroje veikia lietuviškų maisto produktų rinkoje. Aiškinomės, kas lietuviškų prekių pakuotėse atkreipia žmonių dėmesį, kas jose leidžia su lietuvių pirkėjais užmegzti gerą emocinį ryšį. Taip pat tyrėme, kokį įspūdį sukurti paprastai siekia lietuviški produktai ir kaip jiems sekasi tai padaryti", - tyrimo tikslą pristatė M.Liaudenskis.

Tyrimo duomenimis, viena iš gamintojų labiausiai siekiamų ir trokštamų asociacijų, - būti tapatinamam su senomis lietuviškomis tradicijomis, natūralumu.

„Toks pakuočių ir prekės ženklų asociacijų tinklas Lietuvoje tikrai labai populiarus. Pasaulyje tuo tarpu maisto produktai konkuruoja dėl kur kas įvairesnių asociacijų, akcentuoja technologinį inovatyvumą arba orientuojasi į geidulių tematiką, kuriai, tarkime, Lietuvos rinkoje teikiama mažesnė reikšmė", - pakuočių rinkos tendencijas komentavo ekspertas.

Tyrėjams taip pat pavyko išsiaiškinti, kaip įpakuotas maisto produktas lietuviams atrodo kokybiškas.

„Mūsų tyrimas atskleidė savotišką paradoksą. Viena vertus, lietuviams kokybiškas produktas yra savo pakuote vizualiai išsiskiriantis, ryškus, gana spalvingas gaminys, besisiejantis su modernumu ir miestietiškumu. Bet tuo pačiu metu produkto vertę kuria ir tokie pakuotės elementai, iš kurių aiškiai galima suprasti, kad produktas yra naminis, nefabrikinis, pagamintas pagal senas lietuviškas tradicijas. Tad tobulas lietuviškas produktas vienu metu gali būti ir kaimietiškas, ir miestietiškas. Idealus tokio produkto pavyzdys - „Rokiškio" pieno produktų linija „Tikras". Šių produktų ryškumas, spalvingumas, estetiškumas siejasi lietuviams su modernumu, miestietiškumu, o tuo pačiu ir kokybe. Tačiau pakuotės vizualiniai ir tekstiniai elementai aiškiai komunikuoja lietuviško kaimo, tradicijos, „tikrumo" idėjas", - apibendrino M.Liaudenskis.

Penktadienį parodoje BAF bus įteikti ir Nacionaliniai pakuotės dizaino apdovanojimai (NAPA), kurie Lietuvoje rengiami pirmą kartą.

„Šiemet ryžomės skirti didesnį dėmesį inovatyvioms, savo dizainu išsiskiriančioms pakuotėms. Lietuviai pakuočių dizaino srityje tikrai yra stiprūs, gali pasigirti ir gausiais tarptautiniais įvertinimais, kurie užsienyje kartais žinomi geriau nei Lietuvoje, tad norime su šia verslo niša supažindinti kuo daugiau žmonių", - apdovanojimų idėją pristatė BAF projekto vadovė L. Dirsienė.

Parodoje taip pat bus teikiami specialūs aukso medaliai, kuriais apdovanoti geriausiai specialistų įvertinti parodoje pristatomi maisto ir gėrimų produktai.

Baltijos maisto ir gėrimų paroda BAF vyks lapkričio 20-22 d. Lietuvos parodų ir kongresų centre LITEXPO. Joje dalyvaus 114 įmonių iš Lietuvos, Latvijos, Estijos, Danijos, Lenkijos, Vokietijos, Vengrijos, Italijos, Indonezijos, Ukrainos. Jos reprezentuos savo gaminius, o kartu ir savo šalies maisto bei gėrimų kultūrą ir tradicijas. Taip pat veiks ir „Virtuvės studija", „Šefų virtuvė", kuriose bus galima degustuoti, stebėti maisto gaminimą, išgirsti vertingų patarimų ir net gaminti patiems.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra
Visi komentarai (0)

Daugiau naujienų