Pereiti į pagrindinį turinį

Kaip išvengti problemų perkant skrydžius per populiarias platformas?

2024-06-17 12:53
LNK inf.

Keleivių teisių gynėjai sako, kad sulaukia daugiau skundų dėl skrydžių su persėdimu. Vis daugiau keleivių Lietuvoje, įsigijusių kelis atskirus skrydžius kelionei su persėdimu, neatkreipia dėmesio į tai, kad tai – skirtingi, o ne jungiamieji skrydžiai. Todėl kartais, vėluojant pirmam skrydžiui, į antrą jau nebespėjama. Kas tokiu atveju prisiima kaltę ir kada galima siekti kompensacijos?

V. Balkūno /BNS nuotr.

Apie tai LNK papasakojo Balys Rimkus, bendrovės „Oro skundas“ įkūrėjas.

– Kas kaltas, kai keleivis nespėja į kitą skrydį?

– Kai skrydžiai yra ne jungiamieji, o du atskiri, [...] nespėjus į skrydį, iš tikrųjų atsakomybė visgi tenka keleiviui, nes tik jungiamųjų skrydžiu atveju oro linijoms pagal ES reglamentą priklauso rūpintis nugabenti keleivį iki galutinio tikslo, o kai perkami du atskiri skrydžiai, jų įsipareigojimas yra tik tas vienas skrydis ir su kitu jie neturi jokio ryšio ir jokios atsakomybės.

Visas LNK reportažas – vaizdo įraše:

 

 

– Ar vasarą padaugėja skundų dėl to?

– Taip, skundų padaugėja. Vasarą ir šiaip skundų yra daugiau, daugiau ir skrydžių. Keleiviai, rinkdamiesi skrydžius, dažnai žiūri į žemesnę kainą ir tikrai skrydžių su savarankišku persėdimu kainos yra žymiai patrauklesnės, ypač perkant arčiau skrydžio datos. Tačiau vertėtų įvertinti rizikas, kurios kyla pasirinkus nejungiamuosius skrydžius. Juos atskirti galima pagal oro linijas, kurios yra siūlomos. Dažnai žemų kaštų oro linijos, tokios kaip „Wizzair“, „Ryanair“, net nesiūlo jungiamųjų skrydžių, o tokios oro linijos, kaip „airBaltic“, „Lufthansa“, „Turkish Airlines“, SAS, gali pasiūlyti ne tik savo, bet ir jų aljanse esančių oro linijų jungiamųjų skrydžių. Tada skrydis su, pavyzdžiui, „Airbaltic“ ir SAS bus jungiamasis. Esminis skirtumas yra rezervacijos numeris, kuris galioja abiems skrydžiams – jei jis vienodas, vadinasi, skrydis jungiamasis, jei numeriai skirtingi – žinokite, kad įsigijote du atskirus skrydžius ir rizikos yra didesnės.

– Tačiau, jei pirmasis skrydis vėlavo, buvo atšauktas, atsakomybė už tai tenka oro vežėjui. Nejaugi negalima pareikalauti jo atsakomybės?

– Jo atsakomybės galima pareikalauti, jeigu skrydis vėlavo daugiau negu tris valandas arba skrydis buvo atšauktas, tačiau kompensacijos priklauso tik tuomet, kai skrydis sutrinka dėl priežasčių, kurias oro linijos galėjo kontroliuoti. Vis matome dažnėjančias intensyvias oro sąlygas – stiprias liūtis, vėją, tokiais atvejais kompensacija keleiviams nepriklauso.

Kai skrydžiai yra ne jungiamieji, o du atskiri, [...] nespėjus į skrydį, iš tikrųjų atsakomybė visgi tenka keleiviui.

– Kaip tuomet planuoti skirtingus skrydžius, kokį persėdimo laiką numatyti, kad nepavėluotume į kitą skrydį?

– Mes rekomenduojame pasidaryti pauzę viename iš oro uostų ir galbūt skristi kitą ar dar kitą dieną, galbūt pasirinkti kokį nors miestą, kuriame nesate buvę, kurį būtų įdomu aplankyti. Toks variantas – saugiausias. Bendrai žiūrint, saugiausi skrydžiai yra tiesioginiai, vėliau – jungiamieji, o jau tuomet atskiri skrydžiai, tarp kurių didelis laiko tarpas.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra
Visi komentarai (0)

Daugiau naujienų