„Rail Balticos“ tikrai laukiame, manome, kad tai dar labiau leis gyventojams greičiau pasiekti didžiuosius miestus, taip pat sudarys sąlygas į Kaišiadoris keltis jaunoms šeimoms, jaunimui, nes dabar jaunimas, baigęs mokyklas, paprastai išvažiuoja į Vilnių, Kauną, ir ten didžioji dalis pasilieka. Kai išnyks ta problema dėl laiko ir atstumų, tikėsimės, kad daugiau jaunimo grįš“, – šią savaitę diskusijoje „Rail Baltica“ Lietuvai: vertė regionams“, skirtoje Vilniaus regionui, sakė V. Tomkus.
Tačiau, jo teigimu, dėl projekto dar yra neatsakytų klausimų, pavyzdžiui, dėl trasos trajektorijos, žemės išpirkimo ir teisingo atlyginimo.
Vytenis Tomkus/Akvilės Snarskienės nuotr.
„Vienas iš klausimų yra pačios trasos trajektorija ir kur ji tiksliai eis, nes iki šiol to nežinome ir buvo nuogąstavimų iš ūkininkų, kad eis trasa per kiemą, namas liks vienoj pusėj, o ūkiniai pastatai – kitoj pusėj kiemo. Kitas labai svarbus klausimas – žemės išpirkimo ir teisingo atlyginimo klausimas, ko irgi žmonės šiek tiek baiminasi. Tikėsimės, kad tie klausimai bus išspręsti ir už žemę bus atlyginama adekvačiai, nes Registrų centro vertės yra mažesnės nei reali rinkos vertė“, – sakė V. Tomkus.
Vienas iš klausimų yra pačios trasos trajektorija ir kur ji tiksliai eis, nes iki šiol to nežinome ir buvo nuogąstavimų iš ūkininkų, kad eis trasa per kiemą.
„Kadangi bus naikinamos pervažos, labai svarbūs viadukų klausimai. Yra susijęs Žaslių aplinkkelio projektas, kuris mums labai svarbus, – nuo autostrados Jonavos link, aplenkiant Žaslių miestelį ir panašiai, tai irgi turės atsirasti viadukas ar estakada per geležinkelį. „Rail Baltica“ gal tuos procesus paskatins ir pagreitins“, – pridūrė meras.
Jo teigimu, svarbus ir stoties klausimas.
„Kad regioninė stotis Kaišiadoryse planuojama, yra labai gerai, bet iki šiol girdėjome įvairios informacijos – ar ta stotis bus pastatyta atskirai už miesto ir tada reikės organizuoti susisiekimą tarp senosios ir naujosios stoties arba bus prie esamos stoties integruota. Iki šiol dar neturime atsakymų į šiuos klausimus“, – sakė V. Tomkus.
„Rail Baltica“ yra plyno lauko geležinkelio transporto infrastruktūros projektas, kurio tikslas – integruoti Baltijos šalis į Europos geležinkelių tinklą. Lietuvoje, Latvijoje ir Estijoje bus nutiesta 870 km greitojo elektrifikuoto geležinkelio dvikelio, kuriuo traukiniai važiuos iki 249 km/val. greičiu. Projektą planuojama užbaigti iki 2026 metų pabaigos.
Naujausi komentarai