Pereiti į pagrindinį turinį

Kalėdas gelbsti nuolaidos

Kalėdas gelbsti nuolaidos
Kalėdas gelbsti nuolaidos / Tomo Raginos nuotr. Įpročiai: daugelis tautiečių Kalėdoms ypač taupyti nežada, tačiau prieš šventes tenkinasi pigesniais produktais. Dėl to mažėja prekybininkų pelnas.

Dauguma šalies gyventojų artėjančioms šventėms žada išleisti tiek pat pinigų ar net daugiau nei pernai. Tačiau prekybininkai rezultatais nusivylę – vartojimas mažėja, o pirkėjus vilioja tik akcijos.

Kalėdoms netaupys

Prekybos atstovai jau pajuto, kad pirkėjai ypač atidžiai skaičiuoja planuodami kasdienes išlaidas. Tačiau apklausos liudija, kad artėjančioms šventėms tautiečiai smarkiai taupyti neketina.

"Nors pastaruoju metu žmonės nuolat kalba apie krizę, tačiau per šventes dauguma gyventojų taupyti nežada", – sakė bendrovės "Maxima LT" Rinkodaros ir pardavimų departamento direktorius Saulius Jonaitis.

Atlikus pirkėjų apklausą paaiškėjo, kad beveik trečdalis apklaustųjų Kalėdoms šiemet planuoja išleisti mažiau nei pernai. Vieni pripažino karpysiantys išlaidas dovanoms, kiti – vaišėms ir kitiems pirkiniams. Artėjančios krizės labiausiai bijo vyresni nei 40 metų didmiesčių gyventojai.

Perka tik būtiniausias prekes

Kad šių metų šventės nebus tokios sočios verslui, liudijo ir ankstesni mėnesiai. Prekybos centrų apyvarta ketvirtą metų ketvirtį, palyginti su praėjusių metų pabaiga, po truputį mažėja.

"Konkrečių skaičių pasakyti negaliu, juos turėsime tik kitais metais. Tačiau bendrą vartojimo sumažėjimą jaučiame. Žmonės nebeišlaidauja, atidžiau renkasi, ieško pigesnių prekių. Dabar labai svarbios būtiniausios prekės – maisto produktai, o kitų gaminių klientai neretai atsisako. Daugelis laukia akcijų. Jos kelia ir mūsų pardavimų rodiklius", – kalbėjo "Maxima LT" Įvaizdžio ir komunikacijos departamento direktorė Lina Muižienė.

Krizė avansu

"Iki" prekybos tinklo atstovas Tomas Vaišvila taip pat pripažino, kad vartojimas mažėja.

"Tokio pardavimo augimo, kokį planavome, nepasiekėme. Tikslius prekybos tinklo rezultatus galėsiu pasakyti tik sausio pradžioje, bet jau matyti, kad pelno augimo rodikliai veikiausiai bus tokie pat kaip ir pernai. Dabar pardavimas auga, bet bendra apyvarta mažesnė, nei tikėjomės pernai. Tai buvo krizė avansu. Ją pajutome dar rudenį, nes visi nuolat apie tai kalbėjo", – sakė T.Vaišvila.

Anot jo, "Iki" klientai taip pat pradėjo ieškoti pigesnių prekių. Esą anksčiau vidutinių kainų prekes pirkę gyventojai pradėjo rinktis pigesnes, o brangiausias prekes pirkę klientai taip pat ieško pigesnės produkcijos.

Skundžiasi ne visi

Bendrovės "Rimi Lietuva" atstovė ryšiams su visuomene Rasa Juodkienė įsitikinusi, kad šios Kalėdos labai nesiskirs nuo ankstesnių švenčių.

"Atskirose prekių grupėse jau pajutome besikeičiantį vartojimą. Tačiau ar daug gali sutaupyti tik iš psichologinės baimės, kad rytoj bus kur kas blogiau nei šiandien? Žmonės pradėjo galvoti ir atidžiau rinktis. Kol kas ta krizė, apie kurią kalbama, iki mūsų neatėjo, tam reikia laiko", – tikino prekybos tinklo atstovė.

Esą kol žmonės turi realų pajamų šaltinį, jie perka kaip anksčiau. Net tie, kas neteko darbo, dar kurį laiką gauna pašalpas iš darbo biržos. Tad ir bankrotų bei nedarbo augimo banga prekybininkams pasijaus tik po kurio laiko.

"Kol kas perkamoji galia drastiškai nesumažėjo, žmonės nepradėjo masiškai pirkti tik pigiausių ar mažiau kokybiškų ir pigesnių maisto produktų. Ryškiausi pokyčiai prekyboje bus matyti sausį", – sakė R.Juodkienė.


Kalėdinis tyrimas

18 proc. gyventojų Kalėdų stalo patiekalams žada skirti nuo 101 iki 200 litų, 20 proc. – 201–300 litų, dar beveik 20 proc. apklaustųjų – 300–500 litų. Be to, dauguma (53 proc.) nežada pirkti ir pačių pigiausių produktų.

Pirkti Kalėdų dovanas šiemet planuoja 81 proc. šalies gyventojų. Penktadalis apklaustųjų joms iš viso žada išleisti nuo 101 iki 200 litų, 10 proc. – iki 50 litų, 11 proc. dovanoms išleis 501 litą ir daugiau.

Absoliuti dauguma gyventojų dovanas pirks artimiausiems šeimos nariams, pusė – ir giminėms. O 40 proc. jaunų žmonių – 25–35 metų – dar ir draugams. Kas penktas lietuvis dovanas dovanos ir kolegoms.

Šiemet 76 proc. Kalėdų stalui patiekalus gamins patys ir tik 10 proc. respondentų pirks pusfabrikačius arba jau pagamintus produktus.

Šaltinis: "Maxima grupės" užsakymu bendrovės "Berent" atliktas tyrimas

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra
Visi komentarai (0)

Daugiau naujienų