Vis daugiau Lietuvos įmonių savo klientus ir partnerius Kalėdų ir Naujųjų metų proga sveikina e. paštu, užuot siuntusios popierinius atvirukus. Kalbos ir komunikacijos centras atliko apklausą ir nustatė, kad šiemet e. sveikinimus pasirinko beveik ketvirtadalis įmonių.
"Apklausa patvirtino jau kelerius metus pastebimą tendenciją, kad sveikinimo tradicijos keičiasi. Popierinius atvirukus keičia elektroniniai, didesnis dėmesys skiriamas patikimiems ir ištikimiems partneriams bei klientams, stengiamasi juos aplankyti ir pasveikinti asmeniškai", – sakė Kalbos ir komunikacijos centro direktorė dr. Asta Kupčinskaitė-Ryklienė.
Palyginti su praėjusiais metais, popierinių sveikinimo atvirukų šiemet atsisakė 14 proc. įmonių, dešimtadalis apklaustų įmonių e. atvirukus siuntė jau ir pernai. Gana nemažai įmonių – 20 proc. – siunčia ir popierinius, ir e. sveikinimus. Tiesa, klientams ir partneriams, su kuriais bendraujama oficialiai, siunčiami popieriniai atvirukai, o klientus, su kuriais užsimezgę draugiški santykiai, sveikina e. paštu ir stengiasi aplankyti, pasveikinti asmeniškai. E. sveikinimus įmonės linkusios siųsti ir užsienio partneriams. Apie 9 proc. apklaustų įmonių pareiškė nesiunčiančios nei popierinių, nei e. sveikinimų. Vienos jų nesveikina visai, kitos geriausius ir ištikimiausius klientus sveikina asmeniškai.
Pagrindinės priežastys, kodėl atsisakoma popierinių atvirukų, dvi: e. pašto patrauklumas ir greitis bei sunkmetis ir su juo susijęs taupymas. Rečiau minima aplinkosauga, noras atsisakyti nebūtino popieriaus naudojimo. Kelios įmonės minėjo, kad e. sveikinimai madingi ir šiuolaikiški.
Pasirinkusieji tradicinius popierinius atvirukus įsitikinę, kad tai šiltesnis, nuoširdesnis ir solidesnis sveikinimo būdas, gražu, kai atvirukais gali papuošti biurą. Tačiau šiemet įmonės pripažino siunčiančios mažiau popierinių sveikinimų nei anksčiau. Yra įmonių, kurios siųsdamos popierinius atvirukus nori nuveikti ir gerą darbą – renkasi tokius, kuriuos pirkdamos paremia labdaros organizacijas, dalyvauja paramos akcijose.
Kalbos ir komunikacijos centro specialistai įsitikinę, kad vis dėlto svarbiausia – sveikinimo originalumas ir taiklumas. "Jeigu daug kartų girdėti žodžiai perkeliami iš popierinio sveikinimo į elektroninį, jie naujai nenuskambės, – sakė dr. A.Kupčinskaitė-Ryklienė. – Geriau parinkti originalų paveikslėlį, pačių darytą nuotrauką, parašyti nuoširdų sveikinimą. Jis gali būti susijęs su įmonės veiklos pobūdžiu, gali būti parinktas eilėraščio posmas, bet subtilus, nebanalus, nekičinis."
Naujausi komentarai