Keleivių srauto mažėjimo nesibaimina Pereiti į pagrindinį turinį

Keleivių srauto mažėjimo nesibaimina

2013-02-28 23:59
Keleivių srauto mažėjimo nesibaimina
Keleivių srauto mažėjimo nesibaimina / "Fotodienos" nuotr.

Vienas populiariausių baltarusių keliavimo į Lietuvą būdų – traukiniais. Dažniausiai baltarusiai keliones traukiniais renkasi vasarą ir naujamečių švenčių laikotarpiu. Iš Baltarusijos į Lietuvą atvyksta ir pavienių verslininkų vien su nešiojamaisiais kompiuteriais, ir šešių asmenų šeimų su penkiais lagaminais.

Skaičiai auga

Įmonės "Lietuvos geležinkeliai" Keleivių vežimo direkcijos direktoriaus pavaduotojas Dalijus Žebrauskas patvirtino, kad traukiniais vykstančių keleivių srautas iš Minsko į Vilnių ir atgal pastaraisiais metais ypač išaugo.

Praėjusiais metais tarp dviejų sostinių keliavo 269 tūkst., arba net 65,6 proc., daugiau keleivių nei 2011-aisiais. Vien šį sausį tarp Vilniaus ir Minsko traukiniais važiavo daugiau nei 26 tūkst. keleivių – tai 44 proc. daugiau nei tą patį mėnesį 2012-aisiais.

Nors Vilnius išlieka pagrindinė stotelė iš Baltarusijos vykstantiems keleiviams, dažnai šios šalies gyventojai važiuoja ir į Kauną.

Traukiniai modernėja

Kelionės traukiniais Baltarusijos gyventojams patogios ne tik todėl, kad šitaip jie gali važinėti iš vienos sostinės į kitą. Keliauti traukiniu gerokai pigiau nei automobiliu. Bilietas iš Minsko į Vilnių arba atgal kainuoja 36 litus. Tiesa, kelionė traukiniu išlieka ilgesnė, negu iš Minsko į Vilnių važiuojant automobiliu, – 3 valandos.

Tačiau, pasak D.Žebrausko, nuo 2011-ųjų kartu su Baltarusijos geležinkeliais vykdomas projektas, kurio tikslas – keliones tarp dviejų valstybių padaryti trumpesnes, paleisti modernesnius traukinius.

"Antrąjį projekto etapą planuojame įgyvendinti iki 2013-ųjų birželio. Planuojama sutrumpinti keleivinių traukinių Vilnius–Minskas važiavimo laiką dar 30 minučių – iki dviejų su puse valandos", – sakė D.Žebrauskas.

Šiam tikslui įgyvendinti numatyta vietoj šiuo metu esamų pradėti eksploatuoti naujus ir greičiau važiuojančius dyzelinius traukinius, iš Vilniaus išvykstančius keleivius tikrinti dar geležinkelio stotyje, o atvykstančius – traukinyje.

Kelionė truks 2 valandas

Iki 2015-ųjų kelionės iš Vilniaus į Minską laikas turėtų sutrumpėti dar labiau. Elektrifikavus dalį kelio ruožo Baltarusijoje ir Lietuvoje, šiuo maršrutu turėtų pradėti kursuoti elektriniai traukiniai – tokie pat, kokie važinėja maršrutu Vilnius–Kaunas, o kelionė iš Minsko į Vilnių tuomet truktų 2 valandas.

Keleivių srauto tarp Baltarusijos ir Lietuvos miestų sumažėjimo D.Žebrauskas artimiausiais metais nesitiki. Priešingai, specialistas mano, kad jų galėti padaugėti bene dvigubai – iki pusės milijono per metus.

"Rinka nuolat keičiasi, visuomet ieškome ir randame būdų, kaip prie jos prisitaikyti. Traukiniais, kursuojančiais tarp Vilniaus ir Minsko, naudojasi ne tik tie, kurie važiuoja vien apsipirkti, bet ir verslininkai bei šeimos, lėktuvais keliaujančios atostogauti į tolimąsias šalis ir besirenkančios Tarptautinį Vilniaus oro uostą kaip pradinę stotelę. Šiuo metu skrydžiai iš Vilniaus gerokai pigesni nei iš Minsko. Tikimės, kad padažnėjus reisams, Minskas taps patrauklus persėdimo punktas ir važiuojantiems traukiniais tolyn į įvairius Rytų šalių miestus, taigi formuosis papildomi keleivių srautai", – įsitikinęs D.Žebrauskas.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra

Daugiau naujienų