Gyventojams nereikia sukti galvos, kur palikti automobilį, jei be buto įsigijo ir stovėjimo vietą. Nuo 10 iki 20 tūkst. eurų – tiek vidutiniškai kainuoja stovėjimo vieta vienoje iš sostinės daugiabučių esančioje požeminėje aikštelėje.
Ribojamos teisės
Aplinkos ministerija teigė, kad parkavimo vieta įsigijus butą turi būti privaloma, o ne pardavinėjama. Siūlo po daugiabučiais esančias požemines aikšteles paversti ne privačiomis, o bendro naudojimo patalpomis.
„Šitas pasiūlymas skirtas tam, kad ne tik projekte tai būtų numatyta, bet ir gyvenime užtikrinta, kad butai turėtų privalomąjį minimalų automobilių stovėjimo vietų skaičių“, – sakė aplinkos viceministrė Daiva Veličkaitė-Matusevičė.
„Tokią iniciatyvą reikia vertinti blogai. Visų pirma, tai – ribojimas, kai yra ribojamos civilinės mūsų visų teisės“, – komentavo teisininkas Gintautas Bartkus.
Visas LNK reportažas – vaizdo įraše:
Ministerija mano, kad užtikrinus vietą požeminėje aikštelėje atsilaisvintų užkišti sostinės daugiabučių kiemai ir gatvės.
„Žmonės turi automobilius, juos stato gatvėse, viešose erdvėse, jeigu nėra vietų – pievelėse“, – teigė D. Veličkaitė-Matusevičė.
G. Bartkus aiškino, kad visi šie ministerijos pasiūlymai – menkai grįsti. Jie nepagrįsti jokiais įrodymais.
„Pastatyti vieną požeminę parkavimo vietą kainuoja brangiau, nei už kiek ją galima parduoti. Jeigu mes parduosime už tiek, už kiek pastatome, parkavimo vieta gali kainuoti tiek, kiek kainuotų naujas automobilis“, – teigė „Bonavos“ direktorius Remigijus Pleteras.
Kritikuoja naują tvarką
Valdžia sulaukė kritikos iš statytojų, nes stovėjimo vietų trūkumą permeta spręsti jiems.
„Problemą dėl infrastruktūros daugiabučių kiemuose siūloma spręsti vystytojų rankomis. Ši priemonė yra netinkama. Jeigu norime, kad mažėtų automobilių kiemuose, tai yra kitos priemonės, pavyzdžiui, apmokestinamų zonų pakeitimas“, – tikino „Citus“ direktorius Mantas Galdikas.
Kiek parkavimo vietų reiktų rengti statant naujus daugiabučius ir kaip jas išdalinti – neaišku. Tikimasi, kad tai būtų gyventojų bendras sutarimas.
„Mes užprogramuojame ginčus. Viena šeima turi vieną automobilį, kita visai neturi, o dar kita – tris“, – sakė R. Pleteras.
Tai atneštų labai daug sumaišties patiem klientam. Klientai nesuprastų ką pirkdami gauna. Nežinotų, kur jo, o kur kaimyno parkingas
Nebeįperka būsto
Naujo būsto rinka Vilniuje susitraukusi perpus. Žmonės nebeįperka būsto. Po naujos tvarkos, greičiausiai, pirktų dar sunkiau.
„Reikia mažint tokius apribojimus, nes tai kelia kainą, kurią vėliau mes visi turim sumokėti. Ko siekiama tokiais pasiūlymais – neaišku“, – kalbėjo G. Bartkus.
„Kada perka butą be automobilio stovėjimo vietos, greičiausiai sąnaudos jau būna įskaičiuotos į to buto kainą. Čia – papildomas argumentas, derybinis objektas pirkimui, bet gyventojai perka už tiek, už kiek jie perka“, – šnekėjo D. Veličkaitė-Matusevičė.
Statybų bendrovės aiškina, kad nuostolius už neparduotas vietas reikės kažkur įskaičiuoti. Nepigūs butai gali brangti dar mažiausiai 10 proc.
„Būstas galėtų brangti 10-15 proc.“, – teigė „Bonavos“ direktorius R. Pleteras.
„Gali didėti iki 10 proc. Jeigu mes turim dviejų kambarių buto kainos vidurkį nuo 120 iki 150 tūkst., tai galėtų 10-15 tūkst. padidėt“ – sakė M. Galdikas.
Naują tvarką planuojama patvirtinti dar šiemet.
Naujausi komentarai