Ekonomikos ir inovacijų ministrė Aušrinė Armonaitė tikisi, jog tai turistų skaičių padidins bent 20 tūkstančių.
„Vienas turistas Lietuvoje vidutiniškai išleidžia 350 eurų. Žinoma, tikimės jog turistų atvažiuos nemažai, skaičiuojame, kad ši priemonė gali padidinti bent 20 tūkst. turistų skaičių“, – spaudos konferencijoje sakė ministrė.
„Siekiame, kad žmonės, kurie atvyksta į Lietuvą praleisti savaitgalio ar keleto dienų, kad jie pasiliktų ilgiau. Statistika rodo, kad žmonės Lietuvoje praleidžia 2,4 nakties, o Latvijoje – virš keturių naktų“, – kalbėjo ji.
Pasak A. Armonaitės, kol kas priemonė skirta rudens sezonui ir galios iki lapkričio 8 dienos, tačiau jei ji bus veiksminga, neatmetama ją tęsti.
„Palyginti su visomis pagalbos priemonėmis, kurias skyrėme turizmo sektoriui, atrodytų, gal tai nėra reikšminga suma, bet mes norime išbandyti šitą inovaciją, pasižiūrėti, kaip ji veikia. (...) Jei ši priemonė bus sėkminga ir žmonės užsienyje domėsis Lietuva, atvykimo galimybėmis, neatmetu galimybės, kad ir daugiau iniciatyvų ir panašių priemonių turėsime, galbūt ieškosime ir didesnių biudžetų“, – sakė ministrė.
Lietuvos turizmo skatinimo agentūros „Keliauk Lietuvoje“ vadovas Dalius Morkvėnas teigė, jog nauja priemonė veikia nuo ketvirtadienio, projekte dalyvauja virš 100 apgyvendinimo įmonių, iš jų apie 40 – viešbučiai.
„Kaip viskas atrodys turisto akimis – jo kasdienio naršymo metu internete iššoks specialus reklaminis skydelis, kuris pasiūlys apsilankyti Lietuvoje. Jei jis tą norės padaryti, jam reikės palikti savo elektroninio pašto adresą, į jį bus atsiunčiamas specialus kodas, su kuriuo jis galės daryti rezervaciją“, – teigė D. Morkvėnas.
Lietuvos viešbučių ir restoranų asociacijos prezidentė Evalda Šiškauskienė teigė tikėjusi, jog parama bus labiau orientuota į miestus ir verslo viešbučius, kurie per pandemiją nukentėjo labiausiai.
„Kurortai šiek tiek atsigavo – tiek Palanga, Nida, Druskininkai, Birštonas vasarą tikrai laikėsi labai puikiai. Dabar matome pagal rezervacijas, kad labai pasiskirstymas bus įvairus – daugiausiai registruojasi (paramai – BNS) ir kempingai, ir butai, ir kitos apgyvendinimo įmonės, tas truputį stebina, bet, matyt, visiems reikia gyventi“, – spaudos konferencijoje teigė E. Šiškauskienė.
„Suprantame, kad čia nėra tiesioginė pagalba apgyvendinimo sektoriui, tai labai puiki rinkodarinė akcija Lietuvai išgarsinti“, – pridūrė ji.
Restoranų tinklą „Jurgis ir drakonas“ valdančios įmonės „Burokėlis ir krapas“ vadovė Odeta Bložienė teigė besitikinti, kad parama padės ir restoranams gauti daugiau pajamų.
„Tokios priemonės, kurios padeda pritraukti daugiau turistų, ypač padės toms lokacijoms ir restoranams, kurie yra prie lankytinų objektų, pavyzdžiui, senamiestyje. Mūsų senamiesčio restoranų apyvartos nutrūkus turistų srautams sumažėjo nuo 100 iki 70 proc. ir tas atsigavimas yra pakankamai lėtas“, – teigė ji.
Kelionių portalo makalius.lt įkūrėjas Rimvydas Širvinskas pastebėjo, jog panašias turistų skatinimo priemones taiko ir kitos valstybės, pavyzdžiui, Egiptas visiems užsienio turistams teikė nemokamas vizas, kai kurios šalys siūlė nemokamai vakcinuotis.
„Sicilija Italijoje taip pat taiko vieną nakvynę dovanų apsistojant dvi naktis, nuo spalio žada iš dalies kompensuoti skrydžio išlaidas, tam tikrus lankytinus objektus padarė nemokamus. Bulgarija mokamus paplūdimius pavertė nemokamais bei dovanoja žmonėms po gultą, už kurį tą dieną nereikės mokėti pinigų. Praha paskelbė lojalumo taškų programą, už kiekvieną naktį gaunami taškai, juos galima iškeisti į nemokamą ekskursiją, degustaciją ir panašiai“, – sakė R. Širvinskas.
„Kadangi tam tikros valstybės tokias lojalumo programas ir skatinimą taiko jau ne pirmą, o antrą sezoną pandemijos metu, tikėtina, kad šios priemonės pasiteisina ir pritraukia turistų“, – pridūrė jis.
2020 metais Lietuvos apgyvendinimo įstaigos sulaukė pusės milijono užsienio turistų – 73 proc. mažiau nei 2019 metais. Pirmąjį šių metų pusmetį turistų srautas, palyginti su 2020 metais, vis dar smukęs 30 procentų.
Skaičiuojama, kad apgyvendinimo įstaigos, sulaukusios asmeninių mokėjimų iš turistų už dvi naktis, papildomai turėtų sugeneruoti apie 2,4 mln. eurų pajamų, neskaičiuojant turistų išlaidų, skirtų maitinimui, pramogoms.
Naujausi komentarai