Pereiti į pagrindinį turinį

Laivyno pastato statyba stabtelėjo dėl teismo

2018-04-23 16:00

Unikalus atvejis, kai uosto konkursas teismui buvo apskųstas dėl neva pateiktos pernelyg mažos darbų pirkimo kainos.

Vizija: nauja Uosto direkcijos bazė planuojama šiame sklype tarp Žvejybos uosto ir Lietuvos karinių jūrų pajėgų. Vizija: nauja Uosto direkcijos bazė planuojama šiame sklype tarp Žvejybos uosto ir Lietuvos karinių jūrų pajėgų.

Užtempė laiką

Toks atvejis uoste buvo dėl Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos naujo laivyno bazės pastato statybos Marių gatvėje. Čia tarp žvejų uostelio ir Lietuvos karinių jūrų pajėgų bazės turėtų būti pastatytas naujas 2340 kv. metrų sandėliavimo paskirties pastatas su dirbtuvėmis ir buitinėmis patalpomis darbuotojams.

Pasiūlęs mažiausią kainą pirmu į eilę buvo įrašytas „Panevėžio statybos trestas“. Jo konkurentams pasirodė, kad šio statytojo pasiūlyta kaina yra pernelyg maža ir konkursą apskundė teismui. Neaišku ko tikėtasi. Kai teisme savo išvadą pateikė Viešųjų pirkimų tarnyba, teigdama, kad neįmanoma nustatyti, kodėl atskiros darbų kainos yra žemos, kompanija, kuri skundėsi, savo ieškinį atsiėmė. Už tai ji Uosto direkcijai privalėjo sumokėti per du tūkstančius eurų bylinėjimosi išlaidų. 

Laimėjo, bet pralaimėjo...

Galima būtų teigti, kad teisingumas triumfavo. Tačiau dėl bylinėjimosi, pritaikytų laikinųjų apsaugos priemonių, Uosto direkcijos skelbtas konkursas gerokai užsitęsė.

Tačiau įvyko taip, kad geriausią kainą pasiūliusi bendrovė prasidėjus bylinėjimuisi savo pasiūlymo atsisakė. Taip dažnai būna, nes, galbūt, bendrovė tuo momentu neturėjo pilno užsakymų portfelio ir suplanavo objektą pastatyti greitai ir pigiai. Be to žiemos laikotarpiu savaime yra mažiau įvairių statybos darbų. Bet užsitęsus objekto statybai jai pasirodė, kad mažomis kainomis vykdyti objektą yra nebetikslinga.

Atsisakymą galėjo lemti ir nuolat brangstančios statybinės medžiagos, darbo jėga.

„Esame priversti iš naujo rengti konkursą. Turėjome planą ir norą pastatyti greitai ir pigiai, bet nepavyko...“, - aiškino Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos vadovas Arvydas Vaitkus.

Planavo perkelti bazę

Aišku, kad šioje situacijoje didžiausią žalą patyrė ne vos porą tūkstančių eurų teismo išlaidų Uosto direkcijai sumokėjusi besiskundžianti bendrovė, o Uosto direkcija. Anot A.Vaitkaus, jei sausį būtų pasibaigęs konkursas, šiandien lengvų konstrukcijų pastatas jau būtų buvęs beveik pastatytas.

Numatyta, kad naujame uosto laivyno priežiūros pastate pamainomis dirbs apie 50 žmonių. Pastate numatyta sandėliuoti įrangą, plauti ir remontuoti naftos surinkimo įrangą, bujas, atsargines laivų dalis. Šalia sandėlio būtų nedidelė krantinė su įrangos krovimo į laivus elektriniu kranu. Taip pat numatyta sistema kaip iškelti ir nuleisti Uosto direkcijos naudojamus uosto priežiūros laivus.

Įsirengusi naują pastatą su įrangos remonto baze, Uosto direkcija planavo dabar naudojamą bazės teritoriją nuomoti, kad verslas joje įrengtų krovos vietas. Prie Uosto direkcijos iš vienos pusės yra sparčiai besiplečiantis daugiausiai uoste kraunantis „Birių krovinių terminalas“ iš kitos pusės „Kamineros krovinių terminalas“.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra
Visi komentarai (0)

Daugiau naujienų