Nuotolinė TP išmetamų teršalų matavimo technologija, kaip teigia ministerija, leidžia nuotoliniu būdu matuoti kelyje važiuojančių TP išmetamų teršalų – azoto oksidų, angliavandenilių, anglies monoksido, kietųjų dalelių – kiekį, nustatyti labiausiai teršiančius automobilius ir potencialius manipuliavimo taršos kontrole atvejus. Tuo pačiu metu registruojamas TP valstybinis numeris, TP greitis, oro sąlygos.
Pasak pranešimo, per pusę sekundės nuotolinio matavimo įranga atlieka apie šimtą matavimų kiekvienos TP išmetamuosiuose dūmuose. Ši įranga yra kilnojama, lengvai ir greitai sumontuojama, statoma vienos juostos kelių ruožuose.
Kaip teigia Aplinkos ministerija, transporto tarša nuotoliniu būdu yra matuota Švedijoje, Ispanijoje, Jungtinėje Karalystėje, Bulgarijoje, Austrijoje, Prancūzijoje, Lenkijoje, Šveicarijoje, JAV ir kt.
„Automobilių parko tyrimai nuotolinio matavimo įranga kitose Europos šalyse patvirtina, kad TP keliama tarša realiomis važiavimo sąlygomis yra didesnė už leistiną pagal Euro standartus. Šių standartų neatitinka ir didelė dalis naujų TP, ypač varomų dyzelinu, o kai kurių jų tarša kietosiomis dalelėmis ar azoto oksidais galimai dėl taršos mažinimo įrangos trūkumų panaši kaip gerokai senesnių automobilių“, – teigia Aplinkos ministerija.
Europos Komisija remia nuotolinį automobilių taršos matavimo būdą.
Naujausi komentarai