Pereiti į pagrindinį turinį

Lietuvai – airių "Ryanair" priekaištai

2010-07-23 07:11
Konkurencija: "Ryanair" atstovai įsitikinę, kad pagal aptarnaujamų keleivių skaičių Kauno oro uostas kitąmet gali aplenkti Vilnių.
Konkurencija: "Ryanair" atstovai įsitikinę, kad pagal aptarnaujamų keleivių skaičių Kauno oro uostas kitąmet gali aplenkti Vilnių. / Evaldo Butkevičiaus nuotr.

Airijos pigių skrydžių bendrovė "Ryanair" plečia savo veiklą Lietuvoje ir didina maršrutų skaičių. Tačiau užsieniečiai nepatenkinti, kad mūsų šalis neskuba skirti pinigų ir reklamuoti skrydžių.

Kaunas taps lyderiu?

Apie plėtros naujienas vakar surengtoje spaudos konferencijoje pranešė "Ryanair" Airijos, Didžiosios Britanijos, Šiaurės Europos ir Baltijos šalių rinkos vadovas László Tamás. Skrydžius nauja kryptimi iš Kauno į Švedijos miestą Geteborgą planuojama pradėti nuo lapkričio 2 d. ir vykdyti tris kartus per savaitę.

"Šiandien atnešiau gerų žinių Lietuvai. Ketiname plėstis", – konferencijos pradžioje drąsiai rėžė L.Tamás. Tai bus 19-as "Ryanair" maršrutas iš Kauno.

Jis teigė, kad bendrovė yra patenkinta veiklos rezultatais Kauno oro uoste, ir pareiškė, jog šis turi galimybių jau kitąmet pralenkti net Vilnių.

Tačiau tolesnių planų, susijusių su Kauno oro uostu, L.Tamás neatskleidė. Jis tepasakė, kad artimiausiu metu pagal visus svarbiausius rodiklius "Ryanair" planuoja aplenkti visas Europos skrydžių bendroves.

Nepagailėjo kritikos

Airių oro bendrovės atstovas taip pat prasitarė, kad tebevyksta derybos dėl skrydžių iš Vilniaus ir Palangos oro uostų, tačiau konkretaus sutarimo dar nėra.

"Galvojame apie naujas kryptis, kurios nesidubliuotų su maršrutais iš Kauno. Jie (Vilniaus oro uostas – red. past.) pagaliau nuleido savo įkainius, tačiau diskusijos dar tebevyksta. Aš pats jose nedalyvauju, bet nemanau, kad artimiausiu metu kas nors paaiškės", – optimizmu netryško L.Tamás. Jis taip pat atskleidė, kad tariamasi ir su kitomis Baltijos šalimis.

Svečias nepraleido progos vėl papriekaištauti Valstybiniam turizmo departamentui (VTD), kuris esą nerodo jokio noro bendradarbiauti su "Ryanair", kad reklamuotų šalį užsienyje ir kad neva beveik nesirūpina Lietuvos žinomumo didinimu.

"VTD nerodo ryžti dirbti su "Ryanair" ir taip pritraukti daugiau turistų. Gegužę atidarėme bazę ir pareiškėme į Kauną atvešiantys apie milijoną keleivių, iš kurių apie 16 tūkst. bus turistai, tačiau iki šiol nėra jokių kooperacijos ženklų. O laikas bėga", – kritikos strėles į VTD laidė L.Tamás.

Bendradarbiavimo nesikrato

Jis viliasi, kad padėtis ims keistis pradėjus dirbti naujam departamento vadovui.

VTD direktoriaus pareigas laikinai einantis Juozas Raguckas kaltinimus atmeta. Esą bendradarbiauti ši įstaiga neatsisako. Tačiau viskas vyksta ne taip greitai, kaip airiai norėtų.

"Kai kas nors prašo iš jūsų pinigų, ar iš karto susitariate ir duodate? Mes tikrai neatsisakome su jais bendradarbiauti. Esame jau net numatę ir tam tikrų priemonių. Viskas vyksta, jie čia tik spaudimą daro. O mums reikia viską tvarkingai padaryti, negalime išskirti "Ryanair" ir tiesiog duoti jiems pinigų. Tada reikėtų duoti visoms oro bendrovėms, kurios ateina į Lietuvą", – teigė J.Raguckas.

Tiesa, patys "Ryanair" atstovai tikina pinigų neprašantys. Atvirkščiai, jie siūlo skirti tokią pačią sumą kaip ir VTD bei rinkodaros kampaniją vykdyti bendromis jėgomis. Bet reklama turėtų būti susijusi tik su "Ryanair" vykdomais skrydžiais.

Airių bendrovė gegužės pradžioje Kaune atidarė savo pirmąją orlaivių bazę Vidurio ir Rytų Europoje. Kaune laikomi du bendrovei priklausantys lėktuvai "Boeing".


Keleivių daugėja

Į Lietuvos oro uostus sausio–birželio mėnesiais atvyko ir išvyko kiek daugiau nei 1 mln. keleivių – 21,7 proc. daugiau nei per tą patį 2009-ųjų laikotarpį. Vien birželį, palyginti su 2009-ųjų birželiu, keleivių padaugėjo 35 proc., iki 241,3 tūkst.

Daugiausia keleivių šiemet atvyko ir išvyko į Didžiąją Britaniją (217,1 tūkst., arba 21,1 proc. visų keleivių), Daniją (60,3 tūkst., arba 10,6 proc.), Vokietiją (115,7 tūkst., arba 11,3 proc.), Daniją (102 tūkst., arba 9,9 proc.), Latviją (88,1 tūkst., arba 8,6 proc.) ir Airiją (78,7 tūkst., arba 7,7 proc.).

Oro uostuose šiemet pakrauta ir iškrauta 5,2 tūkst. t krovinių ir pašto – 69,9 proc. daugiau nei pernai tuo pat metu.

Šiemet Lietuvos oro uostuose pakilo ir nutūpė 18,6 tūkst. Lietuvos ir užsienio oro bendrovių lėktuvų – 27,4 proc. daugiau nei per šešis 2009-ųjų mėnesius.

Lietuvos oro bendrovių šiemet skraidintų keleivių skaičius, palyginti su tuo pačiu praėjusių metų laikotarpiu, taip pat išaugo apie 22 proc., iki 353 tūkst.

Krovinių ir pašto šalies oro linijų lėktuvais vežta 10,4 proc. daugiau – 1,3 tūkst. t.

270,7 tūkst. keleivių (76,7 proc. visų keleivių) šiemet skrido nereguliariaisiais skrydžiais – 0,4 proc. mažiau negu pernai tuo pat laiku.


Didins keleivių srautus

Susisiekimo ministras Eligijus Masiulis patvirtino tarpinstitucinę 2010–2012 m. Lietuvos pasiekiamumo oro transportu gerinimo programą. Tikimasi, kad joje numatytos priemonės padės padidinti tiesioginių skrydžių į Lietuvą skaičių ir keleivių srautus.

Programoje numatoma atlikti rinkos analizę ir identifikuoti tikslinių oro transportu atvykstančių keleivių kategorijas ir sukurti rinkodaros strategiją.

"Per pastaruosius metus sprendėme, kaip užtikrinti tiesioginį oro susisiekimą tarp Lietuvos ir pagrindinių Europos miestų. Mums tai pavyko, tačiau nesiruošiame sustoti, dabar mūsų tikslas – padidinti keleivių srautus, – sakė ministras E.Masiulis. – Jei Lietuva bus lengvai pasiekiama, galime pritraukti investuotojų, plėtoti atvykstamąjį turizmą. Visa tai užtikrins naujų darbo vietų kūrimą ir didesnes pajamas šalies žmonėms."

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra
Visi komentarai (0)

Daugiau naujienų