Lietuva – išskirtinė šalis Japonijos turtistams, todėl reikia pasiruošti didesniam turistų srautui iš šios šalies, LRT RADIJUI sako Valstybinio turizmo departamento direktorė Jurgita Kazlauskienė. Jos teigimu, didžiausios įtakos tam turi šiuo metu Japonijoje rodomas filmas apie konsulo Čijunės Sugiharos gyvenimą.
„Visas filmo vyksta Lietuvoje. Turime puikią reklamą Tokijuje. Iš tiesų filmo peržiūros, kiek žinome iš mūsų gerbiamo ambasadoriaus, muša visus rekordus. [...] Susidomėjimas Lietuva Japonijoje šiuo metu ypač didelis. Tai neabejotinai turės įtakos ir kitais metais turėsime labai daug Japonijos turistų. Turime tam pasiruošti“, – tvirtina J. Kazlauskienė.
Anot ekspertės, užsienio turistai į Lietuvą dažniausiai atvyksta dėl sveikatinimo paslaugų, kultūros, gamtos ir verslo tikslais. „Tai jau seniai nesikeičia, tuo esame populiarūs. Be abejo, pritraukia ir mūsų renginiai. Turime puikių tiek kultūros, tiek sporto renginių“, – tikina J. Kazlauskienė.
Nors dėl geopolitinės padėties 2015 m. turistų iš rytų sumažėjo, situaciją pavyko suvaldyti, nurodo J. Kazlauskienė. Jos teigimu, praėjusiais metais į Lietuvą atvyko 6,5 proc. daugiau turistų nei anksčiau.
„Rusijos turistų Lietuvoje visada būdavo daugiausia. Dabar jie nukrito į trečią vietą. Pirmą vietą užima Vokietija. Tai džiuginantys rodikliai. Antroje vietoje išlieka Baltarusija. Be abejo, dažnai atkeliauja žmonės iš kaimyninių šalių. Tai turbūt nieko keisto – visose Europos šalyse taip yra“, – sako J. Kazlauskienė.
Pasak jos, visoje Europoje populiarėja miestų turizmas ir Lietuvos gyventojai nuo to taip pat neatsilieka. „Miesto turizmo tendencijos matomos visoje Europoje. Tai tampa labai madinga, populiaru. Žmonės renkasi trumpesnes atostogas ir bando išnaudoti kiekvieną minutę, pasisemti kažko naujo, įdomaus, todėl jie net ir savaitgaliais keliauja po įvairius miestus. Mes visiškai neatsiliekame nuo Europos“, – tikina J. Kazlauskienė.
Vietinis turizmas, J. Kazlauskienės teigimu, kiekvienais metais auga – lyginant praėjusius metus su 2014 m., šios rūšies turizmas išaugo 11 proc. Ekspertės tvirtinimu, tam įtakos gali turėti ir tarp miestų auganti konkurencija, kuri skatina turizmą.
„Kiekvienas miestas ieško kelių, naujų idėjų, kaip save pristatyti, kaip apsilankymą padaryti kuo labiau įsimenantį. Ieškoma naujovių. [...] Labiausiai norisi į savo miestelį pritraukti tuos žmones, kurie pasijustų gerai, pasisemtų idėjų, atsipalaiduotų, atsikvėptų. [...] Siekiama, kad žmonės norėtų dar kartą sugrįžti“, – aiškina J. Kazlauskienė.
Naujausi komentarai