Pereiti į pagrindinį turinį

„Lietuvos geležinkeliai“ suteiks 3 mln. eurų paskolą LJL

2015-08-04 13:34

Valstybės valdomi „Lietuvos geležinkeliai“ suteiks 3 mln. eurų paskolą ant bankroto slenksčio atsidūrusiai bendrovei „Lietuvos jūrų laivininkystė“ (LJL). Susisiekimo ministro Rimanto Sinkevičiaus teigimu, bendrovės pasiekė preliminarų susitarimą, o pati sutartis turėtų būti pasirašyta ir pinigai pervesti antradienį arba trečiadienį.

„Lietuvos geležinkeliai“ suteiks 3 mln. eurų paskolą LJL
„Lietuvos geležinkeliai“ suteiks 3 mln. eurų paskolą LJL / A. Ufarto / BNS nuotr.

Valstybės valdomi „Lietuvos geležinkeliai“ suteiks 3 mln. eurų paskolą ant bankroto slenksčio atsidūrusiai bendrovei „Lietuvos jūrų laivininkystė“ (LJL). Susisiekimo ministro Rimanto Sinkevičiaus teigimu, bendrovės pasiekė preliminarų susitarimą, o pati sutartis turėtų būti pasirašyta ir pinigai pervesti antradienį arba trečiadienį.

„Preliminarus žodinis susitarimas yra pasiektas. Dabar dar deramasi dėl sutarties punktų. Komercinis efektas iš skolinimo surastas ir „Lietuvos geležinkeliai“ yra linkę kredituoti 3 mln. eurų „Lietuvos jūrų laivininkystei“, - BNS sakė susisiekimo ministro patarėjas Ričardas Slapšys.

Paskolos trukmė ir palūkanos nenurodomos, tačiau, pasak R.Slapšio, palūkanos yra „komercinės“.

R.Sinkevičiaus teigimu, SEB bankas sutiko, kad vienas iš LJL laivų galėtų būti panaudotas kaip garantija už „Lietuvos geležinkelių“ paskolą.

„Pagrindinis kreditorius, SEB bankas pritarė, kad vienas iš laivų kaip garantija „Lietuvos geležinkeliams“ bus atlaisvintas. Jo vertė pagal turto vertintojus gerokai viršija šiai dienai skolinamą pingų sumą“, - interviu LRT radijui sakė R.Sinkevičius.

„Lietuvos geležinkeliai“ yra akcinė bendrovė, todėl turi gauti naudą sau ir akcininkams - tai yra valstybei. Todėl priimtas sprendimas, kad bus suteiktas kreditas iki 3 mln. eurų, o „Lietuvos geležinkeliai“ turi gauti adekvatų turto įkeitimą, kuris bus lygus kreditui su palūkanomis“, - BNS sakė „Lietuvos geležinkelių“ atstovas spaudai Vidmantas Gudas.

Anot R.Sinkevičiaus, laivų ir jūreivių išlaisvinimo procesas turėtų prasidėti artimiausiomis dienomis.

„Finansinių operacijų bus nemažai, nes kreditorių sąrašas pakankamai ilgas. Deramasi su potencialiais kreditoriais, nes suteikto kredito visų norams patenkinti iškart neužtektų. Reikalinga ir komercinę įmonės veiklą atkurti, kad būtų uždirbta papildomai pinigų“, - kalbėjo susisiekimo ministras.

„Lietuvos geležinkeliai“ buvo vieninteliai atsiliepę į LJL kvietimą suteikti 3 mln. eurų paskolą. Paskolinti daugiau nei 20 mln. eurų skolų turinčiai LJL atsisakė valstybės įmonės „Lietuvos energija“, „Klaipėdos nafta“ bei Klaipėdos uostas.

Konkurencijos tarybai praėjusią savaitę pareiškus, kad nauja SEB banko paskola su „Lietuvos geležinkelių“ garantija gali prieštarauti ES konkurencijos principams ir dėl to gali grėsti EK sankcijos, Vyriausybė ieško būdų, kaip rinkos sąlygomis paskolinti pinigų   LJL, kurios 4 laivai vis dar įstrigę užsienio uostuose ir kuriuos būtina skubiai išlaisvinti.

Praėjusį penktadienį SEB bankas dar 9 mėnesiams - iki kitų metų balandžio - atidėjo LJL  beveik 15 mln. eurų paskolų grąžinimo terminą.

Vėlesnis paskolos grąžinimo terminas leido stabdyti LJL bankroto procedūras - Klaipėdos apygardos teismas bylą nutraukė praėjusį penktadienį.

LJL akcijos kotiruojamos „Nasdaq“ Vilniaus biržos Papildomajame prekybos sąraše.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra
Visi komentarai (0)

Daugiau naujienų